Stránka 1 z 1

Záběr spojky

Napsal: stř 23 říj 11:45
od Nick50
Dobrý den, mám tento (možná hloupý) dotaz.
Je možné, aby spojka časem (a špatným zacházením) mohla zabírat výše?
Mám něco přes rok Fabii 1, r.v. 2001 a spojka zabírá extrémně vysoko.
Jestli se nepletu, tak tyto auta už měli spojku hydraulickou a ne přes lanko.
Kdyby zabírala ještě o něco víš, tak už na to nestačí dráha pedálu.
Chci se tedy zeptat, jestli je možné že jsem ji za rok tak opotřeboval.
Přijde mi, že při koupi zabírala více vespod.
Díky.

Re: Záběr spojky

Napsal: stř 23 říj 12:53
od petr_riha
Nick50 píše:Chci se tedy zeptat, jestli je možné že jsem ji za rok tak opotřeboval.
Ano, je to možné. Prase dokáže dorakvit spojku během pár kilometrů.

Re: Záběr spojky

Napsal: stř 23 říj 12:57
od jirka87
Jednoduchý test jak na tom spojka je:

1) na místě zařadit při stojícím autě 3ku, zatáhnout ručku a auto pomalu a na krátkou dobu menší než 5sec (fakt stačí vteřina, dvě..to člověk zjistí hned) pouštět do záběru. Pokud to prokluzuje, aniž by to mělo tendenci se rozjíždět/zabírat je spojka v prdeli
2) Do kopce ideálně naloženej 2..3 lidma, na 4ku nad 2000ot..nad 3000ot...přidat plný plyn. Pokud to prokluzuje, je spojka v prdeli.

Pokud výše uvedené 2 body neplatí, pak je možná chyba v tom, že někdo dělal brzdy nějak...a trochu si spojku čuchla ke vzduchu = lze odvzdušnit, pokud má hydraulické ovládání.

Pokud to má lanko, může být vytahané - u starých aut šlo předpětí lanka nastavovat u páky vypínání spojky.

Spojka je spotřební věc, je normální, že někdy umře. U hydrauliky často nedává dopředu tolik vědět. U lanka to bylo jasný dřív a s větším předstihem. Výměna spojky u těch Fábií bude odhadem okolo 6000Kč. SPojková sada na běžnou 1.4ku stojí někde okolo : https://raglu.cz/autodily/skoda/fabia-i ... tId=178011 Servis to samozřejmě za tuhle cenu nepustí...Marži mají okolo 40%

Re: Záběr spojky

Napsal: stř 23 říj 16:43
od Nick50
Díky za odpovědi.
Zkoušku do kopce na menší otáčky znám, tam je to v pohodě, spojka neprokluzuje.

Zkusil jsem na trojku s ručkou, pouštěl jsem pomalu spojku bez plynu.
Auto se snažilo rozjet, otáčky spadly na 500+- (2 sec), potom to chcíplo.
Do konce pedálu mi zbylo asi ani ne 1 cm (Měl jsem v podstatě skoro puštěný pedál).
Spojka předtím začala zabírat asi nějak cca 2cm před koncem pedálu (neměřil jsem to, jen to opravdu zabíralo děsně nahoře).
Na jiných fórech jsem našel několik zmínek o tom, že Fabia 1.4 16V zabírají výše.

Auto teď prodávám a už do něj nijak nechci investovat, nová spojka by se mohla nepříjemně prodražit.
Ještě to teď nejspíš budu muset přezout na zimní.

Re: Záběr spojky

Napsal: stř 23 říj 16:56
od Spectral
Neřešit (spojku).

Re: Záběr spojky

Napsal: pon 28 říj 14:39
od Nick50
Díky za odpovědi.
Ještě bych měl jeden dotaz ohledně spojky.
Když jedu do kopce na pětku, mám cca mezi 2000-3000 otáček. Pak potřebuji přidat kvůli předjetí, ale když dám plyn na podlahu tak se samozřejmě nic nestane.
Když podřadím a pouštím spojku, tak otáčky samozřejmě vyletí ale pořádně to cukne to celým autem.
Je to jen o jemnějším pouštění spojky, nebo se tam musí dávat meziplyn?

Re: Záběr spojky

Napsal: pon 28 říj 15:56
od abgx1
pustat spojku trosku s citom a idealne tuknut do plynu pri podradzovani aby rozdiel otacok nebol tak velky

Re: Záběr spojky

Napsal: pon 28 říj 21:15
od Spectral
Při podřazování je potřeba dávat meziplyn (téměř) vždy, jinak to bude tak hrozně cukat, jak popisuješ (kromě toho, že je to nepříjemné pro posádku, je to i zátěž pro auto a navíc si o tobě posádka pomyslí, že jsi nezkušený nebo špatný řidič).