Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
PJ: radis nekdy s meziplynem o vice stupnu, nebo vzdy jedes sekvenci o stupen?
Re: Jak na meziplyny?
o vice stupnu..nema smysl radit jen postupne
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
diky tem teckam a absenci carky to ma nekolik vyznamuBatman píše:o vice stupnu..nema smysl radit jen postupne
1. veta: o vice stupnu 2. veta: nema smysl radit jen postupne
1. veta: o vice stupnu nema smysl radit 2. veta: jen postupne
takze predpokladam to druhe.
Re: Jak na meziplyny?
prave naopak... neni duvod radit stale ala sekvence 1-2-3-4- ale v klidu se da radit 6-3..zalezi na situaci... sam velky PJ uz to tu nekde psal
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Chci tu uz dele zminit jednu podstatnou vec, pokazde jsem na to ve spravny cas zapomnel. Tak ted alespon s odstupem casu.
Nekteri tu zminovali, ze se jim otacky motoru po zmacknuti plynu probiraji tak pomalu, ze poradny rychly meziplyn je nerealny. V te souvislosti tu melo zaznit, ze dnesni auta upravuji reakci motoru na plynovy pedal podle toho, zda je zmacknuta spojka, nebo nikoli. Kdyz je spojka zmacnkuta, motor reaguje velmi vlazne, s vyslapnutou spojkou lepe. Je to pripad vetsiny aut uz par let zpatky, zacalo to tak pred sesti az sedmi lety. Dela to i jinak jeste docela nepokvrnena E90 pred FL, delaji vsechna novejsi koncernova auta, byl to i pripad Saabu 9-5, dela to zkratka kde co.
Duvodem je zrejme snaha o ochranu spojky, tj. aby otacky pri rozjezdu popr. i jindy nebyly hnany moc vysoko, coz spojka nema rada. I pres tento (pravdepodobny) duvod to ale auto dela i za jizdy. Treba u zminene E90 je rozdil naprosto drasticky, motor se pri zmacknute spojce doslova dusi, vyhnat otacky nekam ke 4 a vice tisicum trva hodinu. S vyslapnutou spojkou se to nedeje a motor zive reaguje az do omezovace.
Je to tedy dalsi, trochu hloupy, nebot umele vytvoreny duvod pro "poctive" meziplyny. Bez vyslapnuti spojky se proste otacky vysoko dostavaji tezko.
To omezeni je u ruznych aut ruzne, nekdy je skoro necitelne, nekdy je velmi vyznamne,to uz si pripadne zkuste sami. Kazdopadne to muze (ale nemusi) byt duvod, proc se vam otacky behem podrazovani nedari dostat rychle do patricne vyse.
Nekteri tu zminovali, ze se jim otacky motoru po zmacknuti plynu probiraji tak pomalu, ze poradny rychly meziplyn je nerealny. V te souvislosti tu melo zaznit, ze dnesni auta upravuji reakci motoru na plynovy pedal podle toho, zda je zmacknuta spojka, nebo nikoli. Kdyz je spojka zmacnkuta, motor reaguje velmi vlazne, s vyslapnutou spojkou lepe. Je to pripad vetsiny aut uz par let zpatky, zacalo to tak pred sesti az sedmi lety. Dela to i jinak jeste docela nepokvrnena E90 pred FL, delaji vsechna novejsi koncernova auta, byl to i pripad Saabu 9-5, dela to zkratka kde co.
Duvodem je zrejme snaha o ochranu spojky, tj. aby otacky pri rozjezdu popr. i jindy nebyly hnany moc vysoko, coz spojka nema rada. I pres tento (pravdepodobny) duvod to ale auto dela i za jizdy. Treba u zminene E90 je rozdil naprosto drasticky, motor se pri zmacknute spojce doslova dusi, vyhnat otacky nekam ke 4 a vice tisicum trva hodinu. S vyslapnutou spojkou se to nedeje a motor zive reaguje az do omezovace.
Je to tedy dalsi, trochu hloupy, nebot umele vytvoreny duvod pro "poctive" meziplyny. Bez vyslapnuti spojky se proste otacky vysoko dostavaji tezko.
To omezeni je u ruznych aut ruzne, nekdy je skoro necitelne, nekdy je velmi vyznamne,to uz si pripadne zkuste sami. Kazdopadne to muze (ale nemusi) byt duvod, proc se vam otacky behem podrazovani nedari dostat rychle do patricne vyse.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Jeste na jednu vec jsem si vzpomnel v navaznosti na drivejsi diskuse, je to hlavne pro Vanu: Zkousel jsem v posledni dobe tu a tam podrazovat pres plyn a opravdu to nedelalo dobrotu, hlavne kvuli zatezi pro spojku. V nekterych autech to ani realne neni mozne, protoze spojka zacne po teto operaci prokluzovat. Treba u Saabu 9-5 2,0T podrazeni 6-5 pres plyn okolo 200 km/h znamenalo okamzity prokluz spojky. Vzhledem k otackam motoru by trochu mene pozuornemu ridici stacilo par sekund dalsiho "stani na plynu", aby spojka odesla do vecnych lovist. Prave v tomto je kouzlo meziplynu, je to cisti, presnejsi a zatez pro spojku i prevodovku je prakticky nulova, jen spojkove lozisko dostane zabrat navic...
Mensi problemy s tim mely slabsi diesely (mensi rozsah otazcek, lepe dimenzovane spojky), ale vykonnejsi benzinova auta ve vyssich rychlostech nad tim dost upi. Opravdu bych to nedoporucoval, asi uz jsem tu pouzil nepekne slovo "prasarna" a zustal bych u nej
Mensi problemy s tim mely slabsi diesely (mensi rozsah otazcek, lepe dimenzovane spojky), ale vykonnejsi benzinova auta ve vyssich rychlostech nad tim dost upi. Opravdu bych to nedoporucoval, asi uz jsem tu pouzil nepekne slovo "prasarna" a zustal bych u nej
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Souhlasím že v případě těsně dimenzované spojky to může někdy dělat problém, ale projeví se to hlavně když je přeřazení pomalé a otáčky motoru mezitím vyletí příliš vysoko. Tedy výrazně výše než by odpovídalo řazenému kvaltu
Řešením je zrychlit podřazování, nebo nepodřazovat s úplně plným plynem. Prostě je potřeba trefit to a pak spojka nemá důvod prokluzovat
Řešením je zrychlit podřazování, nebo nepodřazovat s úplně plným plynem. Prostě je potřeba trefit to a pak spojka nemá důvod prokluzovat
Re: Jak na meziplyny?
Uz to intenzivne trenujem, vlastne uz nepodradujem bez medziplynu a zacina sa darit Musi sa mi to zautomatizovat aby som pri tom vobec nemusel uvazovat a este zlepsit brzdenie spolu s medziplynom to je naozaj podstatne tazsie...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť