Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
no jak to rici, abych neurazil milovniky meziplynu. Pokud proste nejedu akcne, kdy potrebuju radit vazne extra rychle a rozdily otacek jsou extra velke, tak zadny rozdil neni a nikdy nebude a vyhoda mazi plynu je nulova. Je pravda ze jednicka se radi vzdy spatne bez meziplynu pokud se uz jede, ale jinde problem neni.
Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Nesmysl. Uz jsme tu resili, ze meziplyn ma vyrazny vliv i na cistotu, tedy komfort jizdy. A to zejmena pro posadku, ktera na rozdil od ridice neni s to predem vyvazovat pro nej ocekavane skubnuti tam ci onam.goes píše:no jak to rici, abych neurazil milovniky meziplynu. Pokud proste nejedu akcne, kdy potrebuju radit vazne extra rychle a rozdily otacek jsou extra velke, tak zadny rozdil neni a nikdy nebude a vyhoda mazi plynu je nulova. Je pravda ze jednicka se radi vzdy spatne bez meziplynu pokud se uz jede, ale jinde problem neni.
A porad plati, ze bez meziplynu synchrony roztocit musis "nasilim", at jedes rychle jak chces. To same plati o meziplynech pres spojku, takze naprosto rozumim tomu, co rika drugster - je to razem jako bys mel lepe synchronizovnaou prevodovku, cistota razeni se proste zlepsi.
Popirat pozitiva proste nema smysl, jsou objektivni a prinosna pro jakykoli jizdni styl.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
ano, ale pak jsou v aute takovi, kteri ovladaji plyn a spojku a onu hladkost razeni dokazi zvladnout naucenym grifem, nad kterym ani nepremysli i bez meziplynu. proste proto, aby byla jizda komfortni, plynula a bez cukani neni potreba automaticky delat meziplyny. Je ovsem mozne, ze to nekdo nezvlada uplne dokonale a pak je jeho podrazovani bez meziplynu nekomfortni, s cuknutim apod.
Takze prosim neplet zde to, ze to jde pak hladceji, mozna lepe apod. s tim, ze pro komfort jizdy a nepoznatelnost razeni to proste nema vliv. Jen radis kapku jinak, prizpusobis tomu razeni a jde to i tak.
jinak je dobre pavle ze ses tu ve svem raji a ze ses zbavil moznosti byt vuci tobe v jakekoli opozici, kterou zde proste neprispustis, ale smir se s tim, ze ne ve vsem mas vzdy pravdu, ze ne vse se musi delat jen tak jak pises, aby bylo dosazeno stejneho vysledku apod.
Takze prosim neplet zde to, ze to jde pak hladceji, mozna lepe apod. s tim, ze pro komfort jizdy a nepoznatelnost razeni to proste nema vliv. Jen radis kapku jinak, prizpusobis tomu razeni a jde to i tak.
jinak je dobre pavle ze ses tu ve svem raji a ze ses zbavil moznosti byt vuci tobe v jakekoli opozici, kterou zde proste neprispustis, ale smir se s tim, ze ne ve vsem mas vzdy pravdu, ze ne vse se musi delat jen tak jak pises, aby bylo dosazeno stejneho vysledku apod.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
mno, já na základě zde popsaných záležitostí s řazením jsem se zcela záměrně soustředil na to jak ve skutečnosti řadím. A "zjistil" jsem, když to rozfázuju, že asi takhle: když chci přeřadit (jedno jestli dolů nebo nahoru) tak šlápnu na spojku přeřadím kam potřebuju a současně s puštěním spojky úměrně vzhledem k aktuální rychlosti a zvolenému převodovému stupni přidám plyn. Výsledkem tohohle procesu je dle mě celkem rychlá a zcela plynulá změna převodu bez jakéhokoliv cukání či škubání. Přiznávám, že u podřazení o 2 kvalty dolů už tam to cuknutí cejtit je, nadruhou stranu v městkém provozu, kde trávím 98% jízdního času podřazovat dolů o 2 jsem snad ještě nikdy nepotřeboval. A co se týče brzdění s podřazením tak tam to praktikuju stejně jen s tím rozdílem, že spojku mám vyšláplou během celý doby brzdění až do okamžiku plánované akcelerace, kdy provedu to co už jsem popsal výše. Netvrdím, že dělat to zrovna takhle je nejideálnější způsob, každopádně však rozhodně nedochází k žádnejm neplynulostem čím tu zejména argumentují všichni "meziplynomilci"pjanda píše:Nesmysl. Uz jsme tu resili, ze meziplyn ma vyrazny vliv i na cistotu, tedy komfort jizdy. A to zejmena pro posadku, ktera na rozdil od ridice neni s to predem vyvazovat pro nej ocekavane skubnuti tam ci onam.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
+1Pickuper píše:mno, já na základě zde popsaných záležitostí s řazením jsem se zcela záměrně soustředil na to jak ve skutečnosti řadím. A "zjistil" jsem, když to rozfázuju, že asi takhle: když chci přeřadit (jedno jestli dolů nebo nahoru) tak šlápnu na spojku přeřadím kam potřebuju a současně s puštěním spojky úměrně vzhledem k aktuální rychlosti a zvolenému převodovému stupni přidám plyn. Výsledkem tohohle procesu je dle mě celkem rychlá a zcela plynulá změna převodu bez jakéhokoliv cukání či škubání. Přiznávám, že u podřazení o 2 kvalty dolů už tam to cuknutí cejtit je, nadruhou stranu v městkém provozu, kde trávím 98% jízdního času podřazovat dolů o 2 jsem snad ještě nikdy nepotřeboval. A co se týče brzdění s podřazením tak tam to praktikuju stejně jen s tím rozdílem, že spojku mám vyšláplou během celý doby brzdění až do okamžiku plánované akcelerace, kdy provedu to co už jsem popsal výše. Netvrdím, že dělat to zrovna takhle je nejideálnější způsob, každopádně však rozhodně nedochází k žádnejm neplynulostem čím tu zejména argumentují všichni "meziplynomilci"pjanda píše:Nesmysl. Uz jsme tu resili, ze meziplyn ma vyrazny vliv i na cistotu, tedy komfort jizdy. A to zejmena pro posadku, ktera na rozdil od ridice neni s to predem vyvazovat pro nej ocekavane skubnuti tam ci onam.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
I já dám pickuperovi +1. Také takto jezdím.
...enyky benyky na holý pupíky...
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Jednička znamená výborně, ale takhle to není výborně jen dobře. Takže za mě za 3 - prostě normál, jen to není na plácání se po zádech .goes píše:+1Pickuper píše: mno, já na základě zde popsaných záležitostí s řazením jsem se zcela záměrně soustředil na to jak ve skutečnosti řadím. A "zjistil" jsem, když to rozfázuju, že asi takhle: když chci přeřadit (jedno jestli dolů nebo nahoru) tak šlápnu na spojku přeřadím kam potřebuju a současně s puštěním spojky úměrně vzhledem k aktuální rychlosti a zvolenému převodovému stupni přidám plyn. Výsledkem tohohle procesu je dle mě celkem rychlá a zcela plynulá změna převodu bez jakéhokoliv cukání či škubání. Přiznávám, že u podřazení o 2 kvalty dolů už tam to cuknutí cejtit je, nadruhou stranu v městkém provozu, kde trávím 98% jízdního času podřazovat dolů o 2 jsem snad ještě nikdy nepotřeboval. A co se týče brzdění s podřazením tak tam to praktikuju stejně jen s tím rozdílem, že spojku mám vyšláplou během celý doby brzdění až do okamžiku plánované akcelerace, kdy provedu to co už jsem popsal výše. Netvrdím, že dělat to zrovna takhle je nejideálnější způsob, každopádně však rozhodně nedochází k žádnejm neplynulostem čím tu zejména argumentují všichni "meziplynomilci"
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv 17 úno 10:40
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Pickuper: Takže ty, když brzdíš, tak máš prakticky odpojeny motor od kol?
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
tady nejde o placani po zadech, tady jde o to, ze mrte lidi radi bez meziplynu naprosto v klidu, komfortne apod. ja to ale beru a chapu. Je to prosty typicke, kdyz nekdo neco umi, ze z toho dela predulezitou vec, bez ktere to nejde.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
goes: já bych důležitost meziplynu nezveličoval, jen zas na druhou stranu je třeba si přiznat, že bez něj to není ideální...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).