Octavia II RS TDI vs TFSI

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Lukas
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 01 kvě 18:27

Octavia II RS TDI vs TFSI

Příspěvek od Lukas »

Zdravím uvažuji o koupi Octavie II RS model do roku 2008. Tedy bez faceliftu.
Rozhoduji se mezi TDI Common Rail (ne PD!) a TFSI.
Chtěl bych vaše rady proč koupit a nekoupit ten a ten motor.
Teď mam 2.0 HDi 66kw + chip a jsem s naftakem spokojeny. Jezdim velmi svižnou jizdou za 5.5litru. Řikám si kolik by žral ten benzín s mym stylem jizdy.
Ročně najezdim 20 000km minimalne. Do prace denne 20km
Dekuji za nazory a zkusenosti!

Lukáš
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Octavia II RS TDI vs TFSI

Příspěvek od Noldo »

Trochu odveci, ale 125kw PDčko jazdí svižnejšie za 7. 5,5 je eko jazda medzi dedinami. Neviem či bude CR úspornejšie.
Asi je dobre spomenúť, čo je "veľmi svižná jízda", pretože mám pocit, že sa interpretácia často lýši.
Pri takomto nájazde s ohľadom na to, že TFSIčka mali trošku problémy so spotrebou oleja by som možno skúsil aj nafťák.
Nie som si istý, ale neboli do 2008 všetko PDčka ? Aspoň u Audi je 2007 určite PDčko.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Octavia II RS TDI vs TFSI

Příspěvek od mattonecz »

oboji je to vrazda
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Octavia II RS TDI vs TFSI

Příspěvek od EL_XEL »

Vůbec nelze uvažovat mnohem silnější auto „s mým stylem jízdy“, protože to auto pojede mnohem rychleji než na co jsi zvyklý. Kdyby někdo třeba s tou benzínovou RS jel za tebou, bude ten plyn jenom lechtat a spotřeba bude o dost nižší než když si pojede vlastní tempo.


Počítej, že ten benzín bude brát tak o dva litry víc než nafta s tím, že je to nesrovnatelně kultivovanější motor. Při tvém nájezdu to tedy zjednodušeně řečeno bude cca. 20000 Kč rozdíl ročně (kdysi jsem si to počítal a velmi zhruba to vychází na korunu na kilometr, což samozřejmě nelze brát absolutně)

Vybral bych si podle toho, kolik chci platit za provoz a taky jaké auto v jakém stavu najdu (protože případné opravy ti v pohodě zruší třeba ušetřené peníze na naftě za rok).
Odpovědět