Školení od P.Jandy
Re: Školení od P.Jandy
Obecně se pro snášení přetížení doporučuje zadržet dech. Zároveň tím dojde ke zpevnění těla. Hypoteticky by určitá práce s dechem mohla přinést něco pozitivního.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Školení od P.Jandy
Hele, a neni mozne , ze zaprve spatne sedis a zadruhe ten pohyb vznika jako zbozne prani danou trasu projet a tak se do ni nalanis?? Neni to proste zlozvyk?bitmap píše:Chtel bych se v ramci zdejsiho internetoveho kursu zeptat na jednu vec :
- jak mam pri sviznejsi jizde nalozit s hlavou, kterou se mi z krku snazi utrhnout odstredive sily?
Zjistil jsem, ze cim rychleji jedu, tim vic podvedome naklanim hlavu smerem dovnitr zatacky, coz s sebou ale prineslo hruzne zjisteni, ze cim vic tu hlavu naklonim, tim hure se orientuji v prostoru. A je to tim horsi, cim je povrch silnice clenitejsi, protoze kdyz se silnice vlni jen doprava - doleva, tak to jeste nejak ukoukam, ale jakmile zacne byt i nahoru - dolu, tak je konec a dnes se mi tak malem podarilo prehlednout obrovsky kamion.
Zkusil jsem si naklonit hlavovou operku uplne dopredu a pri jizde se snazil hlavu udrzet priblizne uprostred, cimz se mi prehled o deni okolo auta znacne zlepsil, ale pro zmenu zas nevidim poradne do zatacky pres predni sloupky
Existuje na to nejaky magic trick, pripadne zpusob jak to delat "spravne", nebo je na vkusu kazdeho soudruha s odstavajicimi komponenty svoji telesne schranky nalozi?
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Školení od P.Jandy
Nerikej, tvrdaku, ze Ty ani nehnes brvou? Spise to delas, aniz bys o tom vedel...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Školení od P.Jandy
pjanda: skorepiny nepripadaji v uvahu, autem nejezdim jenom ja, navic v dieselove Octavii combi by asi vypadaly vice nez nepatricne Postupem casu jsem se naucil i v seriovych sedackach sedet tak, abych v aute nelital jak nudle v bande, takze problem spatneho sezeni a tim padem i zlozvyk krecoviteho drzeni se volantu v zatackach jsem uz snad uspesne odboural.
Pozoroval jsem dnes ostatni ridice a delaji to tak vsichni, kdo se netahnou jako smrad, takze asi dam na Vasi radu, pujdu cestou treningu a budu holt cvicit rizeni s kebuli nakrivo
drugster: sedacku i volant mam nastavene spravne, nekymacim celym trupem, jen jsem si dnes najednou uvedomil, ze to delam, a ze to asi nebude uplne spravne. Uvedomuju si, ze jedu na verejne komunikaci a snazim jezdit s dostatecnou rezervou, takze si zatim vystacim s volantem a pedaly a nemusim autu pomahat do zatacky i prenasenim vlastni hmotnosti jako na motokare
kazysvjet: doporucil jste mi odevzdani ridicaku a sezeni u psychiatra, ze vam to pjanda smazal?
Pozoroval jsem dnes ostatni ridice a delaji to tak vsichni, kdo se netahnou jako smrad, takze asi dam na Vasi radu, pujdu cestou treningu a budu holt cvicit rizeni s kebuli nakrivo
drugster: sedacku i volant mam nastavene spravne, nekymacim celym trupem, jen jsem si dnes najednou uvedomil, ze to delam, a ze to asi nebude uplne spravne. Uvedomuju si, ze jedu na verejne komunikaci a snazim jezdit s dostatecnou rezervou, takze si zatim vystacim s volantem a pedaly a nemusim autu pomahat do zatacky i prenasenim vlastni hmotnosti jako na motokare
kazysvjet: doporucil jste mi odevzdani ridicaku a sezeni u psychiatra, ze vam to pjanda smazal?
Re: Školení od P.Jandy
V autě na blbnutí mám skořepinu a čtyřbod. Najeto na třech autech dohromady cca 130tis. km. Když je potřeba, otočím ve skořepině i Brno, což pro mě představuje ráno tam, jednání řekněme až 8hodin, pak domů. Při týhle otočce najedu lehce pod 700km a není to nijak obtěžující. Ale jsem zvyklej...
Mohu zodpovědně prohlásit, že žádná sportovní sedačka běžného auta se nepřibližuje skořepině. Takový který drží i hlavu jsou už dost omezující a v městském provozu člověk ztratí půlku zorného úhlu při otáčení do stran. Takže používám sedačku, která sice nepodrží hlavu, ale pohodlně se zapřu celým bůčkem včetně ramene, tím je většina odstředivých sil pevně pokryta a zbývá už jen hlava, kterou si člověk, při tomhle set-upu pohodlně pohlídá.
Vím, že to není univerzální řešení a v pracovním autě mám běžné M-paket sicny, ale kdo může tohle udělat, tak doporučuji. Spojení s autem znatelně naroste.
Mohu zodpovědně prohlásit, že žádná sportovní sedačka běžného auta se nepřibližuje skořepině. Takový který drží i hlavu jsou už dost omezující a v městském provozu člověk ztratí půlku zorného úhlu při otáčení do stran. Takže používám sedačku, která sice nepodrží hlavu, ale pohodlně se zapřu celým bůčkem včetně ramene, tím je většina odstředivých sil pevně pokryta a zbývá už jen hlava, kterou si člověk, při tomhle set-upu pohodlně pohlídá.
Vím, že to není univerzální řešení a v pracovním autě mám běžné M-paket sicny, ale kdo může tohle udělat, tak doporučuji. Spojení s autem znatelně naroste.
RWD
Re: Školení od P.Jandy
Taky mám v autě lepší sedačku, která se už skořepině trochu blíží, ale ani ta úplně neodstranila pohyby v zatáčce. Minimálně bylo nutný být zapřený levou nohou o podběh. Tyhle nežádoucí pohyby odstranili až 4bodový pásy. Stačí kapku dotáhnout a je to ideální, deleko lépe se pak vnímá chování celýho auta.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Školení od P.Jandy
Omlouvám se, že jsem se vypařil, musel jsem v pondělí odjet na služebku a internet skoro nikdepjanda píše:Tak ted jsem z Vas trochu nervozni ja Nemyslim, ze bych predvadel neco az tak mimoradneho, bude to pro Vas zajimave jen dokud nepoznate neco lepsiho
A ridite dobre, urcite lepe nez vetsina ceskych autonovinaru Kdyz se pokusite hlavne tak rychle neutahovat zatacky, chodit trochu citliveji na plyn a mene "sekat" razeni, bude to jiste o rad lepsi. Za klicove povazuji odhodlani delat veci lepe, pak jde vsechno...
Řekl bych, že se podceňujete. Poznal jsem dost řidičů a vůbec se o auta zajímám dlouho a tohle bylo opravdu daleko nad vším, co jsem zažil. O té kombinaci klidu a rychlosti jsem musel přemýšlet ještě několik dní, dělám to asi vážně úplně špatně Ale budu na tom pracovat.
A děkuju za kompliment, o novinářích si iluze nedělám. Většina časáků se nedá číst, takže by mě ani nepřekvapilo kdyby to psal někdo co o řízení neví lautr nic.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Školení od P.Jandy
Podle toho, kam jezdíš... Poslední dobou jsem se taky často vyskytoval v BA a tam jsem cestou nepotkal ani živou hlídku - dokonce ani v BA na místech, na kterých běžně měří. Pak jsem ale vyjel směrem Žilina a tak a tam se to hlídkama jenom hemžilo...Bond007 píše:nevim jak casto jezdis na slovensku, ale ja cca kazdy tyden... posledni dobou se tam jezdi zcela na pohodu, policajty potkas vyjimcne..a celkove je to mnohem klidnejsi nez u nas
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Školení od P.Jandy
Nevim, ze bych neco nevedel.pjanda píše:Nerikej, tvrdaku, ze Ty ani nehnes brvou? Spise to delas, aniz bys o tom vedel...
Jak pise jarka. Hodne pomuze zarejt levou nohu do podlozky lepe zname jako odpocinkove odkladaci misto pro levou nohu. Mene presne to snad uz neslo nazvat. Leda tak pro pravou nohu
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Školení od P.Jandy
Stou sedackou bych rek z je to pravda 4 bod znatelne pomuze. Nicmene spousta lidi si neumi seridit sedacku tak aby je aspon trsoku podrzela. Takze pak jedna skupina omotava ruzne nohy okolo casti auta. A dalsi to kompenzuji tim ze se chytaji za volant. Cimz straceji cit pro rizeni. Pokud to jeste v tech preposilovanych dnesnich autech jde takto nazvat. Me docela pomohla rada ve smyslu ze nemam koukat kam jedu ale kam chci jet. A taky teorie odlehcovani naprav