Stránka 1 z 4

Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: ned 04 pro 21:23
od Hřibek
Zdravím pánové
Předem se přiznám, že řidičák mám měsíc, kromě toho, že neohrožuju provoz a doufám, že ani sám sebe :D bych také rád trochu méně dával zabrat peněžence. Ještě sem to nějak nekalkuloval, ale je mi jasné že moje spotřeba asi nějak hvězdná nebude.
Na netu už jsem četl hodně "teoretických" odpovědí od lidí, co to auto nemají ale pouze odhadují, tak bych se rád zeptal někoho, kdo přímo tento vůz má jestli by mi mohl poradit nějaké rozumné rozmezí otáček, v kterých se pohybovat. Z jedničky řadím kolem 2tis, z 2 na 3 těsně pod 3tis a dál už je to stejné. Dál by mě zajímalo jestli ( nejčastěji jezdím úsek kde je šedesátka a rovinka )
je jízda 60 km/h na 3 při 3000 ot ekonomická? Asi moc ne.. Díky za rady

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: ned 04 pro 21:31
od Slawall
Na rovince můžeš klidně řadit ve 2500rpm. Vytáčet to více u pohodové jízdy je zbytečné. 60 jezdi na čtyřku..otáčky na klidnou jízdu jsou tak 2000rpm a kousek výš.

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: ned 04 pro 21:36
od Hřibek
Děkuji
Ještě bych měl jeden dotaz. Stalo se mi to víckrát, ale zrovna třeba dneska sem si na kruháču v Rosicích nepodřadil a z snad necelých 30 km/h jel na trojku s pedálem až na podlaze, je u tohodle větší problém zvýšení spotřeby nebo případné ničení motoru?

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: ned 04 pro 21:51
od Slawall
No teoreticky dlouhodobé podtáčení může vést k poškození motoru, ale na kruháči to určitě nevadí..lepší je si podřadit na dvojku před kruháčem, když víš, že ho neprolítneš jako závodník.

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: ned 04 pro 21:54
od Hřibek
Dobrá, díky moc

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: pon 05 pro 11:31
od speedy.kh
Ahoj,

Ohledně Tvého řazení bych to dle mého soudu doporučoval takto...

Pokud valíš 60 po nějaké rovince, šoupni tam 4ku, pokud třeba 70 a je to fakt rovinka, a nemáš v plánu zrychlovat tak bych tam dal i 5ku. Pokud by se jednalo o kopec, tak bych tam při nějakych 50ti 60ti nechal trojku. Přijde mi to takovy "lepší" pro motor.

Kombinace podtočený motor (1000rpm) a jakýkoliv kvalt + pedál na podlaze, toho bych se určitě vyvaroval. To to radši projed na neutral, a hod tam poté správný kvalt :)

Obecně řečeno, s podobnou Fabii občas jezdím, při norm. jízdě to řadím kolem těch 2500rpm, ale na výjezdu z města vytočím i vic, abych nezdržoval. Na ekonomiku to vůbec nemá stejnak vliv.

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: pon 05 pro 11:52
od HondaMan
Já tyhle rady nechápu. Stačí poslouchat motor. Pokud nemá příjemný zvuk je buď přetočený nebo podtočený.

I když přemýšlím jestli u HTP jde mluvit o příjemném zvuku kdekoliv :-s

Rada je jediná. Jezdit, jezdit, jezdit a nepodtáčet (stav kdy motor i při plném plynu nezrychluje). Myslím že zrovna HTP podtáčení nemá vůbec rádo a podpalují se mu ventily.

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: pon 05 pro 13:44
od glider
jj s roomom po meste jazdim na 5ke a v poho to pobere

ma to take kratke kvalty ze pod 3ku ozaj iba na cervenej vlne ale inak do mesta fajn

a plny plyn je zbytocne, ajtak to neda plny lebo emisie, EU, elektronicky plyn a neviem co este, takze radsej postupne pridavat

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: pon 05 pro 14:12
od quasimoto
z mojej skusenosti nie je problem s HTP davat na rovinke 5ku cca pri 60tke, ak chce clovek udrziavat rychlost alebo len velmi mierne zrychlovat. HTP taha relativne od spodu oproti porovnatelnym 3valcom.

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Napsal: pon 05 pro 15:43
od Hřibek
No dnes jsem zkoušel řadit tak na těch 2500rpm a ten zvuk je při tom vážně asi ideální a ta 4ka při 60km na rovince je taky dobrá, ale jak je kopec tak už za 3, protože už to pak je s plynem na podlaze