U Eva určitě ano, u STi nevim...kazysvjet píše:odpoji se u awd pri zatazeni rucky zadni nahon? aspon u nekterych typu evo, sti?
jak (ne)prevratit auto
Re: jak (ne)prevratit auto
Ain´t nobody got time for that
Re: jak (ne)prevratit auto
Myslím, že větší šanci k převrácení má auto, pokud už se kola netočí, tzn. šlo by fakt 90°bokem. Může v tomto případě být větší šance k převrácení?
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: jak (ne)prevratit auto
U kotoucove brzdy za to chce tahat mamuti silou a po par takovych manevrech jsou lanka na serizeni, ale jde to.Vana píše:drobný dotaz - umí ruční brzda běžně na asfaltu zablokovat zadní kola ?
U bubnove brzdy to nazvdory zazitym predsudkum jde mnohem snadneji nez u kotouce, takze kdo chce blbnout s ruckou na suchem asfaltu, at si koupi nejakou podmotorovanou nakupni tasku, co ma vzadu bubny
Re: jak (ne)prevratit auto
ja mam bubny a kdyz jsem daval rucku na snehu v zime, jak byly ty hrozny mrazy, tak se ozyvaly pri zatazeni hrozny rany od tech bubnu
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: jak (ne)prevratit auto
Auto se pri jizde zacne prevracet v momente, kdy "spring rate" pruzin na zatizene strane auta je vycerpan, jde tedy do nekonecna, a podelna osa, okolo ktere se karoserie otaci(naklani)pri bocnim pretizeni, se presune z priblizneho stredu karoserie k mistu, kde se vnejsi vnejsi okraj vnejsi pneumatiky setkava s asfaltem. Potom staci uz jen dostatecne velka sila a auto se zacne prevracet.metaljohn píše:Myslím, že větší šanci k převrácení má auto, pokud už se kola netočí, tzn. šlo by fakt 90°bokem. Může v tomto případě být větší šance k převrácení?
Soucinitel smykoveho treni je nizsi nez soucinitel valiveho treni, takze auto je tim nachylnejsi k prevraceni, cim ma vetsi grip, cili pokud uz klouze a nedojde k nejkemu skokovemu zvyseni adheze, pripadne ze "nezarazi" o nejakou prekazku, je v takovem pripade mene pravdepodobne, ze se prevrati.
Na druhou stranu, pokud to uz v zatacce urvete, blizite se k takovemu "adhezi zvysujicimu" mistu nepomerne rychleji nez by tomu bylo v pripade normalniho prujezdu, takze opet, vsechno je relativni
kazisvjete, to bude ale pravdepodobne bug, ne feature
Naposledy upravil(a) bitmap dne pát 18 bře 13:38, celkem upraveno 1 x.
Re: jak (ne)prevratit auto
asi nejaky primrzly nebo co. mozna to dela i normalne, ale to nevim, protoze na suchu nedrifetuju
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: jak (ne)prevratit auto
mám podobné zkušenosti a taky mě překvapilo jak mizerně ručky na zadních kotoučích brzdíbitmap píše:...U bubnove brzdy to nazvdory zazitym predsudkum jde mnohem snadneji nez u kotouce, ...
na sněhu je to o.k., ale třeba na suchém asfaltu si točení na ručku nedovedu moc představit
jinak co se týká ručky a AWD, u některých systému to problém udělá, u jiných ne
- typicky asi nebude ručka fungovat u středových diferenciálů s viskózní závěrkou - tj. většina subaru
taky nebude fungovat u zadku připojeného přes viskózní spojku
- naopak bez problémů funguje u 4x4 s otevřeným středovým diferenciálem (např. některé Mercedesy) nebo se středovým torsenem (např. AUDI A4, A6 , passat B5),
nebo středovým difem s řízenou závěrkou (např. Subaru s DCCD, starý Touareg) ale tady je to vždy o nastavení SW
a samozřejmě by neměly mít problém ani všechny odpojovací systémy jako Haldex, x-drive ..., pokud s tímhle jejich SW počítá
Re: jak (ne)prevratit auto
rucky u kotoucu:
neni to nahodou tim, ze rucka je u kotoucovych brzd resena pres maly buben, ktery je ve stredu zadnich kotoucu, kdezto u klasickych bubnu se vyuzivaji ty jen pres jinou paku? tedy velikost brzdy a tim i brzdne sily je dost nesrovnatelna?
rucka u subaru nefunguje to te doby, dokud se neslapne na spojku, pak to jde hezky. o vikendu jsem zkousel otoceni na rucku u Suzuji Kizashi iAWD, ktera bohuzel ma automat, a prestoze byl vypnnut jak 4x4 system, tak ESP, tak se to tocit za boha nechtelo ani na vrstve sterku. imho prace ESP.
neni to nahodou tim, ze rucka je u kotoucovych brzd resena pres maly buben, ktery je ve stredu zadnich kotoucu, kdezto u klasickych bubnu se vyuzivaji ty jen pres jinou paku? tedy velikost brzdy a tim i brzdne sily je dost nesrovnatelna?
rucka u subaru nefunguje to te doby, dokud se neslapne na spojku, pak to jde hezky. o vikendu jsem zkousel otoceni na rucku u Suzuji Kizashi iAWD, ktera bohuzel ma automat, a prestoze byl vypnnut jak 4x4 system, tak ESP, tak se to tocit za boha nechtelo ani na vrstve sterku. imho prace ESP.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: jak (ne)prevratit auto
Tak rucka u kotucovych brzd moze mat 3 riesenia. Za prvne je to mala bubnova brzda v naboji kolesa, za druhe maly jednoucelovy strmen a najcastejsie sa to integruje do existujuceho strmena hydraulicke brzdy. Podla mna je najlepsie riesenie samostatny strmen.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: jak (ne)prevratit auto
ja zatim vzdy mel jen to prvni reseni, O I, 3x BMW, Subo. u kterych znacek se daji najit ta druha dve?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou