Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

rekl ybch ze jsi to pochopil spravne...
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
vojtadub
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: sob 26 bře 23:17

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od vojtadub »

vojtadub píše:Je moznost ci exsituje nejaka uprava pedalu, ktera by posunula plyn o par centimetru nahoru ? Mam ho totiz trosku utopeny pod brzdou a pokazdy si pri brzdeni a meziplyny "lamu" nohu. Tedy do doby, nez jedu trosku rychleji a brzdim vic, to se pak davkuje plyn lepe..
(Snad to neni offtopic..)
Takze po par mesicich trenovani a trenovani zjistuji, ze to spis byla chyba v moji neschopnosti spravne umistovat nohu. Nedokazal jsem dobre davkovat jak brzdy tak plyn, coz se tedka uz rict neda :ympeace:
Akorat resim jiny problem. V cem je hlavni problem, ze nejobtiznejsi meziplyn je na 1 rychlostni stupen (technicky vzato) ?
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

Mattbaylesa píše:...S použitím „falešného“ meziplynu
Docílíme polovičního výsledku, protože pokud trefíme otáčky, motor už kinetická energie auta roztáčet nemusí, roztočil jsem ho já, ale nepuštěním spojky v poloze N nedojde k roztočení hnací hřídele + ozubených kol motorem a musí to udělat právě kinetická energie auta přes synch. spojku.

Nevím ale, jak moc velká síla je pro roztočení a srovnání otáček převodů + hnací hřídele potřeba. „Nejtěžší“ je podle mě roztočit motor..
řek bych že ta energie bude opravdu zanedbatelná
aspoň jsem si nikdy nevšiml že by auto nějak cuklo při zařazení nižšího kvaltu
možná to někdo pozná, já to ale nijak nevnímám
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

vojtadub píše:V cem je hlavni problem, ze nejobtiznejsi meziplyn je na 1 rychlostni stupen (technicky vzato) ?
technicky není problém snad žádný
pouze pocitově, protože díky lehkému převodu se víc projeví případná nesrovnalost v otáčkách
takže trefení je obtížnější
Jakub.K
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: pát 17 úno 08:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Jakub.K »

Vana píše:
Mattbaylesa píše:...S použitím „falešného“ meziplynu
Docílíme polovičního výsledku, protože pokud trefíme otáčky, motor už kinetická energie auta roztáčet nemusí, roztočil jsem ho já, ale nepuštěním spojky v poloze N nedojde k roztočení hnací hřídele + ozubených kol motorem a musí to udělat právě kinetická energie auta přes synch. spojku.

Nevím ale, jak moc velká síla je pro roztočení a srovnání otáček převodů + hnací hřídele potřeba. „Nejtěžší“ je podle mě roztočit motor..
řek bych že ta energie bude opravdu zanedbatelná
aspoň jsem si nikdy nevšiml že by auto nějak cuklo při zařazení nižšího kvaltu
možná to někdo pozná, já to ale nijak nevnímám
rozhodně je skoro zanedbatelná pro výkonější vozy... tedy spíše silnější.. Ona ta energie je sice velká, ovšem na talíři se vlivem velikých momentů snadno tepelně "setře" aniž by to měřitelně spojku opotřebovávalo... Dost mne láka si to na nějakém voze spočítat. Zde by musel sprintér opravdu "ku*evsky" rychle přeřadit s meziplynem, až si myslím, že to prostě nejde.....

Jinak také bych rád uvedl můj názor na meziplyny......
přeřazování - zbytečnost (dnes dávají vozy řidičům víc než dost času přeřadit a držet otáčky bez použití plynu)
podřazování - stačí bohatě na jedno sešlápnutí spojky a srovnání otáček. Zvláště u naftových motorů nebo jiných nízkootáčkových..... Rád bych viděl nezdolné vyznavače správných meziplynů třeba v přeplňované mazdě RX-8..... ufff :-bd B-)
To není hanění meziplynů, jen poukázání nad jejich zbytečností pro kdejaké běžné ježdění popřípadě i nějaký ten amaterský sport.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

spatna ovladatelnost nejakeho motoru plynem asi nebude padnym argumentem pro to, ze meziplyny nemaji smysl ;)
ke zbytku: ona jedna vec je teorie a druha vec je praxe ;) chapu ze pro nekoho kdo to neumi, pripadne nejel s nekym kdo to umi, se to zda nesmyslne, ale spravne zvladnuty meziplyn posouva plynulost a rychlost razeni uplne nekam jinam ;) samozrejme meziplyny nejsou vse a je dost tezke se je naucit... a mozna proto to umi malokdo ;)
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
JARDA001
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: stř 15 úno 11:37

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od JARDA001 »

chtěl bych se zeptat, po jaké době (orientačně) jste se přestali bát že vám to ujede a vezmete to přes zuby? chápu, základ je asi začít s vypnutym motorem ale stejně....
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2527
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Brus »

JARDA001 píše:chtěl bych se zeptat, po jaké době (orientačně) jste se přestali bát že vám to ujede a vezmete to přes zuby? chápu, základ je asi začít s vypnutym motorem ale stejně....
s vypnutým motorem toho moc nenacvičíš a pokud při tom počítáš zuby, tak to děláš principialně špatně.
Pravda vyděsí
Jakub.K
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: pát 17 úno 08:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Jakub.K »

JARDA001 píše:chtěl bych se zeptat, po jaké době (orientačně) jste se přestali bát že vám to ujede a vezmete to přes zuby? chápu, základ je asi začít s vypnutym motorem ale stejně....
ono s vypnutým motorem se moc srovnávat otáčky nenaučíš. A kdy to přijde? To je ryze individuální. Já na toto koule nemám dodnes. Respektive vážím si svého vozu neb případné Faily nemusí být nic levného pro celkovou údržbu a náklady.
Co se správných otáček týče, doporučuji sehnat si převodové poměry ke svému vozidlu, naučit se průběh rychlostí na každý stupeň zvlášť a máš vystaráno. Když tohle znáš, tak se nemusíš bát situace,. kdy ti výrazně klesne rychlost pomalým řazením a v ten moment nevíš jak máš srovnat motor (ostatně, to se musí stát tvou přirozeností)..... Já prostě vidím jasně, že když jedu 100, tak to mám 3850 ot na 4ku 2950ot na 5ku a na trojku 5050.... Zde jde krásně vidět, jak to u dízlu nemá vůbec žádný smysl.... Už i proto, že třeba motor vůbec nebrzdí. Dá se jezdit i bez toho. Stačilo mi blbnout s felicii 1.3MPI, ale to není auto pro sportovní účely.... (bavím se o seriovkách)

Jako nej rešení vidím řazení úplně bez spojky.... To chce ale sakra velké koule ^:)^
JARDA001
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: stř 15 úno 11:37

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od JARDA001 »

Děkuji pánové, tím bez motoru jsem obecně myslel nejdřív sehrát ruce-nohy a pak s motorem se učit vyrovnávání otáček. Neříkám že to beru přes zuby, spíš abych to nevzal tak se snažim nejdřív sehrát ruce-nohy takže řazení mi při těchto pokusech trvá tak dvojnásobně déle než u klasickýho na který jsem zvyklej. Tim spíš, když nejezdim vlastnim autem, tak se snažim na to dávat majzla. Ale moc se to chci naučit tak snad to půjde cvikem a cvikem: ) Ještě jednou díky;)

p.s. souhlas s tím, že bez spojky by to bylo nejlepší:D;)
Odpovědět