Jak pracovat se spojkou?
Jak pracovat se spojkou?
Na chvilku odbočím - jak šlapete na spojku? Přemýšlím jestli jsem se v autoškole něco nenaučil špatně, chod spojky od podlahy do záběru ovládám kotníkem (patu mám opřenou o zem, spojka "kouže" po chodidle) a nohu zvedám až když spojka zabere. Nedávno jsem zjistil že většina lidí co znám to dělá jinak - spojku sešlápnou a následně zvedají rovnou celou nohu.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
ha, normálně to nevím musím zkusit
ale s patou opřenou o podlahu bude jednozačně lepší cit, takže minimálně při rozjezdu oporu určitě použiju
ale s patou opřenou o podlahu bude jednozačně lepší cit, takže minimálně při rozjezdu oporu určitě použiju
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
jako tyGoggy píše:Na chvilku odbočím - jak šlapete na spojku? Přemýšlím jestli jsem se v autoškole něco nenaučil špatně, chod spojky od podlahy do záběru ovládám kotníkem (patu mám opřenou o zem, spojka "kouže" po chodidle) a nohu zvedám až když spojka zabere. Nedávno jsem zjistil že většina lidí co znám to dělá jinak - spojku sešlápnou a následně zvedají rovnou celou nohu.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Taky mám patu na podlaze. Jednou jsem to ze srandy zkusil zvedáním celé nohy a tímto způsobem mám v noze prd jakej cit, hned mi to chcíplo Ale asi je to o zvyku.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
to je zajímavej námět na zkoumání, bohužel nemám jak vyzkoušetGoggy píše:Na chvilku odbočím - jak šlapete na spojku? Přemýšlím jestli jsem se v autoškole něco nenaučil špatně, chod spojky od podlahy do záběru ovládám kotníkem (patu mám opřenou o zem, spojka "kouže" po chodidle) a nohu zvedám až když spojka zabere. Nedávno jsem zjistil že většina lidí co znám to dělá jinak - spojku sešlápnou a následně zvedají rovnou celou nohu.
Cadillac seville SLS, 4.6, V8, 205kW, 407Nm.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Goggy: Obecne k ovladani auta plati jedna dulezita poznamka - delat veci take tak, jak cloveku vyhovuje, jak mu to jde. Jsou samozrejme zpusoby absolutne nespravne, typicky jinde probirane ruckovani po volantu, protoze to nedovoluje ani presnost, ani rychle reseni nejake krizove situace, ale ve spouste pripadu je vice dobrych cest. Osobne bych i mezi nimi nejakou obvykle oznacil za obecne lepsi a horsi s adekvatim zduvodnenim, ale cilem neni dosahnout jen absolutniho maxima, ale take vlastniho maxima. Treba u tech meziplynu pri brzdeni jsem si jist, ze ovladani obou pedalu horni polovinou nohy dovoluje vice, ale pokud to nekomu proste jde lepe klasicky pata-spicka, proc ne.
Ovladani spojky je podle me ta vec, kde je celkem jedno, jestli mate patu na zemi, nebo ve vzduchu. Nevidim duvod, proc by jeden zpusob mel dovolovat vice, zalezi na tom, co komu lepe sedne. Snad jen manipulace s vetsi casti nohy muze byt pomalejsi, ale pokud to jinak nejde... Je to to same jako u razeni - spravne se radi tremi prsty/zapestim, ale nektera razeni jsou tak ztuha, ze stejne musite pouzit i loket nebo rameno. Za sebe muzu rici, ze to delam v ruznych autech ruzne - zalezi na poloze pedalu a delce jeho chodu. Prirozene mam tendenci mit nohu polozenou, ale v praxi bych rekl, ze ve vetsine aut musim patu zvedat, mam velkou nohu a takto se mi vejde lepe mezi pedal a podni cast palubni desky.
Jako klicove bych zde videl spise naucit si nohu neodkladat na pedal, coz dela spousta lidi. Jednak to namaha spojkove lozisko a pak se pri vetsich odstredivych silach muze snadno stat, ze se o spojku zacnete opirat a problem je na svete. Po prerazeni ma jit noha pekne vedle, kde uz se zaprit da
Ovladani spojky je podle me ta vec, kde je celkem jedno, jestli mate patu na zemi, nebo ve vzduchu. Nevidim duvod, proc by jeden zpusob mel dovolovat vice, zalezi na tom, co komu lepe sedne. Snad jen manipulace s vetsi casti nohy muze byt pomalejsi, ale pokud to jinak nejde... Je to to same jako u razeni - spravne se radi tremi prsty/zapestim, ale nektera razeni jsou tak ztuha, ze stejne musite pouzit i loket nebo rameno. Za sebe muzu rici, ze to delam v ruznych autech ruzne - zalezi na poloze pedalu a delce jeho chodu. Prirozene mam tendenci mit nohu polozenou, ale v praxi bych rekl, ze ve vetsine aut musim patu zvedat, mam velkou nohu a takto se mi vejde lepe mezi pedal a podni cast palubni desky.
Jako klicove bych zde videl spise naucit si nohu neodkladat na pedal, coz dela spousta lidi. Jednak to namaha spojkove lozisko a pak se pri vetsich odstredivych silach muze snadno stat, ze se o spojku zacnete opirat a problem je na svete. Po prerazeni ma jit noha pekne vedle, kde uz se zaprit da
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak pracovat se spojkou?
teprve ted vidim, co starosti cloveku odpadne, kdyz tam ten zbytecny pedal nema
Re: Jak pracovat se spojkou?
jj, je to podobné jako když místo řízení auta nastoupíš do autobusu
Re: Jak pracovat se spojkou?
Jako Goggy a Goes.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Re: Jak pracovat se spojkou?
taky pata na zemi
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.