Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
tak opět jedno potvrzení, jakej sem lempl..... 14dnů sem neseděl v m4Zlikovi, neska 100km projížďka, z teho aspoň 80 mi trvalo, než sem zase se začal trefovat, speciálně 3->2 a 2->1..... chjo, no... a lepčí to už nebude....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na meziplyny?
A ještě horší je když člověk furt střídá několik různých aut, každé s jinak rozmístěnými pedály, jinou odezvou motoru, odlišně roztahanými kvalty apod..
To pak na nějaké meziplyny rezignuje úplně
To pak na nějaké meziplyny rezignuje úplně
Re: Jak na meziplyny?
Ahoj
Jojo s těmi rozdílnými auty je to těžší,já ku příkladu mám možnost trénovat na Fabia II 1.2 12V a zminovaném Renautl Trafic 1.9 dci. No je fatkt že ta fábka má super odezvu na plyn také fajn rozložené pedály, lehoučké řazení a omezovač myslím necelých 7000 otáček což je také fajn. Ale zato toho místa pro nohy mě teda moc nedostává. Stale se mátím kolenem když brzdím s meziplynem o ten (blbej) roh té středové palubovky. To se jim opravdu moc nepovedlo...NO a ten Trafic s tím jezdím nejvíc to je jiná liga bohužel...od rozložení pedálů, snad vteřinová odezva na plyn,tuhe řazení, pouhých 4000 otacek, az po neskutečně dlouhý chod spojkového pedálu.Ale mista je tam habakuk . Chtěl jsem se zeptat poměrně často sleduji studijní video p. Jandy a mohli by mi někdo říct jestli spojkový pedál mačká až na doraz nebo jen v oblasti on/off? Protoze tedy když ja ten pedál zmáčknu,do dorazu tak je to poměrně slyšet. Asi jeden z mých mnoha zlozvyků...naučených z autoškoly. Díky Mejte se zatím.
Dítě v autě
Jojo s těmi rozdílnými auty je to těžší,já ku příkladu mám možnost trénovat na Fabia II 1.2 12V a zminovaném Renautl Trafic 1.9 dci. No je fatkt že ta fábka má super odezvu na plyn také fajn rozložené pedály, lehoučké řazení a omezovač myslím necelých 7000 otáček což je také fajn. Ale zato toho místa pro nohy mě teda moc nedostává. Stale se mátím kolenem když brzdím s meziplynem o ten (blbej) roh té středové palubovky. To se jim opravdu moc nepovedlo...NO a ten Trafic s tím jezdím nejvíc to je jiná liga bohužel...od rozložení pedálů, snad vteřinová odezva na plyn,tuhe řazení, pouhých 4000 otacek, az po neskutečně dlouhý chod spojkového pedálu.Ale mista je tam habakuk . Chtěl jsem se zeptat poměrně často sleduji studijní video p. Jandy a mohli by mi někdo říct jestli spojkový pedál mačká až na doraz nebo jen v oblasti on/off? Protoze tedy když ja ten pedál zmáčknu,do dorazu tak je to poměrně slyšet. Asi jeden z mých mnoha zlozvyků...naučených z autoškoly. Díky Mejte se zatím.
Dítě v autě
Re: Jak na meziplyny?
Při řazení s meziplynem si snad lze odpustit dvojité sešlapování spojky. Vyřazení rychlosti lze provést bez spojky, jakmile se pustí plyn. Po vyřazení se plyn dle potřeby přidá, a při sešlápnutí spojky se zařadí potřebná rychlost.
Re: Jak na meziplyny?
Myslim, že už se to tu někde řešilo.. každopádně je možné takto řadit, ale podle mě se tak musí vytvářet zbytečná zátěž pro převodovku. Pro vyřazení na neutrál s co možná nejmenším odporem nesmí být převodovka zatížená, tj. auto nesmí ani zrychlovat, ani zpomalovat. Pokud se o to řidič snaží, bude ta zátěž jistě minimální, ale přece nějaká bude.Rob píše:Při řazení s meziplynem si snad lze odpustit dvojité sešlapování spojky. Vyřazení rychlosti lze provést bez spojky, jakmile se pustí plyn. Po vyřazení se plyn dle potřeby přidá, a při sešlápnutí spojky se zařadí potřebná rychlost.
Takže v tom nevidím nějakou výhodu, o moc rychlejší to řazení zřejmě nebude.. ale pro zajímavost to zítra asi zkusím
Re: Jak na meziplyny?
Na to si snad člověk zvykne po pár kilometrech, jak se auto chová...problém je to jen u aut, která mají nekonzistentní odezvu na plyn...Vana píše:A ještě horší je když člověk furt střídá několik různých aut, každé s jinak rozmístěnými pedály, jinou odezvou motoru, odlišně roztahanými kvalty apod..
To pak na nějaké meziplyny rezignuje úplně
Ain´t nobody got time for that
Re: Jak na meziplyny?
@charger: prej po pár kilometrech.... jak kdo....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na meziplyny?
No dobrá, na dokonalé meziplyny to není, ale rezignovat, to určitě ne
Ain´t nobody got time for that
Re: Jak na meziplyny?
no tak to smaozřejmě, bez jakéhokoli meziplynu (ať už s jedním nebo dvěma vymáčnutíma spojky) to není prostě ono... otázkou pro nás trotly je, jak dlouho nám trvá, než se začneme trefovat....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na meziplyny?
pozdravujem... dakujem za obsiahle vysvetlenie a video.
- uz asi tyzden jazdim vyhradne s dvojspojkovanim nahor aj nadol. Niekedy sa podari lepsie niekedy horsie, ale stale je to lepsie. Samozrejme to dvojspojkovanie + medziplyn ma hlavne vyznam pri radeni dole ale v ramci trenigu ho vyuzivam stale.
parkrat sa mi podarilo trafit krasne a bolo fakt TIP TOP, zatial iba na Scenicu 2.0i, ale uz sa tesim ked na jar vytiahnem E24
- uz asi tyzden jazdim vyhradne s dvojspojkovanim nahor aj nadol. Niekedy sa podari lepsie niekedy horsie, ale stale je to lepsie. Samozrejme to dvojspojkovanie + medziplyn ma hlavne vyznam pri radeni dole ale v ramci trenigu ho vyuzivam stale.
parkrat sa mi podarilo trafit krasne a bolo fakt TIP TOP, zatial iba na Scenicu 2.0i, ale uz sa tesim ked na jar vytiahnem E24
ex BMW 320d e46 1999
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg