Elektromobita a autorevue.cz
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Angličané říkali, že i kdyby se povedl jen jeden v roce, tak se vyplatí mít roadster.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobita a autorevue.cz
U základní TM3 je 500 km ~ 2x 20-25 minut nabíjení cestou tam a to stejné cestou zpět. Při frekvenci 3x do měsíce bych si to já osobně uměl v pohodě představit, při frekvenci 3x týdně by to bylo otravný. A jakmile by byla možnost nabíjet v destinaci, tak mi to přijde jako no-brainer.petr_riha píše: ↑stř 09 lis 15:20Jezdím často Praha - Ostrava, Praha - střední/jižní Slovensko. A i když na tom Slovensku mívám třeba tříhodinové obchodní jednání, není tam kde nabíjet. Takže těch 2x500km nepotřebuju jet na jeden zátah, mám mezi tím pracovní jednání, ale pak bych musel řešit, kde cestou zpět nabíjet.
A ano, jezdím pravidelně i větší dálky, několikrát ročně Praha-Livorno se třemi malými pauzami (1x tankování, 2x kafe+WC, celkem tak 20-30 minut pauzírování).
Mimochodem, základní TM3 je auto s 55 kWh baterkou, takže u Modelu S, Taycanu, EQE/EQS by to bylo zase trochu jinak. Ale teda tam je trochu jinak i ta cena.
Cesta do zmíněného Livorna. https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 60ca9b38df
Spotřebu i rychlost nabíjení počítá tahle aplikace mírně pesimisticky, alespoň u Tesly.
Naposledy upravil(a) Sajmik dne stř 09 lis 21:12, celkem upraveno 1 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27973
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Ne. Vychází mi vůz, u kterého nebudu muset přemýšlet kde a jak dlouho mi zabere nabíjení. Vůz, který dotankuji kdekoliv za 5 minut a jedu dál - kdy potřebuji a kam potřebuji.
To jsem ti to musel fakt vysvětlovat??
To jsem ti to musel fakt vysvětlovat??
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Si to s tím Raptorem snad vzal vážně
Snažil jsem se poukázat na, dle mého názoru, nesmyslnost toho aby zpoždění způsobené občasnou objížďkou či kolonou diktovalo volbu auta. Ještě konkrétně na zmíněné trase Praha - Ova, kterou několik elektromobilů zvládne i bez zastavení.
Snažil jsem se poukázat na, dle mého názoru, nesmyslnost toho aby zpoždění způsobené občasnou objížďkou či kolonou diktovalo volbu auta. Ještě konkrétně na zmíněné trase Praha - Ova, kterou několik elektromobilů zvládne i bez zastavení.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1991
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Vaše starost o potřeby druhých je velmi zajímavá.
A co vaše potřeby - kolikrát do měsíce potřebujete v kuse vytlačit exkrement delší než 13 palců?
Pohodový zbytek kačera a mnoho zdaru ve svaté misionářské činnosti konvertování oveček na ééé-víru.
Nemáte to věru jednoduché, protože lidí, co mají hned několik spalováků a navíc neví co s prachama, zas až tak moc není.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27973
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Sajmik: asi po D1 moc často nejezdíš
Tak ještě jednou a pomaleji: nechci mít o starost navíc - o starost kde a jak dlouho budu nabíjet na pracovní cestě, na které se velmi často vyskytne zdržení, které snadno smaže časovou rezervu, kterou mám.
Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
Tak ještě jednou a pomaleji: nechci mít o starost navíc - o starost kde a jak dlouho budu nabíjet na pracovní cestě, na které se velmi často vyskytne zdržení, které snadno smaže časovou rezervu, kterou mám.
Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobita a autorevue.cz
A nepřijde ti nesmyslné, aby ti aktualne volný nabíjecí stojan diktoval trasu a přestávky?
Volit auto podle ucelu mi přijde legitimní. Volit trasu a přestávky tak, jak potřebuje auto a ne já, mi přijde hloupé.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Čas jízdy 4 hodiny s klasickým autem, 4 hodiny 10 minut s elektromobilem kvůli nabíjení, tak vyjedu o 10 minut dříve než se spalovákem a jsem tam přece ve stejný čas nehledě na kolony.řidičBOB píše: ↑čtv 10 lis 09:41 Sajmik: asi po D1 moc často nejezdíš
Tak ještě jednou a pomaleji: nechci mít o starost navíc - o starost kde a jak dlouho budu nabíjet na pracovní cestě, na které se velmi často vyskytne zdržení, které snadno smaže časovou rezervu, kterou mám.
Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
S tou cenou si opravdu mimo, Plaid stojí 3,4, očekávaný long range, který má dojezd delší, bude za ~2,7.
Taycan s větší baterkou ~2,3.
Za 2,7 je taky EQS. EQE 1,6, ale tam by to v zimě bylo na těsno.
edit: On by to dal i Model 3 long range, jen by bylo potřeba dobíjet téměř do plna.
Naposledy upravil(a) Sajmik dne pát 11 lis 17:34, celkem upraveno 1 x.