FABIA II - 1,2l 51 kW - 2007 - problém s 3. válcem motoru
Napsal: úte 28 dub 10:14
Dobrý den, prosím, poraďte mi, pomožte mi. Mám výše zmíněné auto, s malým nájezdem 60 000 km, servisováno v autoriz. servisech, dále popíšu historii problému.
Před cca 3 týdny jsem s ním jel delší trasu, na jejímž konci se motor hodil do nouzového režimu, jel jen na dva válce, velmi pomalu, bez výkonu, cukal sebou. Při tom se rozsvítila kontrolka motoru. Jen jsem s tím dojel pár metrů cesty, co mi zbývalo, kontaktovali jsme místního servisáka (mimo moje bydliště) a další den jsme to k němu odvezli. Za chladna to jelo relativně normálně, bez cukání, na 3 válce, kontrolka nadále svítila. Servisák udělal diagnostiku a vyměnil cívku zapalování. Poté to několik dní jelo úplně normálně, kontrolka zhaslá.
Dále se později znovu rozsvítila kontrolka motoru, a svítila bez přestání, s tím, že auto jelo normálně, jen mělo jakýsi nepravidelný chod na neutrál, když stojí, a celé se takto v klidu klepalo. Jinak mi na něm nic špatného nepřišlo. Odvezl jsem tedy auto do jiného servisu (doporučeného), kde provedli diagnostiku, zresetovali řídící jednotku a pár dní to opět jelo normálně, bez klepání na neutrál a bez kontrolky.
Poté se kontrolka rozsvítila potřetí, již napořád. Odvezl jsem auto do servisu a tam po diagnostice a nějakých testech zastudena a zatepla konstatovali, že problém není v elektronice, ale mechanický. Podle nich jede auto na dva a půl válce, ze třetího válce něco uniká buď špatným ventilem nebo těsněním, to takto nejde určit. A doporučili motor rozebrat, sundat hlavu, rozvody, prohlédnout válce a všecko... Přičemž na tom je drahá hlavně ta práce, opravy mohou být jen malé. Cenu řekli cca 15 tisíc, ale může být i více,podle toho, co se najde. Vypadají solidně a jsou přes dobré známé, a vědí od koho jsem, takže by mě neměli chtít "oškubat". Pokud se závada neopraví, může se zhoršovat, téměř jistě se tak stane.
V nejbližší době jsem chtěl auto prodat, díky zachovalosti a malému nájezdu auta členovi rodiny.
Co byste dělali na mém místě? Cena auta dle inzerátů na obdobná auta na netu cca 55-75 tisíc (nemá rádio ani klimu).
Pokud nechám motor otevřít, můžou tam najít další věci nutné k opravě a může tam zahučet i 25 tisíc, co já vím...jezdit s tím dál nejde a prodat to s touto závadou nepůjde, jedině za pár drobných, takovýchto ojetin je dost i bez vážné závady motoru. No a jediné, co mě ještě napadlo, je vyměnit celý motor, nebylo by to levnější a jistější, např. motor po nějakém havarovaném autě? Nemáte tip na nějaký servis v Praze či blízkém okolí, kde by třeba dělali jen Fabie a dokázali by poradit, co je lepší a co je levnější varianta?
Děkuji
Před cca 3 týdny jsem s ním jel delší trasu, na jejímž konci se motor hodil do nouzového režimu, jel jen na dva válce, velmi pomalu, bez výkonu, cukal sebou. Při tom se rozsvítila kontrolka motoru. Jen jsem s tím dojel pár metrů cesty, co mi zbývalo, kontaktovali jsme místního servisáka (mimo moje bydliště) a další den jsme to k němu odvezli. Za chladna to jelo relativně normálně, bez cukání, na 3 válce, kontrolka nadále svítila. Servisák udělal diagnostiku a vyměnil cívku zapalování. Poté to několik dní jelo úplně normálně, kontrolka zhaslá.
Dále se později znovu rozsvítila kontrolka motoru, a svítila bez přestání, s tím, že auto jelo normálně, jen mělo jakýsi nepravidelný chod na neutrál, když stojí, a celé se takto v klidu klepalo. Jinak mi na něm nic špatného nepřišlo. Odvezl jsem tedy auto do jiného servisu (doporučeného), kde provedli diagnostiku, zresetovali řídící jednotku a pár dní to opět jelo normálně, bez klepání na neutrál a bez kontrolky.
Poté se kontrolka rozsvítila potřetí, již napořád. Odvezl jsem auto do servisu a tam po diagnostice a nějakých testech zastudena a zatepla konstatovali, že problém není v elektronice, ale mechanický. Podle nich jede auto na dva a půl válce, ze třetího válce něco uniká buď špatným ventilem nebo těsněním, to takto nejde určit. A doporučili motor rozebrat, sundat hlavu, rozvody, prohlédnout válce a všecko... Přičemž na tom je drahá hlavně ta práce, opravy mohou být jen malé. Cenu řekli cca 15 tisíc, ale může být i více,podle toho, co se najde. Vypadají solidně a jsou přes dobré známé, a vědí od koho jsem, takže by mě neměli chtít "oškubat". Pokud se závada neopraví, může se zhoršovat, téměř jistě se tak stane.
V nejbližší době jsem chtěl auto prodat, díky zachovalosti a malému nájezdu auta členovi rodiny.
Co byste dělali na mém místě? Cena auta dle inzerátů na obdobná auta na netu cca 55-75 tisíc (nemá rádio ani klimu).
Pokud nechám motor otevřít, můžou tam najít další věci nutné k opravě a může tam zahučet i 25 tisíc, co já vím...jezdit s tím dál nejde a prodat to s touto závadou nepůjde, jedině za pár drobných, takovýchto ojetin je dost i bez vážné závady motoru. No a jediné, co mě ještě napadlo, je vyměnit celý motor, nebylo by to levnější a jistější, např. motor po nějakém havarovaném autě? Nemáte tip na nějaký servis v Praze či blízkém okolí, kde by třeba dělali jen Fabie a dokázali by poradit, co je lepší a co je levnější varianta?
Děkuji