Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kamiony
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Já se nechám poučit, k čemu je zip dobrý. Podle mne je k ničemu. Snad pouze když už se to skoro zastaví, tak aby v neprůběžném jízdním pruhu nestáli lidi jako zoufalci.
Pokud je ve zúžení 80km/h, tak pokud se všichni seřadí do jednoho pruhu v klidu někde o 500m dříve, tak projedou zúžením rychlostí 80km/h. (Málokdy je hustota dopravy taková, aby to nešlo)
Pokud budou zipovat někde 20-100m před zúžením, tak to v 80km/h nestihnou ani šumachři, takže se to zpomalí na nějakých 30 km/h. A to za žádné vítězství tedy nepovažuju.
Pokud je ve zúžení 80km/h, tak pokud se všichni seřadí do jednoho pruhu v klidu někde o 500m dříve, tak projedou zúžením rychlostí 80km/h. (Málokdy je hustota dopravy taková, aby to nešlo)
Pokud budou zipovat někde 20-100m před zúžením, tak to v 80km/h nestihnou ani šumachři, takže se to zpomalí na nějakých 30 km/h. A to za žádné vítězství tedy nepovažuju.
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
odevzdej ŘP, to bude jednodušší pro všechny
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
- zvysuje propustnost komunikace v zuzeni o nejmene 10%Honza42 píše:Já se nechám poučit, k čemu je zip dobrý. Podle mne je k ničemu. Snad pouze když už se to skoro zastaví, tak aby v neprůběžném jízdním pruhu nestáli lidi jako zoufalci.
Pokud je ve zúžení 80km/h, tak pokud se všichni seřadí do jednoho pruhu v klidu někde o 500m dříve, tak projedou zúžením rychlostí 80km/h. (Málokdy je hustota dopravy taková, aby to nešlo)
Pokud budou zipovat někde 20-100m před zúžením, tak to v 80km/h nestihnou ani šumachři, takže se to zpomalí na nějakých 30 km/h. A to za žádné vítězství tedy nepovažuju.
- snizuje mnozstvi koliznich situaci na konci kolony
- zkracuje celkovou delku kolony
Je to desetileti praxi overeny model, ktery funguje za predpokladu ze ridici nejsou uplny dementi.
http://www.cdv.cz/rizeni-dopravniho-pro ... omoci-its/
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
A jeste by bylo dobre zminit chovani, ktere snizuje ucinnnost tohoto reseni:
- zmena jizdniho pruhu ve chvili kdy kolonu spatrite a brzdite (s vyjimkami)
- zmena jizdniho pruhu pri popojizdeni v kolone
- vynucovani si prednosti
- nedodrzovani bezpecne vzdalenosti a zbytecne brzdeni za autem pred sebou
- a dalsi veci zhorsujici plynulost pohybu v kolone
- zmena jizdniho pruhu ve chvili kdy kolonu spatrite a brzdite (s vyjimkami)
- zmena jizdniho pruhu pri popojizdeni v kolone
- vynucovani si prednosti
- nedodrzovani bezpecne vzdalenosti a zbytecne brzdeni za autem pred sebou
- a dalsi veci zhorsujici plynulost pohybu v kolone
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Vše platí v případě, že už to je ucpané a je tam pomalu pohybující se kolona. Pak je to OK a není v rozporu s tím co jsem psal.
Pokud by se ovšem našlo dost osvícených řidičů, kteří by se na ZIP vykašlali a seřadili se do průběžného pruhu včas, kolona by mohla zmizet.
-V čem je definována propustnost ? Počet aut, která projedou za minutu ? Pak je třeba si uvědomit, že vysoká propustnost není pro řidiče vždy pozitivní informace. Uvažme, že mezi auty budeme udržovat mezery odpovídající 2 sekundám, tedy každé dvě sekundy projede jeden vůz. Pokud pojedou auta z Prahy do Brna rychlostí 5km/h a nebo 130km/h, tak propustnost je stejná. Ovšem doba jízdy se jaksi mění.
- Na konci kolony se nic nevylepší, všichni musí stihnout skoro zastavit, jestli je někde před nimi 2km ZIP to neovlivní,
- Délka kolony? Na dálnici je většinou na kolony místa dost.
Pokud by se ovšem našlo dost osvícených řidičů, kteří by se na ZIP vykašlali a seřadili se do průběžného pruhu včas, kolona by mohla zmizet.
-V čem je definována propustnost ? Počet aut, která projedou za minutu ? Pak je třeba si uvědomit, že vysoká propustnost není pro řidiče vždy pozitivní informace. Uvažme, že mezi auty budeme udržovat mezery odpovídající 2 sekundám, tedy každé dvě sekundy projede jeden vůz. Pokud pojedou auta z Prahy do Brna rychlostí 5km/h a nebo 130km/h, tak propustnost je stejná. Ovšem doba jízdy se jaksi mění.
- Na konci kolony se nic nevylepší, všichni musí stihnout skoro zastavit, jestli je někde před nimi 2km ZIP to neovlivní,
- Délka kolony? Na dálnici je většinou na kolony místa dost.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
ZIP je definován právě proto, aby se nikdo neřadil nikam "včas", ale právě v momentě, kdy se řadit má. Stejně, jako pojem "jel jsem pilu", je i slovo "včas" velmi široký pojem.
ZIP, pokud se aplikuje tak, jak je popsán, pomáhá i při rozjezdu již stojící kolony. Řeči typu "aby se řadil o 500m dřív" pramení buď z neznalosti nebo z totální ignorace. Bohužel je takový názor velmi častý
Není nic hezčího na silnici než vidět fungující ZIP. A občas se to povede i u nás.
Pokud se ale najdou tací, kteří se řadí včas, je nitné brzdit, případně zastavit a celá, plynule popojíždející kolona, je tatam.
Když to nechápeš, vezmi si kladický ZIP na bundě s přemýšlej, jak by se zapínala, když by se každý zub zipu řadil jinak... Dál již mé edukativní schopnosti nesahají.
ZIP, pokud se aplikuje tak, jak je popsán, pomáhá i při rozjezdu již stojící kolony. Řeči typu "aby se řadil o 500m dřív" pramení buď z neznalosti nebo z totální ignorace. Bohužel je takový názor velmi častý
Není nic hezčího na silnici než vidět fungující ZIP. A občas se to povede i u nás.
Pokud se ale najdou tací, kteří se řadí včas, je nitné brzdit, případně zastavit a celá, plynule popojíždející kolona, je tatam.
Když to nechápeš, vezmi si kladický ZIP na bundě s přemýšlej, jak by se zapínala, když by se každý zub zipu řadil jinak... Dál již mé edukativní schopnosti nesahají.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Pletes se, zkusim ti to vysvetlit jinak:Honza42 píše:Vše platí v případě, že už to je ucpané a je tam pomalu pohybující se kolona. Pak je to OK a není v rozporu s tím co jsem psal.
Pokud by se ovšem našlo dost osvícených řidičů, kteří by se na ZIP vykašlali a seřadili se do průběžného pruhu včas, kolona by mohla zmizet.
-V čem je definována propustnost ? Počet aut, která projedou za minutu ? Pak je třeba si uvědomit, že vysoká propustnost není pro řidiče vždy pozitivní informace. Uvažme, že mezi auty budeme udržovat mezery odpovídající 2 sekundám, tedy každé dvě sekundy projede jeden vůz. Pokud pojedou auta z Prahy do Brna rychlostí 5km/h a nebo 130km/h, tak propustnost je stejná. Ovšem doba jízdy se jaksi mění.
- Na konci kolony se nic nevylepší, všichni musí stihnout skoro zastavit, jestli je někde před nimi 2km ZIP to neovlivní,
- Délka kolony? Na dálnici je většinou na kolony místa dost.
Co je bezpecnejsi na konci kolony? Kdyz auta brzdi ze 130kmh na 80-50-30-0 dle situace a zustavaji pri tom ve svem pruhu nebo kdyz musi zastavit rychleji (1 kolona = delsi kolona) a jeste se pri tom soucasne radit do jednoho pruhu?
To co zvysuje propustnost komunikace (mnozstvi aut ktere projede za jednotku casu) u ZIPu je vzdalenost mezi vozy, ktera pri razeni se vozu pred zuzenim, kde maji rychlost nizsi nez pri zahlednuti kolony muze byt vyrazne mensi.
Delka kolony neni nepodstatna, protoze kolona se tvori rychleji ve stoupani a pomaleji v klesani, coz je treba na D1 podstatna vec a je to tam i hezky videt. Navic kratsi kolona umozni nekterym vozdlum komunikaci vcas opustit sjezdem, usnadnuje prujezd zachranych slozek, je mene stresujici, produkuje mene exhalaci, s delkou kolony roste agrese ridicu, atd..
Je treba si uvedomit ze kolona je velmi dynamicka zalezitost se spoustou promenych, takze jakykoliv vypocet zahrnujici konstantni rychlost nebo rozestup zde nefunguje.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
taky není od věci pochválit ty inteligenty, co si nechávají 500 m po rozjetí kolony odstup od auta před nima. Protože se to beztak za chvíli zastaví, že jo... V rozjezdech celkově vidím velký problém i ve městech při odjezdu z křižovatek, kdy předešlé auto už je z křižovatky pryč a blesk za ním teprv řadí za 1.
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Bohužel z tvého vysvětlení jsem nic nepochopil.
Jinak ze zmiňovaného odkazu http://www.cdv.cz/rizeni-dopravniho-pro ... omoci-its/ plyne, že je záhodno se řadit do jednoho pruhu včas. Až když je hustota provozu taková, že to nejde, ze zoufalství přejít k ZIPu. Jinak řečeno, ZIP má smysl pouze při souběžné jízdě jinak nikoliv.
Jinak ze zmiňovaného odkazu http://www.cdv.cz/rizeni-dopravniho-pro ... omoci-its/ plyne, že je záhodno se řadit do jednoho pruhu včas. Až když je hustota provozu taková, že to nejde, ze zoufalství přejít k ZIPu. Jinak řečeno, ZIP má smysl pouze při souběžné jízdě jinak nikoliv.
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
tak jasně, že nemusíš čekat až ke zúžení, když kilometr před/za tebou nikdo není...