Neutrál a zatáčky
Re: Neutrál a zatáčky
jerry: jistě, pokud bys zatáčky projížděl v blízkosti limitu adheze měl bys určitě pravdu. Ale v rámci běžných dálničních rychlostí je v zatáčkách tak velká rezerva, že nějaká reakce na "vzniklé situace" je úplně v klidu. Mimochodem co konkrétně těmi situacemi myslíš ?
Re: Neutrál a zatáčky
Ad plachtění - máme to v Alhambre, kterou jezdí žena a ona si to chválí. Ja s tím moc nejezdím, tak nevim. Ohledně spotřeby nelze aplikovat jednduche úvahy ohledně nulové spotřeby pri zařazené rychlosti vs. nutnosti vstrikovat benzin pri neutrálu, protože se to cele musi aplikovat na ujetou vzdálenost, která na neutrál bude na rovině delší.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2142
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Neutrál a zatáčky
No jasně, a logika velí, že pokud roztáčím motor do vyšších otáček, že to asi nebude zadarmo...
Re: Neutrál a zatáčky
I na dálnici z kopce dolů (např. Brenner-Bozen, Tauerntunel-Spittal) jedu takřka pořád v levém pruhu. To si dost dobře nedovedu představit při plachtění, proto mi to nikdy ani nenapadlo. Navíc prostě mám rád, když mohu hned reagovat přidáním plynu.Vana píše:jerry: jistě, pokud bys zatáčky projížděl v blízkosti limitu adheze měl bys určitě pravdu. Ale v rámci běžných dálničních rychlostí je v zatáčkách tak velká rezerva, že nějaká reakce na "vzniklé situace" je úplně v klidu. Mimochodem co konkrétně těmi situacemi myslíš ?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2142
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Neutrál a zatáčky
No jo, tak ve stosedmdesáti to moc neplachtí...
Re: Neutrál a zatáčky
Však jsem psal o radarové rychlosti. Pokud chceš jet výrazně nadlimit, je kvalt nezbytný ale tohle asi neřešíme
Re: Neutrál a zatáčky
Ta funkce plachtění se dá ovládat pedálem plynu *
Někdo si stěžuje, že v levém letí na dálnici a někdo mu to tam pošle a on jak pustí plyn, auto místo aby brzdilo motorem, tak plachtí a pak musíš brzdit ještě víc, čili to je nepříjemné.
jenže to je proto, že náhle pustil plyn.
Pokud nechceš plachtit, plynem můžeš dosáhnout toho, že brzdíš motorem, ale půlka lidí to neví.
*lze dokonce nastavit řadu podmínek pro plachtění v diagnostice individuálně, jako třeba u Start+stopu, a ty podmínky lze dokonce nastavit tak, že jsou nesplnitelné, a tedy auto nebude start+stop používat a nebude plachtit...
Za mě je ideání start+stop v některých mega kolonách a i plachtní v některých klesáních, ale ve většině případů to je kontraproduktivní, proto je dobré si ty podmínky upravit a umět to ovládat podle sebe.
Standartní nastavení není ideální pro řidiče ale pro nejnižší CO2
Někdo si stěžuje, že v levém letí na dálnici a někdo mu to tam pošle a on jak pustí plyn, auto místo aby brzdilo motorem, tak plachtí a pak musíš brzdit ještě víc, čili to je nepříjemné.
jenže to je proto, že náhle pustil plyn.
Pokud nechceš plachtit, plynem můžeš dosáhnout toho, že brzdíš motorem, ale půlka lidí to neví.
*lze dokonce nastavit řadu podmínek pro plachtění v diagnostice individuálně, jako třeba u Start+stopu, a ty podmínky lze dokonce nastavit tak, že jsou nesplnitelné, a tedy auto nebude start+stop používat a nebude plachtit...
Za mě je ideání start+stop v některých mega kolonách a i plachtní v některých klesáních, ale ve většině případů to je kontraproduktivní, proto je dobré si ty podmínky upravit a umět to ovládat podle sebe.
Standartní nastavení není ideální pro řidiče ale pro nejnižší CO2
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Neutrál a zatáčky
Jestli není jednodušší prostě jen vyhodit kvalt
Re: Neutrál a zatáčky
A) K bezpečnému a efektivnímu průjezdu zatáčkou je třeba vyrovnaných sil. Ty se zajistí průjezdem pod plynem pro udržování rychlosti, případné mírnému zpomalení, nikdo přece nechce trápit diferenciál.
B) Jízda do zatáčky na neutrál je rozhodně dobře pro zajištění dostatečné trakce. Nese sebou ale již zmíněné nevýhody a v praxi není moc míst kde je potřeba. Je ale fakt, že plynem se odebírá trakce a to může vést ke zhoršení zatáčení případé ztráty adheze, vše se dá ale zase zpětným ubráním plynu korigovat. To ale není důvod neutrál zatracovat a protlačovat svou lepší pravdu....má své místo a má své opodstatnění.
C) Jízda na neutrál na dálnici a jinde... Miluju tohle téma. Už jen proto, že jde auto od auta. Obecně, nová auta jsou debilům vzdorná a při jízdě na neutrál nezvyšují nerozozitu řízení tolik co starší vozy. Z toho plyne celý problém. Jakmile auto ztratí tah, síly se zrovnovážní mezi nápravy a víc trakce se přenese na přední nápravu. Zvýší se citlivost na řízení, jemné brnknutí do volantu vyvolává okamžitou reakci, auto je citlivější na boční větry, samovolně přestává držet stopu a řidič nezkušený se přestává cítit bezpěčně a vše roste s rychlostí na druhou. Takže u každého auta je to trošku jiné obecně to lidi vnímají negativně nebezpečně a skutečně to nebezpečné je neb nemají vůz pod kontrolou. Ovšem vůz ma pod kontrolou taky sám sebe a pokud je technicky zdravý je i jízda na neutrál na dálnici z kopce nebo třeba i mimo město 100kou z kopce, bezpečná, jde jen o to jak vyhodnotí řidič míru rizika a potřeby náhlého přidání plynu pro případnou stabilizaci.
PS: Plyn pro vytažení předokolky je potřeba hlavně tehdy, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti......A v nezkušených rukou (a že jsem přesvědčen že nezkušených řidičů je spousty - asi 90%) může být práce s plynem silně nežádoucí.... A instruktor autoškoly , leč člověk s velkými zkušenostmi, ještě neznámená člověk s pravdou. Opomíná se že jezdí mnoho řidičů co mají plno zkušeností se špatně naučenými technikami jízdy, případně zlozvyky.
B) Jízda do zatáčky na neutrál je rozhodně dobře pro zajištění dostatečné trakce. Nese sebou ale již zmíněné nevýhody a v praxi není moc míst kde je potřeba. Je ale fakt, že plynem se odebírá trakce a to může vést ke zhoršení zatáčení případé ztráty adheze, vše se dá ale zase zpětným ubráním plynu korigovat. To ale není důvod neutrál zatracovat a protlačovat svou lepší pravdu....má své místo a má své opodstatnění.
C) Jízda na neutrál na dálnici a jinde... Miluju tohle téma. Už jen proto, že jde auto od auta. Obecně, nová auta jsou debilům vzdorná a při jízdě na neutrál nezvyšují nerozozitu řízení tolik co starší vozy. Z toho plyne celý problém. Jakmile auto ztratí tah, síly se zrovnovážní mezi nápravy a víc trakce se přenese na přední nápravu. Zvýší se citlivost na řízení, jemné brnknutí do volantu vyvolává okamžitou reakci, auto je citlivější na boční větry, samovolně přestává držet stopu a řidič nezkušený se přestává cítit bezpěčně a vše roste s rychlostí na druhou. Takže u každého auta je to trošku jiné obecně to lidi vnímají negativně nebezpečně a skutečně to nebezpečné je neb nemají vůz pod kontrolou. Ovšem vůz ma pod kontrolou taky sám sebe a pokud je technicky zdravý je i jízda na neutrál na dálnici z kopce nebo třeba i mimo město 100kou z kopce, bezpečná, jde jen o to jak vyhodnotí řidič míru rizika a potřeby náhlého přidání plynu pro případnou stabilizaci.
PS: Plyn pro vytažení předokolky je potřeba hlavně tehdy, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti......A v nezkušených rukou (a že jsem přesvědčen že nezkušených řidičů je spousty - asi 90%) může být práce s plynem silně nežádoucí.... A instruktor autoškoly , leč člověk s velkými zkušenostmi, ještě neznámená člověk s pravdou. Opomíná se že jezdí mnoho řidičů co mají plno zkušeností se špatně naučenými technikami jízdy, případně zlozvyky.
Re: Neutrál a zatáčky
Do zatáčky nikdy nevyřazovat. po výjezdu přidat plyn a dát motoru zase napít.