to celkem určitě máosracing píše:pro Jarka: dik za prvni normalni komentar.
Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu. Nevim proc bych mel nekomu ublizovat pri przdeni levou nohou. To snad ani holka v autoskole nema tak levou levacku aby vyletela prednim oknem.
Na trenovani pouzivam starou Felicii a lesni cestu: http://www.youtube.com/watch?v=XSGU9Dq91o4
Brzdeni levou nohou.
Re: Brzdeni levou nohou.
Pravda vyděsí
Re: Brzdeni levou nohou.
na cit levou si zvyknes za jeden den ale pri rychle jizde tomu porad neverim. chtel jsem vedet zda to ma vubec smysl ale koukam ze tapete stejne jako ja...
Re: Brzdeni levou nohou.
V normálním denním provozu se to naučíš. Samozřejmně, že tím nemyslím raní spičku na JS.
Jen při prvním brždění mysli na to, že to není spojka. Při pátem a dalším brždění budeš brzdit bez problémů a pak to jen opakuj každý den
Jen při prvním brždění mysli na to, že to není spojka. Při pátem a dalším brždění budeš brzdit bez problémů a pak to jen opakuj každý den
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Brzdeni levou nohou.
Určitě bych brždění levou nohou praktikoval u všeho bez spojkového pedálu. Tam jsou výhody jednoznačný a čekal bych přesnější ovládání a trošku lepší časy.
U manuálu to nepoužívám a přemýšlím, v jakém okamžiku by to bylo vhodné. Pokud by to mělo sloužit jen k rychlejší práci na pedálech, bylo by to v případě, že zatáčku projedu na stejnej kvalt na jakej jsem k ní přijel, nestačí slevit z plynu, je potřeba do ní i brzdit. To asi nebude velké procento. V ostatních případech potřebuju levou nohu k ovládání spojky. Jiný by to bylo u přímýho zubu.
Pokud se nepletu tak širší použití v kombinaci s MT tahle technika zaznamenala jednak v dřevní době turbomotorů, kde bylo potřeba držet roztočený turbo, což už dnes zastane ALS, druhak v době kdy začaly Rally jezdit RWD a piloti si tím pomáhaly, aby se neutloukly v nedotáčivosti. Vždy se jednalo o závodní speciály, které k tomu byly přispůsobený.
Pokud by někdo přišel s přesvědčivejma argumentama proč u MT brzdit levou, tak se to naučim.
U manuálu to nepoužívám a přemýšlím, v jakém okamžiku by to bylo vhodné. Pokud by to mělo sloužit jen k rychlejší práci na pedálech, bylo by to v případě, že zatáčku projedu na stejnej kvalt na jakej jsem k ní přijel, nestačí slevit z plynu, je potřeba do ní i brzdit. To asi nebude velké procento. V ostatních případech potřebuju levou nohu k ovládání spojky. Jiný by to bylo u přímýho zubu.
Pokud se nepletu tak širší použití v kombinaci s MT tahle technika zaznamenala jednak v dřevní době turbomotorů, kde bylo potřeba držet roztočený turbo, což už dnes zastane ALS, druhak v době kdy začaly Rally jezdit RWD a piloti si tím pomáhaly, aby se neutloukly v nedotáčivosti. Vždy se jednalo o závodní speciály, které k tomu byly přispůsobený.
Pokud by někdo přišel s přesvědčivejma argumentama proč u MT brzdit levou, tak se to naučim.
RWD
Re: Brzdeni levou nohou.
kvůli přenosu hmotnosti?
při bržděním levou nohou v zatáčce pod plynem se přenáší brzdný účinek na zadní kola - přední kola se stále točí ale zadní se blokují a přirozeně nedotáčivá předokolka se tak stává přetáčivější. Co vím tak předokolkaři tuhle techniku na okruzích a rallye snad používají dodnes. U AWD a RWD je tato technika spíše ku škodě.
Když jedete a auto je v zatáčce nedotáčivé tak přibrzďovat pod plynem levou nohou a utáhne zatáčku, když to přeženete a auto je už moc přetáčivé stačí ubrat brzdy přidat plyn a zpátky míří auto k nedotáčivosti.
V reálu to bude asi chtít trochu výkonnější předokolku ale nevím zatím jsem pouze teoretik a mám to ozkoušeno jen na simulátoru a čekám až napadne sníh na místním opuštěném letišti abych to trochu přetavil i do reálu. Jinak nejprve se samozřejmě naučit levačkou na cit na brzdový pedál ale to by neměl být velký problém po určitém času. Nevím proč ale mě se lépe brzdí levačkou s trochu vykloněnou nohou na levém kraji brzdového pedálu.
Snad sem se do toho moc nezaplet a neukamenujete mě
při bržděním levou nohou v zatáčce pod plynem se přenáší brzdný účinek na zadní kola - přední kola se stále točí ale zadní se blokují a přirozeně nedotáčivá předokolka se tak stává přetáčivější. Co vím tak předokolkaři tuhle techniku na okruzích a rallye snad používají dodnes. U AWD a RWD je tato technika spíše ku škodě.
Když jedete a auto je v zatáčce nedotáčivé tak přibrzďovat pod plynem levou nohou a utáhne zatáčku, když to přeženete a auto je už moc přetáčivé stačí ubrat brzdy přidat plyn a zpátky míří auto k nedotáčivosti.
V reálu to bude asi chtít trochu výkonnější předokolku ale nevím zatím jsem pouze teoretik a mám to ozkoušeno jen na simulátoru a čekám až napadne sníh na místním opuštěném letišti abych to trochu přetavil i do reálu. Jinak nejprve se samozřejmě naučit levačkou na cit na brzdový pedál ale to by neměl být velký problém po určitém času. Nevím proč ale mě se lépe brzdí levačkou s trochu vykloněnou nohou na levém kraji brzdového pedálu.
Snad sem se do toho moc nezaplet a neukamenujete mě
Re: Brzdeni levou nohou.
v mém przypadku tak při pátem roce pokoušení se.... sem trotl...Dallen píše:V normálním denním provozu se to naučíš. Samozřejmně, že tím nemyslím raní spičku na JS.
Jen při prvním brždění mysli na to, že to není spojka. Při pátem a dalším brždění budeš brzdit bez problémů a pak to jen opakuj každý den
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Brzdeni levou nohou.
No ja to myslel tak, že si nevyrazíš zuby o volant. Samozřejmně, že načasování správného brždění před zatáčkou chce značně více času, ale to je docela jedno kterou nohou člověk brzdí (a sám mám vtom ještě obrovské mezery).
U manuálu to imho smysl pouze v případě, kdy člověk má závodní brzdy které potřebuje zahřát. Případně tzv. sušení brzd (dle mě kravina) edit:+ samozřejmně přibržďování bez podřazování
U manuálu to imho smysl pouze v případě, kdy člověk má závodní brzdy které potřebuje zahřát. Případně tzv. sušení brzd (dle mě kravina) edit:+ samozřejmně přibržďování bez podřazování
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Brzdeni levou nohou.
No já nevím, ale bez ohledu na koncepci rwd/fwd/awd, nebo AT/MT, tak mi přijde, že přenášení hmotnosti pomocí správně načasovánýho brždění (a třeba i tou levou nohou) se může hodit (dle koncepce někdy hodně omezeně). Prostě je to další věc co by člověk pro komplexní ovládání auta mohl umět (neříkám, že je to nutný na normální ježdění, ale pro fandy řízení...). Jinak za mě si myslím, že je to jedna z mála cest, jak trochu rozevlátě jezdit s fwd na sněhu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Brzdeni levou nohou.
Ano, zařadit to jako jednu z řidičských metod do repertoáru. Musim promyslet jak smysluplně to u rwd mt udělat.
Primárně se to vždy dělalo u závodních aut, který na to jednak mají nadimenzovaný komponenty, druhak už jen taková blbina jako odtranění regulátoru tlaku zadní nápravy a možnost řidiče z kabiny vybalancovat brzdné síly na předku/zadku z toho dělají uplně jiný příběh co se použitelnosti této dovednosti týká.
Primárně se to vždy dělalo u závodních aut, který na to jednak mají nadimenzovaný komponenty, druhak už jen taková blbina jako odtranění regulátoru tlaku zadní nápravy a možnost řidiče z kabiny vybalancovat brzdné síly na předku/zadku z toho dělají uplně jiný příběh co se použitelnosti této dovednosti týká.
RWD
Re: Brzdeni levou nohou.
Je pravda že Carlos Sainz vyhrál dva tituly mistra světa rally i Dakar a levačku k brždění používal jen sporadicky
《》1.5 dCi & 0.9 TCe