Pěkná blbost.karelpipa píše:Auta bez zarazeny rychlosti proste nebrzdi! Respektive daleko hur od urcite rychlosti.
Vyrazeni vs Zarazeni
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
To není. Pokud nejedeš 5km/h, tak je rozdíl cítit. Minimálně na 1.-3. stupeň jo. (u pětikvaltu)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
Moje kolo s Imprezou
![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Brzdit to bude hur mozna pri jizde s vyrazenou rychlosti z delsiho kopce - brzdy se zacnou prehrivat. Pri prudkem brzdeni zadny rozdil neni - kdyz pojedes na petku 90km/h a a vbehne ti do cesty srnka, tak budes podrazovat, nebo jak? Pri krizovem brzdeni je vzdycky potreba zmacknou zaroven s brzdou spojku, to je trochu v rozporu s tim, co pises..
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
preco by to mala byt blbost? je citit ked brzdi motor+brzdy ako ked len brzdy a cim viac je auto nalozene tak je to viac postrehnutelneGeneHawkins píše:Pěkná blbost.karelpipa píše:Auta bez zarazeny rychlosti proste nebrzdi! Respektive daleko hur od urcite rychlosti.
staci obycajne dobrzdanie do krizovatky, brzdenie motorom plus brzdy, skus si vyslapnut spojku a budes citit v tej chvili ako auto prestane tolko spomalovat
mozno pri plnych brzdach, ked clovek nato dupne to tak nepostrehne, ale ako casto v beznej premavke davas plne brzdy? kdezto pri klasickom dobrzdani je to citit
- Andrew Handerson
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát 15 úno 10:07
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Ahoj.
U všech moderních motorů (mezi které bych tedy ten ve Felicii neřadil) je lepší nechat zařazené. Jednak tím ulehčuješ brzdovým destičkám a jednak tím šetříš palivo, protože bez plynu do moderních motorů většinou (najdou se výjimky) žádné neproudí. Motor drží v chodu spojení s koly, která přes převodovku točí motorem naprázdno. Motor jim klade odpor a tím auto brzdí. Když máš zařazený neutral motor není spojený s koly a tedy pro svůj chod potřebuje palivo. Jak moc, to je různé, většinou to u moderních čtyřválcových motorů bývá (pokud jsou zahřáté) 0.6 - 0.8 litru za hodinu. Spotřebu na 100 km pak spočítáš podle toho jak rychle se auto na neutrál pohybuje - čím rychleji, tím vychází spotřeba příznivěji, ale nulová nikdy nebude. Osobně bych toto však bral jako zajímavost a rozhodně si s tím hlavu nelámal. Jezdi tak, jak je to pro tebe přirozenější. Případná úspora mezi těmito dvěma druhy jízdy je tak zanedbatelná, až se dá považovat za nulovou.
Příklad (hodně zjednodušený, jen pro názornost): jedete 60 minut stále konstantní rychlostí (i úseky se zařazeným neutralem) 100 km / h se spotřebou 7 l / 100 km. Ujedeš tedy 100 km, přičemž řekněme, že ujedeš 5 km na neutrál. 5 km v rychlosti 100 km / h ujedeš za 3 minuty. Za 3 minuty volnoběžný motor na neutrál spálí 0,04 litru paliva. Cesta tě tedy bez používání neutrálu bude stát 7 litrů paliva a s ním 7,04 litrů. Ve výsledku ten rozdíl bude o kousek větší, protože na neutrál většinou rychlostí 100 km / h nejezdíš, ale více než dvojnásobný rozdíl to nebude. Takže závěr: v reálném provozu je to jedno, který způsob použiješ a klidně jezdi na neutrál.
Postoj starších lidí ústí z jejich zkušeností, kdy za jejich mladých let motory bez paliva se zařazeným rychlostním stupněm jezdit neuměly. Neměly tak jemnou mechaniku a šikovné řídící jednotky (resp. neměly žádné řídící jednotky). Doufám, že jsem ti do toho vnesl trochu světla :-)
S pozdravem,
U všech moderních motorů (mezi které bych tedy ten ve Felicii neřadil) je lepší nechat zařazené. Jednak tím ulehčuješ brzdovým destičkám a jednak tím šetříš palivo, protože bez plynu do moderních motorů většinou (najdou se výjimky) žádné neproudí. Motor drží v chodu spojení s koly, která přes převodovku točí motorem naprázdno. Motor jim klade odpor a tím auto brzdí. Když máš zařazený neutral motor není spojený s koly a tedy pro svůj chod potřebuje palivo. Jak moc, to je různé, většinou to u moderních čtyřválcových motorů bývá (pokud jsou zahřáté) 0.6 - 0.8 litru za hodinu. Spotřebu na 100 km pak spočítáš podle toho jak rychle se auto na neutrál pohybuje - čím rychleji, tím vychází spotřeba příznivěji, ale nulová nikdy nebude. Osobně bych toto však bral jako zajímavost a rozhodně si s tím hlavu nelámal. Jezdi tak, jak je to pro tebe přirozenější. Případná úspora mezi těmito dvěma druhy jízdy je tak zanedbatelná, až se dá považovat za nulovou.
Příklad (hodně zjednodušený, jen pro názornost): jedete 60 minut stále konstantní rychlostí (i úseky se zařazeným neutralem) 100 km / h se spotřebou 7 l / 100 km. Ujedeš tedy 100 km, přičemž řekněme, že ujedeš 5 km na neutrál. 5 km v rychlosti 100 km / h ujedeš za 3 minuty. Za 3 minuty volnoběžný motor na neutrál spálí 0,04 litru paliva. Cesta tě tedy bez používání neutrálu bude stát 7 litrů paliva a s ním 7,04 litrů. Ve výsledku ten rozdíl bude o kousek větší, protože na neutrál většinou rychlostí 100 km / h nejezdíš, ale více než dvojnásobný rozdíl to nebude. Takže závěr: v reálném provozu je to jedno, který způsob použiješ a klidně jezdi na neutrál.
Postoj starších lidí ústí z jejich zkušeností, kdy za jejich mladých let motory bez paliva se zařazeným rychlostním stupněm jezdit neuměly. Neměly tak jemnou mechaniku a šikovné řídící jednotky (resp. neměly žádné řídící jednotky). Doufám, že jsem ti do toho vnesl trochu světla :-)
S pozdravem,
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 241
- Registrován: sob 12 led 13:37
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Opotřebení brzd je patrné leda tak v Alpách. V táhlých sjezdech a stoupáních se vyplatí vyřazovat a jezdit na neutrál. Záleží na profilu trasy. Je pravda ,že motor nic nežere( brzdění motorem) ale klade značný odpor a zkracuje délku dojezdu setrvačností. Každý řidič ať se řídí rozumem a bude dobře.
- Andrew Handerson
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát 15 úno 10:07
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Tady bych si dovolil oponovat. Nezkracuje délku dojezdu, protože to, co neodbrzdí motor, musíte zbrzdit vy na brzdách. Pokud tedy chcete dodržovat rychlostní limity a nevyletět v nejbližší zatáčce. I při brzdění motorem se používání brzd ve větších kopcích nevyhnete, motor nemá takovou sílu (obzvláště pokud je to malý downsizovaný motor). Problém s přehříváním brzd je spíše záležitost kamionů a starých bubnových konstrukcí (většinou je mají malá levná auta, ale malá auta jsou lehká, potřebují brzdit méně a nevygenerují tedy tolik tepla). Při brzdění vzniká tření a spousta tepla, přičemž rozžhavené brzdy mají výrazně menší účinek (ty bubnové pak prakticky nulový a ještě se na rozdíl od kotoučů nemají pořádně jak chladit). Je proto lepší, pokud potkáte prudší a delší kopec, brzdit krátce a intenzivně (kdy mezi jednotlivými brzdnými úseky mohou brzdy vychladnout) a rozhodně nebrzdit celý kopec "jen tak lehce". Pokud tohle uděláte a dole budete potřebovat přibrzdit víc, pak na tu brzdu šlápnete a ono se nic nestane. Není to příjemný pocit před křižovatkou. Je nicméně pravda, že většina současných aut vybavených kotoučovými brzdami na každém kole (většinou pro jistotu trochu předimenzovanými) jsou tohoto problému víceméně prosty.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 241
- Registrován: sob 12 led 13:37
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Záleží na profilu trasy.S kamionem a 30 tunami železa samozřejmě vyřazovat nebudu
Je řeč o osobním autě.
![Party :ymparty:](./images/smilies/36.gif)
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Andrew Handerson: rozepsal ses fajn ale zapomněl jsi ze je spousta kopců ze kterých opravdu chceme jen plachtit bez brzdění. Takže bez kvaltu
Re: Vyrazeni vs Zarazeni
Souhlas, pokud neni potreba kvuli necemu zpomalit nebo zastavit, vzdy je lepsi plachtit na neutral. Ne nadarmo kolenovrti pouzivaji techniku pulse & glide, kdy se rozjedou treba na 110, potom plachti na neutral, dokud rychlost neklesne treba na 80, nasledne zase zrychli na 110 a takhle porad dokola.