Elektromobita a autorevue.cz
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Martin46: Nejak mi tych 90€ vs 600€ tiez nevychadza, jak hovori Bob...no hlavne je v tych 90€ zaratana cena za pripojku, wallbox, montaz a fotovoltaiku (rozumiem ze nie je vyuzivana len na napajanie auta, ale da sa to % odvodit podla odberu)?
Lebo je krasne sa ohanat tym ze mam doma napr 0,15€ za kWh a prepocitat si to s tym co mi vypluje palubak, ale uz sa jaksi zabuda na tie dalsie vstupne naklady. Nehovoriac o cenovom rozdiely medzi povedzme Kodiaqom s nejakou 2.0 TDI a Enyaqom (odhadujem okolo 10tisic €).
Ale ako vravim, ak to vsetko vychadza stale v prospech Enyaqu, tak to bolo spravne rozhodnutie. Ale pre niekoho kto nema na auto 55tisic € a je odkazany na nabijanie za 0,5€ za kWh na nejakych verejnych nabijackach, tomu uz to jednoducho vychadzat nebude, nie teraz, nie v roku 2030...
Lebo je krasne sa ohanat tym ze mam doma napr 0,15€ za kWh a prepocitat si to s tym co mi vypluje palubak, ale uz sa jaksi zabuda na tie dalsie vstupne naklady. Nehovoriac o cenovom rozdiely medzi povedzme Kodiaqom s nejakou 2.0 TDI a Enyaqom (odhadujem okolo 10tisic €).
Ale ako vravim, ak to vsetko vychadza stale v prospech Enyaqu, tak to bolo spravne rozhodnutie. Ale pre niekoho kto nema na auto 55tisic € a je odkazany na nabijanie za 0,5€ za kWh na nejakych verejnych nabijackach, tomu uz to jednoducho vychadzat nebude, nie teraz, nie v roku 2030...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Já proti tomu elektru v podstatě nic nemám. Pro mne to není - to je prostě fakt. Možná, jako druhé auto pro manželku. Ale v podstatě za cenu Enyaqa jsem koupil Touareg V6 TSI, což je úplně jiné svezení.
Vadí mi v podstatě jedna jediná věc a tou je to turbo evoluce, která není ani trošku přirozená, ale uměle a násilím tlačená. To je prostě špatně. Zákazy, restrikce, prohibice, to jsou věci, které to tlačí.
A včera jsem vyslovil v hlavě i myšlenku, že kdyby bylo hlasování o vystoupení z EU, tak bych patrně hlasoval pro. Ta instituce je k hovnu. Neefektivní a drahá.
Vadí mi v podstatě jedna jediná věc a tou je to turbo evoluce, která není ani trošku přirozená, ale uměle a násilím tlačená. To je prostě špatně. Zákazy, restrikce, prohibice, to jsou věci, které to tlačí.
A včera jsem vyslovil v hlavě i myšlenku, že kdyby bylo hlasování o vystoupení z EU, tak bych patrně hlasoval pro. Ta instituce je k hovnu. Neefektivní a drahá.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobita a autorevue.cz
... aktuálnu generáciu Touarega som zvažoval aj ja, nakoniec som spokojný s Enyaqom, aj keď Touareg je vyššia trieda
Aby som to zhrnul... Určite neschvaľujem súčasne "eko" praktiky EU a pochybujem nad zmyslom zamerať sa takýmto spôsobom iba na osobnú dopravu. Ale keď sa na elektromobily pozerám ako človek, ktorý mal vždy rád autá, sú mi sympatické. Jazdí sa mi na nich fajn a v podstate mi úplne vyhovujú.
Preto som sa pozastavil nad niektorými článkami nakoľko si nemyslím že pre určitú skupinu nie je elektroauta zle auto kvôli tomu, že je na bateriu. práve naopak je celkom fajn, iné ako autá predtým ale fajn. Skôr je choré celé okolo toho a to mám na mysli EU prehnane prísne regulácie.
Aby som to zhrnul... Určite neschvaľujem súčasne "eko" praktiky EU a pochybujem nad zmyslom zamerať sa takýmto spôsobom iba na osobnú dopravu. Ale keď sa na elektromobily pozerám ako človek, ktorý mal vždy rád autá, sú mi sympatické. Jazdí sa mi na nich fajn a v podstate mi úplne vyhovujú.
Preto som sa pozastavil nad niektorými článkami nakoľko si nemyslím že pre určitú skupinu nie je elektroauta zle auto kvôli tomu, že je na bateriu. práve naopak je celkom fajn, iné ako autá predtým ale fajn. Skôr je choré celé okolo toho a to mám na mysli EU prehnane prísne regulácie.
ex BMW 320d e46 1999
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Přesně, jak píšeš - pro určitou skupinu. Ta by si to koupila i tak, protože jí to prostě vyhovuje.
Takhle si to budou muset koupit všichni…tedy vlastně jenom ti, co na to budou mít.
Takhle si to budou muset koupit všichni…tedy vlastně jenom ti, co na to budou mít.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Budu se opakovat: tohle považuju za zahrávání si s ohněm nad sudem s benzínem, doslova. Imho to je opravdu velké riziko nechat (bez dohledu) v garáži auto na baterky na nabíječce (kwatty výkonu). Já bez dohledu nenechávám nabíjet ani mobil (jednotky wattů).
Odmyslím-li se od toho (problému/rizika požáru při nabíjení), tak: Jsem taky petrolhead, mám ráth vůni benzínu (proto taky mám dvě baworské R6 bez turbítek), ale auto/nákupní tašku (u nás tuhle roli zastává Pindica) na poprdávání okolo komína bych si i na elektriku dokázal představit, jenže... bydlím na konci el. drátů, když doma pustím jakýkoli "větší" el. spotřebič, začnou mi "zhasínat" žárovky = wallbox by to neutáhlo už vůbec. Takže pro mě je el. mobil "off".
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobita a autorevue.cz
S nabíjením čehokoliv přes noc bez dohledu to mám stejně. Holt máme inženýrskou úchylku. Ale správnou
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Elektroauta mají prý účinnost až 90%. To je sice asi pravda, ale účinnost elektrárny, při výrobě elektřiny, je 35 %. Přenosem elektřiny se ztrácí 22 % a v nabíječce se ztratí kolem 20%. Zdá se vám provoz elektroaut smysluplný ? Proč jsou elektroauta tak propagována, především tedy v Evropě a zejména v Německu ? Elektro auto, které má v papírech uvedené, že ujede na jedno nabití 350 km, reálně ujede cca 220 km. Proč bych si měl koupit elektroauto, když na jednu nádrž nafty ujedu 700-800 km. Při současných cenách elektřiny je provoz spalováku shodný na náklady na 1 km elektroauta.
Sice se rozjedu za pár vteřin, jak nám majitelé elektroaut s nadšením předvádějí, ale potom se přesunou do pravého a jedou kolem 100 km/ hod.
Zatím nevidím jediný důvod si el. auto koupit. Leda malé, na courání kolem baráku. Dál, třeba jen do Brna- z Berouna, to musí být horor.
Sice se rozjedu za pár vteřin, jak nám majitelé elektroaut s nadšením předvádějí, ale potom se přesunou do pravého a jedou kolem 100 km/ hod.
Zatím nevidím jediný důvod si el. auto koupit. Leda malé, na courání kolem baráku. Dál, třeba jen do Brna- z Berouna, to musí být horor.
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Vystoupíme z EU a přitulíme se k Rusku? Nebo máte pocit, že náš pidi státeček to zvládne sám ? 10 mil. lidí jsou jedno menší městořidičBOB píše: ↑pát 28 říj 11:36 Já proti tomu elektru v podstatě nic nemám. Pro mne to není - to je prostě fakt. Možná, jako druhé auto pro manželku. Ale v podstatě za cenu Enyaqa jsem koupil Touareg V6 TSI, což je úplně jiné svezení.
Vadí mi v podstatě jedna jediná věc a tou je to turbo evoluce, která není ani trošku přirozená, ale uměle a násilím tlačená. To je prostě špatně. Zákazy, restrikce, prohibice, to jsou věci, které to tlačí.
A včera jsem vyslovil v hlavě i myšlenku, že kdyby bylo hlasování o vystoupení z EU, tak bych patrně hlasoval pro. Ta instituce je k hovnu. Neefektivní a drahá.
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Nějak jsem tihle reakci na mě přehlédl.Předseda píše: ↑čtv 27 říj 21:55 říha: zase úplně zbytečně startuješ z krabičky.., ale třeba je to jen muj pocit při čtení toho příspěvku. Nevím. Ale zdá se mi, že máš potřebu hned vystartovat a přihasit se s celou řadou argumentů, proč je elektro pičovina.
Přitom jsem jen řekl, že se s el. dá žít i na sídlišti a že nabíječky dnes bývají skoro u každého obchodu. A ještě jsem zmínil, že zatím je to ok protože nabíječky nebývají plné, ale problém to s narůstajícím početm EV bude. Thats all.
P.S. Těch pár minut je pár minut než si od stojanu dojdeš koupit na pokladnu vodu a vrátíš se.
Nestartuji, ten dotaz byl myšlen naprosto vážně - tech nabiječek nebývá mnoho a už nyní jsou celkem plné. U globusu mame nabíječky vzadu - za dobu, co normálně zaparkuju, nakoupím do ruky a sedím v autě, budu mít el. auto připojené do zásuvky a budu vstupovat do krámu (pravda, bude víc času na nabíjení). Proto mě zajímalo, co považuješ za par minut, jestli si s každým nákupem do ruky das “svačinu a kafe”, jak to zastánci EL často říkají.
A ten diskomfort s těmi kabely je proste fakt. Dneska cely den prší, místo abych zaparkoval co nejblíže a letěl se schovat do krámu, sachoval bych s kabely, atd. Deštník je asi passé, nebo to zvládnu obstarat všechno jednou rukou (nevím, ptám se)?
Nejsem proti, kdyby to nebylo tak tlacene. Věřím, ze se časem všechno vychyta a možná to bude pohon budoucnosti. Dneska ale není.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Formentor: já nevím, jestli si pamatujete, ale před EU zde byla nějaká forma volného obchodu a fungovalo to. Stejně tak by mohla fungovat ochrana hranic, atd.
Opravdu si nemyslím, že potřebujeme EK, EP plný europoslanců, evropského prezidenta a desítky tisíc úředníků, ze kterých nakonec vypadne jednotná nabíječka.
V Covidu žádné společné podmínky pro cestování, žádné společné nákupy ochranných pomůcek, pochybné nákupy vakcíny. V dotacích si ani neumí ohlídat, komu a co poslali, viz. Čapák; nyní žádný společný postup v boji proti ekonomické recesi.
Rozhoduje o tom, že musíme snížit produkci CO2, zakážeme spalováky od 2035. Ale všichni ti pokrytci si vesele lítají, protože oni jsou elita, nebudou jezdit vlakem se sockama.
Na tohle fakt EU není potřeba a začínám mít pocity, že je to jako se socializmem - myšlenka dobrá, ale byla zneužitá lidmi
A svou úvahu, že kdo není pro EU, je proruský šváb, si strčte do řiti. Je to debilní stejně, jako ta vámi napsaná věta.
Opravdu si nemyslím, že potřebujeme EK, EP plný europoslanců, evropského prezidenta a desítky tisíc úředníků, ze kterých nakonec vypadne jednotná nabíječka.
V Covidu žádné společné podmínky pro cestování, žádné společné nákupy ochranných pomůcek, pochybné nákupy vakcíny. V dotacích si ani neumí ohlídat, komu a co poslali, viz. Čapák; nyní žádný společný postup v boji proti ekonomické recesi.
Rozhoduje o tom, že musíme snížit produkci CO2, zakážeme spalováky od 2035. Ale všichni ti pokrytci si vesele lítají, protože oni jsou elita, nebudou jezdit vlakem se sockama.
Na tohle fakt EU není potřeba a začínám mít pocity, že je to jako se socializmem - myšlenka dobrá, ale byla zneužitá lidmi
A svou úvahu, že kdo není pro EU, je proruský šváb, si strčte do řiti. Je to debilní stejně, jako ta vámi napsaná věta.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time