Jak správně zahřívat motor?
Re: Jak správně zahřívat motor?
Tak dlho motor na volnobeh, to nie je moc dobre. Ja ho necham tak 10-60 sekund podla teploty a opatrne vyrazam. Napadlo ma ze aj ja potrebujem take zohriatie, ked nasadnem do studeneho auta urcite ma nebavi sportova jazda.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak správně zahřívat motor?
a co na tom není dobře, respektive čemu to vadí?merlin píše:Tak dlho motor na volnobeh, to nie je moc dobre.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak správně zahřívat motor?
Tak já nastartuju a jedu normálním stylem, v případě nutnosti i s krátkodobým vytočením a pokud s tim bude mít auto nějaký problém, tak pujde z domu
Re: Jak správně zahřívat motor?
pick: uz jsem tento nazor taky slysel, ze pry se motor spatne maze. nevim ale, kolik je na tom pravdy. jina vec jsou moderni turbodiesely. ty se timto zpusobem neohrejou vubec a tem to asi opravdu vadi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak správně zahřívat motor?
tak o turbodieselech nic nevím, tudíž netvrdím, že to tak je nebo není......hovořil jsem o benzínu což jsem tedy neuvedl..... ale tomu horšímu mazání nevěřím ....kdyby to tak bylo, tak např. několikahodinový stání např. v zácpě v zimě na dálnici by znamenalo hromady vylágrovanejch motorů....a to se neděje
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak správně zahřívat motor?
osobne tomu taky neverim. ale pamatuju, ze v nejakem starsim aute, se kterym jsem mel tu cest jezdit, mozna nejake fako, uz presne nevim, poblikavala pri volnobehu kontrolka mazani.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak správně zahřívat motor?
Já zas slyšel, že na volnoběh se neohřeje celý motor, ale jen půlka (ale co přesně si pod tím představit nevím..jestli jen výfuková část a sací ne, nebo jak...?)
Ain´t nobody got time for that
Re: Jak správně zahřívat motor?
Na volnobech sa prilis obohati zmes a ta zmyva olejovu vrstvu na valci a preto sa opotrebovavaju piestne kruzky. Aspon tak to bolo vysvetlovane mne...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak správně zahřívat motor?
u moderního V8 od mergla bych tomu i věřil, páč to při malým zatížení odpojuje půlku válců....charger píše:Já zas slyšel, že na volnoběh se neohřeje celý motor, ale jen půlka (ale co přesně si pod tím představit nevím..jestli jen výfuková část a sací ne, nebo jak...?)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak správně zahřívat motor?
našel jsem toto:
pár vteřin po nastartování dochází k suchému a polosuchému tření. Tehdy dochází k enormnímu opotřebování některých mechanických skupin. V olejové mazací soustavě totiž není dostatečný tlak a olejový film na kontaktních plochách je nedostatečný nebo žádný. Proto by správně měl každý řidič počkat alespoň několik málo sekund, než se rozjede.
Motorový olej má správné mazací vlastnosti kolem 80 °C. Ukazatel teploty oleje však, až na výjimky a sportovní vozy, v automobilu nenajdete. Orientačně lze poradit, že ideálně zahřátý motor je až po 20 kilometrech jízdy. Ovšem opět záleží na okolní teplotě a rychlosti jízdy. Do té doby by se řidič měl pokud možno vyvarovat vysokých otáček motoru.
U benzínových motorů dochází k zahřátí katalyzátoru zpravidla po 40 sekundách od startu. Ještě horší je situace u vznětových motorů. Filtr pevných částic totiž potřebuje pro svou správnou funkci teplotu cca. 600 °C, jinak se ucpává sazemi. Výrobci proto varují před ryze městským provozem naftových motorů!
Niko nadžanel ko kerdža