S mlhovkou za deště nemám problém ani ve 150ti. Naopak to může být i fajn, když víš že tam někde v dálce před tebou / kamionem to auto je. Souhlasím, že v momentě, kdy už to auto ale vidím zcela jasně, resp. jsem blízko - nedej bože jedeme ve vláčku, tak ta mlhovka je zbytečná. Ve městě pak totálně zbytečná.Zajda píše:Oblíbený český přístup je také zapnout ji na dálnici ve 130 km/h v dešti.
V takové ozářené vodní tříšti už nevidí nikdo nic.
Kdy zapnout mlhovky?
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Re: Kdy zapnout mlhovky?
A neprijde ti, ze se ty 2 veci vylucuji? Bud je je videt dobre a muzu jet 150 nebo je viditelnost, tak spatna, ze musim jet pomalu (vyse navrhovanych 50-70 mi prijde rozumny) a pak si rozsvitim zadni mlhovku. Rozsvicena mlhovka ti pri spatne viditelnosti nepomuze zastavit kdyz pojedes moc rychle...Předseda píše:S mlhovkou za deště nemám problém ani ve 150ti. Naopak to může být i fajn, když víš že tam někde v dálce před tebou / kamionem to auto je. Souhlasím, že v momentě, kdy už to auto ale vidím zcela jasně, resp. jsem blízko - nedej bože jedeme ve vláčku, tak ta mlhovka je zbytečná. Ve městě pak totálně zbytečná.Zajda píše:Oblíbený český přístup je také zapnout ji na dálnici ve 130 km/h v dešti.
V takové ozářené vodní tříšti už nevidí nikdo nic.
To Jarda3: vykasli se na dotazy na forech a pouzivej obycejny selsky rozum.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2138
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Nějak nechápu tyhle dotazy. Připadá mi to jednoduché.
Je mlha, sněžení, nebo hustý déšť? Pak zadní mlhovkou svítím.
Pokud si myslím, že není, tak nesvítím. Ovšem se všemi důsledky, až to do mě třeba někdo zezadu plácne a bude tvrdit, že mlha je, abych si to obhájil.
Nic mezi tím neexistuje, žádná možnost volného výkladu není.
No a dospělý člověk nepozná, jestli je mlha?
Je mlha, sněžení, nebo hustý déšť? Pak zadní mlhovkou svítím.
Pokud si myslím, že není, tak nesvítím. Ovšem se všemi důsledky, až to do mě třeba někdo zezadu plácne a bude tvrdit, že mlha je, abych si to obhájil.
Nic mezi tím neexistuje, žádná možnost volného výkladu není.
No a dospělý člověk nepozná, jestli je mlha?
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Když za mnou nikdo nejede a je fakt mizerně vidět, tak je rozsvítím, proč ne? Když za mnou někdo jede, ve smyslu že o mně již ví, tak samozřejmě zhasnu.
Mně by docela stačilo, kdyby lidi neřešili mlhovky a alespoň rozsvítili obrysovky.
Že jsou dementní úředníci, kteří vymysleli denní svícení "se tmou vzadu" a stejně dementní automobilky tuhle hrůzu implementovali je jiná věc. Tak alespoň řidiči by měli být soudní a rozsvítit. Já vím, je to těžké pochopit, že povinné denní svícení neslouží v žádném případě k osvětlení vozidla, ale pouze ke splnění zákonné povinnosti.
Mně by docela stačilo, kdyby lidi neřešili mlhovky a alespoň rozsvítili obrysovky.
Že jsou dementní úředníci, kteří vymysleli denní svícení "se tmou vzadu" a stejně dementní automobilky tuhle hrůzu implementovali je jiná věc. Tak alespoň řidiči by měli být soudní a rozsvítit. Já vím, je to těžké pochopit, že povinné denní svícení neslouží v žádném případě k osvětlení vozidla, ale pouze ke splnění zákonné povinnosti.
Re: Kdy zapnout mlhovky?
@honzis: Takže za deště, vodní tříšť za mnou, tak ty bys mlhovku nezapínal? To já ano, protože oceňuji, když vidím, že v té vodní tříští 300m před mnou ta auta jsou. Oceňuji, když předjíždím kamion a vidím, že před ním je auto.
NEocenuji, když pak jedeme za sebou a stejně někdo stále svítí mlhovkou..
NEocenuji, když pak jedeme za sebou a stejně někdo stále svítí mlhovkou..
Re: Kdy zapnout mlhovky?
tak se tady semlelo všecko na hromadu zcela v duchu mlhovkový hysterie která je naším národním sportem víc než to zbytečné svícení. A odpověď, teda nějaká srozumitelná, nikde. V Německu je pravidlo že mlhovka má svítit když dohlednost je menší než 50m, ovšem je to současně spojené s omezením rychlosti. To mi připadá jako rozumné. U nás je poněkud nejistá definice s mlhou sněžením a hustým deštěm.
Já to vidím tak že je potřeba to německé pravidlo obrátit. Asi takhle: Mlhovkou se svítí vždy když kvůli viditelnosti musíš výrazně zpomalit. Což teda taky nebude fungovat vždycky, znám lidi co dokážou jet nesmyslnou rychlostí s tak blbýma světlama že není vidět na krok.
A vždycky mlhovku zhasnout ve chvíli kdy je jasné že auto zezadu mě vidí dostatečně, například když se jede v souvislém proudu nebo dokonce stojí v koloně. To samý platí i pro přední mlhy a při tom stání v koloně je někdy lepší i hlavní světla přepnout na obrysovky. To samé i výstražné blinkry, pokud jsem uprostřed kolony, nemusím už hlásit blikátkama, nikdo mě nepřehlídne a jen by to blikání všem kazilo náladu.
Já to vidím tak že je potřeba to německé pravidlo obrátit. Asi takhle: Mlhovkou se svítí vždy když kvůli viditelnosti musíš výrazně zpomalit. Což teda taky nebude fungovat vždycky, znám lidi co dokážou jet nesmyslnou rychlostí s tak blbýma světlama že není vidět na krok.
A vždycky mlhovku zhasnout ve chvíli kdy je jasné že auto zezadu mě vidí dostatečně, například když se jede v souvislém proudu nebo dokonce stojí v koloně. To samý platí i pro přední mlhy a při tom stání v koloně je někdy lepší i hlavní světla přepnout na obrysovky. To samé i výstražné blinkry, pokud jsem uprostřed kolony, nemusím už hlásit blikátkama, nikdo mě nepřehlídne a jen by to blikání všem kazilo náladu.
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Ne, na to bohate staci potkavaci svetla.Předseda píše:@honzis: Takže za deště, vodní tříšť za mnou, tak ty bys mlhovku nezapínal? To já ano, protože oceňuji, když vidím, že v té vodní tříští 300m před mnou ta auta jsou. Oceňuji, když předjíždím kamion a vidím, že před ním je auto.
NEocenuji, když pak jedeme za sebou a stejně někdo stále svítí mlhovkou..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Souhlas - pokud při dálniční rychlosti potřebuješ na to, abys viděl auta před sebou, jejich zapnuté mlhovky, tak jedeš moc rychle. (nebo mají zasraná/rozbitá normální světla, ale to je jiná story).
Re: Kdy zapnout mlhovky?
Tak snad je taky při hustém dešti, intenzita víření vody tak vysoká, že ji potkávací (zadní) světla neprosvítí a je vidět leda kulové a ne auto.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Kdy zapnout mlhovky?
zvláštní je, že vozidla jedoucí velmi nízkou rychlostí, traktory a pracovní stroje, tudíž tvořící prakticky statickou překážku, zadní mlhovku mít nemusí. Ale to už tak u předpisů bývá, že postrádají logiku.
Je potřeba si uvědomit to hlavní, k čemu má ta zadní mlhovka sloužit, teda když pomineme základní smysl, to je splnit zákonné ustanovení. Mlhovka slouží k tomu aby zvýraznila, zviditelnila vozidlo za velmi špatné viditelnosti. Co to je velmi špatná viditelnost? Něco co nám znemožní jet víceméně normálně, co nám brání reagovat na situaci v provozu.
Vycházejme z toho že se obvykle udává bezpečný rozestup mezi vozidly na 2 sekundy. Nechme teď stranou lepiče, telefonisty a jiné zombie na silnici. Ty 2 sekundy by měly řidiči co se aspoň trochu věnuje řízení stačit na to aby zjistil že tam vpředu se něco chystá a aby vymyslel co s tím. V rychlosti 90 kmh jsou ty 2 sekundy 50 metrů. Pokud na tuhle vzdálenost už vůbec nevidím co tam vpředu je, pak to je důvod k zamyšlení. Mám na mysli že skutečně není vidět, ne že se tam táhne šmouha oparu nad rybníkem. Pokud tam vidím světla a obrysy, pak obvykle není co řešit, prostě vidím. Pokud totéž vidím i v zrcátku, nejspíš i ten vzadu vidí mne. Když už je vidět fakt prd, je potřeba hlavně zpomalit, ty dvě sekundy stačí na jedoucí auta ale na náhlou překážku už to je docela ostrý. Já v takové situaci obvykle rozsvítím zadní mlhovku když za mnou nic nejede aby to upozornilo z dálky když se někdo bude blížit. A zhasnu ji když se vozidlo zezadu přiblíží natolik že se vzájemně určitě vidíme. Pokud mě teda blázen divokej hned nepředjede.
Já obecně nesnáším lepiče, je to strašná pitomost, vždyť přece prostor přede mnou je moje pohodlí a bezpečí, tak proč si ho mám svévolně ubírat? Mlha paradoxně k tomu lepení láká ještě víc a je to ještě riskantnější. A největší sranda je když už toho svícení do zrcátek mám dost, uhnu někam do boku ať si jede do pi.. a on trotl zastaví za mnou. Myslím že ty vtipy jak lepič v mlze za někým dojel až do garáže nejsou daleko od pravdy.
Je potřeba si uvědomit to hlavní, k čemu má ta zadní mlhovka sloužit, teda když pomineme základní smysl, to je splnit zákonné ustanovení. Mlhovka slouží k tomu aby zvýraznila, zviditelnila vozidlo za velmi špatné viditelnosti. Co to je velmi špatná viditelnost? Něco co nám znemožní jet víceméně normálně, co nám brání reagovat na situaci v provozu.
Vycházejme z toho že se obvykle udává bezpečný rozestup mezi vozidly na 2 sekundy. Nechme teď stranou lepiče, telefonisty a jiné zombie na silnici. Ty 2 sekundy by měly řidiči co se aspoň trochu věnuje řízení stačit na to aby zjistil že tam vpředu se něco chystá a aby vymyslel co s tím. V rychlosti 90 kmh jsou ty 2 sekundy 50 metrů. Pokud na tuhle vzdálenost už vůbec nevidím co tam vpředu je, pak to je důvod k zamyšlení. Mám na mysli že skutečně není vidět, ne že se tam táhne šmouha oparu nad rybníkem. Pokud tam vidím světla a obrysy, pak obvykle není co řešit, prostě vidím. Pokud totéž vidím i v zrcátku, nejspíš i ten vzadu vidí mne. Když už je vidět fakt prd, je potřeba hlavně zpomalit, ty dvě sekundy stačí na jedoucí auta ale na náhlou překážku už to je docela ostrý. Já v takové situaci obvykle rozsvítím zadní mlhovku když za mnou nic nejede aby to upozornilo z dálky když se někdo bude blížit. A zhasnu ji když se vozidlo zezadu přiblíží natolik že se vzájemně určitě vidíme. Pokud mě teda blázen divokej hned nepředjede.
Já obecně nesnáším lepiče, je to strašná pitomost, vždyť přece prostor přede mnou je moje pohodlí a bezpečí, tak proč si ho mám svévolně ubírat? Mlha paradoxně k tomu lepení láká ještě víc a je to ještě riskantnější. A největší sranda je když už toho svícení do zrcátek mám dost, uhnu někam do boku ať si jede do pi.. a on trotl zastaví za mnou. Myslím že ty vtipy jak lepič v mlze za někým dojel až do garáže nejsou daleko od pravdy.