Neutrál a zatáčky
Re: Neutrál a zatáčky
Vyvstáva otázka: Kedy má priemerná predokolka s priemerne ťažkým motorom najviac trakcie na zatočenie ? Pri vyšlapnutí spojky síce všetka trakcia predných kolies zatáča, pri zaradenej rýchlosti bez plynu musia kolesá auto ešte spomaľovať, ale zároveň tým, že auto spomaľuje je na predných kolesách väčšia váha, čiže by mali mať lepšiu trakciu.
Ja si myslím, že bez plynu auto lepšie zatáča. Potvrdila mi to aj teória v škole šmyku.
Ja si myslím, že bez plynu auto lepšie zatáča. Potvrdila mi to aj teória v škole šmyku.
Re: Neutrál a zatáčky
ve škole smyku tě určitě nikdo neučil vyřazovat do zatáčky, že ne? Řeší se tady fakt blbost, která má tak mizivej význam, že ani profesionálové tomu nevěnují pozornost. Ale místní samozvaní závodníci v tom hledají zakopaného psa.
Re: Neutrál a zatáčky
Myslel som rýchlosť bez plynu vs neutrál.
Škola šmyku v tom mala jasno, do zákruty vždy na rýchlosti, pri spomaľovaní vždy brzdiť motorom. A univerzálne pri nedotáčavom šmyku pustiť plyn, pri pretáčavom spojka(vraj v bežnej situácií, keď auto uletí bokom človek psychicky nedokáže pridať plyn).
Myslím, že tu ide čisto o teoretickú rovinu a fyzikálnu úlohu, nie o praktický význam, to ale neznamená že o tom nemá zmysel diskutovať.
Škola šmyku v tom mala jasno, do zákruty vždy na rýchlosti, pri spomaľovaní vždy brzdiť motorom. A univerzálne pri nedotáčavom šmyku pustiť plyn, pri pretáčavom spojka(vraj v bežnej situácií, keď auto uletí bokom človek psychicky nedokáže pridať plyn).
Myslím, že tu ide čisto o teoretickú rovinu a fyzikálnu úlohu, nie o praktický význam, to ale neznamená že o tom nemá zmysel diskutovať.
Re: Neutrál a zatáčky
Při normálním, sportovním i okruhovým ježdění se vyšlapávání spojky v průběhu celého průjezdu zatáčkou nepoužívá. Na průjezd zatáčkou se podle mýho nedá dívat jako na něco konstantního, ale je to dynamický děj kde se neustále něco děje a je tak třeba stále reagovat (korigovat stopu volantem, případně přidávat a ubírat plyn, přibržďovat, případně i chvilkově vyšlápnout spojku). Na druhou stranu jsou minimálně dvě situace kdy je vyšlápnutí spojky žádoucí: vyhýbací manévr (plný brzdy, odbrzdit a vyšlápnout spojku, zatočit, srovnat kola) a např. aquaplaning. A asi by se našly i jiný situace.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Neutrál a zatáčky
co mi říkal otec tak třeba s warťasem do zatáčky vyžadovalo vždy mít zařazeno a lehce pod plynem jinak šel ven
záleží na nájezdové rychlosti, ale pokud za nejedu vyloženě pomalu a za zatáčkou dále nezpomaluju, tak mi vyřazovaní připadá jako totální krávovina
záleží na nájezdové rychlosti, ale pokud za nejedu vyloženě pomalu a za zatáčkou dále nezpomaluju, tak mi vyřazovaní připadá jako totální krávovina
Re: Neutrál a zatáčky
Navrhnul bych zkoušku. V zatáčce skoč naplno na brzdy. Tím se maximálně zatíží předek a auto bude určitě zatáčet nejlíp.Noldo píše:Vyvstáva otázka: Kedy má priemerná predokolka s priemerne ťažkým motorom najviac trakcie na zatočenie ? Pri vyšlapnutí spojky síce všetka trakcia predných kolies zatáča, pri zaradenej rýchlosti bez plynu musia kolesá auto ešte spomaľovať, ale zároveň tým, že auto spomaľuje je na predných kolesách väčšia váha, čiže by mali mať lepšiu trakciu.
Ja si myslím, že bez plynu auto lepšie zatáča. Potvrdila mi to aj teória v škole šmyku.
Nebo ne ?
Re: Neutrál a zatáčky
Pokud se bavíme o jízdě na limitu určitě je zařazený kvalt potřebný. Ale na limitu se normálně nejezdí takže běžně zůstává rezerva a ten kvalt občas opravdu není potřebný vůbec. Například na dálnici v táhlém klesání je možné nechat auto plachtit bez kvaltu a při rychlosti kolem 130-150 při poloměrech dálničních zatáček je to furt úplně v klidu.jarka píše: Na průjezd zatáčkou se podle mýho nedá dívat jako na něco konstantního, ale je to dynamický děj kde se neustále něco děje a je tak třeba stále reagovat (korigovat stopu volantem, případně přidávat a ubírat plyn, přibržďovat, případně i chvilkově vyšlápnout spojku)
Samozřejmě za příznivých podmínek, třeba na sněhu bych ve stopadesáti už radši nevyřazoval
Re: Neutrál a zatáčky
Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné a nekecá ti do toho ta blbá převodovka. Heuréka, Quattro pro všechny, vyřazujte v zatáčkách!
A vůbec, motory ven, lepší jak za Flinstounů už auta nebudou...
A vůbec, motory ven, lepší jak za Flinstounů už auta nebudou...
Re: Neutrál a zatáčky
A na tos přišel jak?janjan píše:Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Neutrál a zatáčky
Warťas je dost specifická záležitost, díky volnoběžce má bez plynu vyřazeno.retron píše:co mi říkal otec tak třeba s warťasem do zatáčky vyžadovalo vždy mít zařazeno a lehce pod plynem jinak šel ven
záleží na nájezdové rychlosti, ale pokud za nejedu vyloženě pomalu a za zatáčkou dále nezpomaluju, tak mi vyřazovaní připadá jako totální krávovina
RWD