Jak správně zahřívat motor?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od merlin »

Tak dlho motor na volnobeh, to nie je moc dobre. Ja ho necham tak 10-60 sekund podla teploty a opatrne vyrazam. Napadlo ma ze aj ja potrebujem take zohriatie, ked nasadnem do studeneho auta urcite ma nebavi sportova jazda.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Pickuper »

merlin píše:Tak dlho motor na volnobeh, to nie je moc dobre.
a co na tom není dobře, respektive čemu to vadí? :-?
Niko nadžanel ko kerdža
-pb-
Autoškolák
Příspěvky: 34
Registrován: stř 16 úno 15:57

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od -pb- »

Tak já nastartuju a jedu normálním stylem, v případě nutnosti i s krátkodobým vytočením a pokud s tim bude mít auto nějaký problém, tak pujde z domu 8-x
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od mmira »

pick: uz jsem tento nazor taky slysel, ze pry se motor spatne maze. nevim ale, kolik je na tom pravdy. jina vec jsou moderni turbodiesely. ty se timto zpusobem neohrejou vubec a tem to asi opravdu vadi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Pickuper »

tak o turbodieselech nic nevím, tudíž netvrdím, že to tak je nebo není......hovořil jsem o benzínu což jsem tedy neuvedl..... ale tomu horšímu mazání nevěřím [-x ....kdyby to tak bylo, tak např. několikahodinový stání např. v zácpě v zimě na dálnici by znamenalo hromady vylágrovanejch motorů....a to se neděje :)
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od mmira »

osobne tomu taky neverim. ale pamatuju, ze v nejakem starsim aute, se kterym jsem mel tu cest jezdit, mozna nejake fako, uz presne nevim, poblikavala pri volnobehu kontrolka mazani.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od charger »

Já zas slyšel, že na volnoběh se neohřeje celý motor, ale jen půlka (ale co přesně si pod tím představit nevím..jestli jen výfuková část a sací ne, nebo jak...?)
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od merlin »

Na volnobech sa prilis obohati zmes a ta zmyva olejovu vrstvu na valci a preto sa opotrebovavaju piestne kruzky. Aspon tak to bolo vysvetlovane mne...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od pavproch »

charger píše:Já zas slyšel, že na volnoběh se neohřeje celý motor, ale jen půlka (ale co přesně si pod tím představit nevím..jestli jen výfuková část a sací ne, nebo jak...?)
u moderního V8 od mergla bych tomu i věřil, páč to při malým zatížení odpojuje půlku válců.... =))
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Pickuper »

našel jsem toto:
pár vteřin po nastartování dochází k suchému a polosuchému tření. Tehdy dochází k enormnímu opotřebování některých mechanických skupin. V olejové mazací soustavě totiž není dostatečný tlak a olejový film na kontaktních plochách je nedostatečný nebo žádný. Proto by správně měl každý řidič počkat alespoň několik málo sekund, než se rozjede.
Motorový olej má správné mazací vlastnosti kolem 80 °C. Ukazatel teploty oleje však, až na výjimky a sportovní vozy, v automobilu nenajdete. Orientačně lze poradit, že ideálně zahřátý motor je až po 20 kilometrech jízdy. Ovšem opět záleží na okolní teplotě a rychlosti jízdy. Do té doby by se řidič měl pokud možno vyvarovat vysokých otáček motoru.
U benzínových motorů dochází k zahřátí katalyzátoru zpravidla po 40 sekundách od startu. Ještě horší je situace u vznětových motorů. Filtr pevných částic totiž potřebuje pro svou správnou funkci teplotu cca. 600 °C, jinak se ucpává sazemi. Výrobci proto varují před ryze městským provozem naftových motorů!
:-o :))
Niko nadžanel ko kerdža
Odpovědět