Rýchle radenie nahor

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5669
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Snowman000 »

Bond007 píše:když to tak ctu, nkdo neporadil reseni ze se i při razeni na vyssi rychlostni stupeň da dvakrt vymáčknout spojka jako při razeni dolu s meziplynem... to sepnuti spojky pomuze otackam padat dolu rychleji... a pokud to ma clovek antrenovano, trva tojen o setinku dele nez razeni s jednim vyslapnutim...

Kazdopadne nejvhonsjesi varianta je to natrénovat a vyzkoušet si všechny popsane moznosti... kazde auto se chova trosku jinak a třeba u vectry opc jsem tu dvojitou spojku pouzival celkem často... U M bmw je to azse třeba při razeni z vytocene trojky na tri, jinak to jde přes zuby
Ale ano je to tam ;)
Snowman000 píše:V mojej 46-ke tiez otacky moc dolu nepadaju a ani sama prevodovka nema rada ponahlanie sa, takze aj pri "rychlom" preradovani smerom hore pouzivam a stiham dvojitu spojku a preradenie mi pride stale rychlejsie a jemnejsie ako len pri klasickom stlaceni spojky (asi subjektivne,ci?) no nemusim obcas bojovat so synchronmi...
Kazdopadne suhlas, je to riesenie ktore stoji za to vyskusat na akomkolvek aute a mohlo by pomoct...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1938
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Zajda »

:-bd Dobrá připomínka, tuhle možnost bych opomněl. Ačkoliv mi to teda mezi 1° ze 7000 RPM a 2° pomůže jen cca o 0,5 z normálních 2 sekund, které je třeba počkat. Postižený Swift 1,3 trpí pomalu padajícíma otáčkama dokonce i při podřazování. Mezi 5-4-3 kde jsou v nízkých rychlostech malé rozdíly otáček - chtělo by to srovnat např. 200 otáček, ale motor ještě po odstavení plynu vyletí sám o 400 3:-O Jsou opravdu chvíle, kdy mám chuť zajet s tím do kukuřice a pokračovat pěšky.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od karelpipa »

Zajda píše:mám chuť zajet s tím do kukuřice a pokračovat pěšky.
:D :D

To bych měl taky.
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16807
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od pavproch »

Zajda píše: ale motor ještě po odstavení plynu vyletí sám o 400 3:-O Jsou opravdu chvíle, kdy mám chuť zajet s tím do kukuřice a pokračovat pěšky.
tak to sem na tom s 3er ešče vlastně dobře N53 tohleto dělá jen o 200 otáček... :D

ref kukuřice... =))
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Moucha
Mistr volantu
Příspěvky: 871
Registrován: stř 16 úno 10:08
Bydliště: Gradec Králové

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Moucha »

Zajda píše::-bd Dobrá připomínka, tuhle možnost bych opomněl. Ačkoliv mi to teda mezi 1° ze 7000 RPM a 2° pomůže jen cca o 0,5 z normálních 2 sekund, které je třeba počkat. Postižený Swift 1,3 trpí pomalu padajícíma otáčkama dokonce i při podřazování. Mezi 5-4-3 kde jsou v nízkých rychlostech malé rozdíly otáček - chtělo by to srovnat např. 200 otáček, ale motor ještě po odstavení plynu vyletí sám o 400 3:-O Jsou opravdu chvíle, kdy mám chuť zajet s tím do kukuřice a pokračovat pěšky.
netrpí tím jen 1,3 ale i 1,6 a neskutečně mě to sere :D
SSS - vdechne tě do života
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1938
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Zajda »

No ty si ještě můžeš pískat, nový Sport je proti staré 1,3 pořád zlatý, jel jsem s ním teda jenom chvíli při čekání na garančce a vzpomínky jsou po čase trochu mlhavé, ale minimálně směrem nahoru reagoval plyn mnohem rychleji. Celkově ve mě zanechal dobrý dojem, podvozkově pohodlnější a stabilnější zároveň, řízení upovídanější, i když mi místy připadalo poněkud digitální, a motor jede aspoň když se vytočí. Do 4000 RPM je snad lautr stejné mrtvo jak u staré 1,3, ale aspoň tomu odpovídají převody :-) Motor by si každopádně zasloužil jinou ECU (minimálně Tajimův Monster Sport je nabízí, byť netuším, jestli jsou kompatibilní i s evropskou verzí), bez emisní deky v první polovině otáčkoměru a pár koňma navíc by byl Swift Sport geniální.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Moucha
Mistr volantu
Příspěvky: 871
Registrován: stř 16 úno 10:08
Bydliště: Gradec Králové

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Moucha »

převodovka by mohla být kratší, přijde mi, že hrozně dlouho čekám než zařadím nahoru a nevím co si za tu dobu ještě podrbat :D za ty prachy to je tady na vesnické ježdění super, ale do města už by to chtělo něco silnějšího :D
SSS - vdechne tě do života
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1938
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Zajda »

Kratší by být mohla (taky na ni zkrácený stálý převod existuje), ale aspoň od 2° dál na sebe rozumně otáčkově navazuje. 13ka má nešťastnou mezeru mezi 2°a 3°, právě tam, kde ji nejmíň potřebuješ pro předjíždění loudů na okreskách. Jeden spolujezdec trefně při manévru v jesenických kopcích poznamenal, že to je jak když taháš sopel.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od Bond007 »

code píše:
Bond007 píše:U M bmw je to azse třeba při razeni z vytocene trojky na tri, jinak to jde přes zuby
Myslel z 3ky na 4ku nebo podřazovaní z 3ky na 2ku?

Jinak, občas mám také dilema jestli takhle rychle řadit - když se rychle rozjedu na jedničku a co nejryhcleji odřadím na 2ku, tak je je to slušná rana jak sepne spojka :).
myslel jsem rychleji nez psal :) puvodne to mělo znit "z vytocene dvojky na trojku"
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: Rýchle radenie nahor

Příspěvek od eMJe »

Uz som sa bal, ze len u mna mi sem-tam z 2ky na 3ku ide tazsie zaradit, ze je citit nejaky zub v kulise...
Odpovědět