Nestíhám se divit.
Mondeo že je konkurent Octavie ? Nebo Astra ? Obě auta jiná třída.AStra je proti Ovci malá, Mondeo zase větší a technicky komplikovanější...Vyšší třída. Mazda 6 budiž..Měl to sice být konkurent Passatu a Mondea, ale to nějak nedopadlo.
Přímý konkurent Octavie je v podstatě Golf V se kterým sdílí podvozkovou platformu jestli se nepletu, velikostně jsou na tom obdobně, no Octavia bude mít více místa v kufru.
Ad zakladatel : Já řeším teď stále a dokola podobnou věc a rozpočet mám stejný. Zatím bez výsledku, ale nehledám intenzivně, spíš občas kouknu.
Z těch primitivnějších aut :
Ford Focus 1.6i 74Kw bez VVT
Seat Altea 1.6Mpi - takovej jednorožec...shání se to blbě
Octavia II 1.6Mpi - platí to samé co u Altey
Golf V s 1.6Mpi - mrzí mě, že se tady nedával ještě výběhový 1.8T 110Kw a to platí i u výše uvedených aut
Volvo V50 1.6, 1.8i nebo ideálně nejlépe 2.4i 103Kw (ovšem tento motor je na to auto už asi celkem těžký..nevím) - každopádně podvozek to má vlastně z Focusu. Je to ale malé a v žádném případě to není konkurent dvojkové Octávky.
Z poněkud složitějších, ale z doslechu a dostupných informací spolehlivých aut se nabízí
Toyota Avensis T25 s motorama 1.8, 2.0 nebo dokonce 2.4i - ovšem tady už teda máme přímý vstřik a VVT-i na ventilech.
Osobně bych možná klidně šel do
Mondea, které je obecně označováno jako mk3 (ikdyž vlastně není a je to reálně mk2) = ušetřil prachy, protože to je tak za polovinu rozpočtu :
https://www.sgs-engineering.com/media/c ... k_2006.jpg Jízdně je to fakt moc příjemné auto, na dané roky podle mě dobře postavené, podvozek bytelný. Akorát tedy benzínové motory 1.8 a 2.0i jsou náchylné na spotřebu oleje. Zase ale mají rozvod řetězem..Ikdyž starší, tak proti dvojkové Octávce je to pořád parník a bacha na korozi spodků dveří a prahů. Ovšem lze najít pěkný kus a ten řádně ošetřit.
Pak se nabízí ještě koupit
Passata B6 (ten se taky dělal v 1.6Mpi) ale...mě se to auto hnusí. Běžně vybavený kus je z mého úhlu pohledu výrobcem ojebané auto osekané na dřeň jak materiály, tak provedením.
Mě osobně chytnul za oko dost ten Avensis.
Pokud je chuť na experimenty, tak bych klidně šáhnul po Alfě 159 v kombíku, ovšem na benziňák bych neměl odvahu. To teda radši tu 1.9JTD, než 6 lambdasond, 2 katalyzátory a moře problémů.