Škoda Octavia III 1.4 TSI - cukání po studeném startu
Škoda Octavia III 1.4 TSI - cukání po studeném startu
Dobrý den chci se zeptat na zkušenosti s octavii 3 rok 2016 1,4 TSI .
Po studeném startu než se motor zahřeje ,tak mám pocit ,když jedu pomalu kolem 25km/h tak auto lehce pocukává.
V zimě to bylo horší ,teď v létě je to lepší, ale stále cítím lehčí pocukávání než se auto zahřeje a potom už je to dobré.
U staršího auta octavia 2008 1,9 tdi se toto nedělo.
Nevím čím to je ,tak prosím o vaše zkušenosti.
V servisu jsem to zatím neměl a nevím zda by něco zjistili.
Po studeném startu než se motor zahřeje ,tak mám pocit ,když jedu pomalu kolem 25km/h tak auto lehce pocukává.
V zimě to bylo horší ,teď v létě je to lepší, ale stále cítím lehčí pocukávání než se auto zahřeje a potom už je to dobré.
U staršího auta octavia 2008 1,9 tdi se toto nedělo.
Nevím čím to je ,tak prosím o vaše zkušenosti.
V servisu jsem to zatím neměl a nevím zda by něco zjistili.
Re: škoda octavia 3 1,4 tsi cukání po studeném startu
Jak nepodtáčíš ?
Normálně nastartuju studený motor a jedu na dvojku na parkovišti 25 km/h snažím se držet plyn stejně a cítím takové lehké cukání .
Normálně nastartuju studený motor a jedu na dvojku na parkovišti 25 km/h snažím se držet plyn stejně a cítím takové lehké cukání .
Re: škoda octavia 3 1,4 tsi cukání po studeném startu
Takze to podtacis. Jezdi na jednicku a fous pomaleji.
Na 2° odpovida rychlosti 23 kmh real 1500 rpm. Jednicka bude cca 2700 rpm.
Na 2° odpovida rychlosti 23 kmh real 1500 rpm. Jednicka bude cca 2700 rpm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: škoda octavia 3 1,4 tsi cukání po studeném startu
1500 otacek na dvojku pri popojizdeni po parkovisti rozhodne neni zadne podtaceni. Na jednicku by to auto akorat rvalo a bylo zbytecne citlive.
Re: škoda octavia 3 1,4 tsi cukání po studeném startu
Je to projev zahřívání katalyzátoru - ŘJ po studeném startu obohatí směs a opozdí předstih zážehu tak, aby co nejvíc zvýšila teplotu spalin a tím v co nejkratším čase zahřála katalyzátor.
Bohužel, je to velice neefektivní režim práce motoru, proto se to často projevuje cukáním.
Je to zkrátka "normální" a dělají to i úplně nová auta.
Řešením je úprava ŘJ, kde se povypínají funkce zahříváni emisního příslušenství.
Bohužel, je to velice neefektivní režim práce motoru, proto se to často projevuje cukáním.
Je to zkrátka "normální" a dělají to i úplně nová auta.
Řešením je úprava ŘJ, kde se povypínají funkce zahříváni emisního příslušenství.
Re: škoda octavia 3 1,4 tsi cukání po studeném startu
díky za dobrou odpověď.
Nechce se mě ,ale věřit ,že to dělají nové auta za 500 000 kč a víc.
Zlatá starší auta.
Pojedu s tím do servisu a zkusím to pořešit.
Nechce se mě ,ale věřit ,že to dělají nové auta za 500 000 kč a víc.
Zlatá starší auta.
Pojedu s tím do servisu a zkusím to pořešit.
Re: Škoda Octavia III 1.4 TSI - cukání po studeném startu
Jsem to schvalne rano zkousel a teda cuka mi to, ale spis diky tomu, ze neudrzim plyn tak akorat, aby to jelo 25 bez cukani na 2.rs. Tempomat to ale drzel bez problemu.
Pravda vyděsí
Re: Škoda Octavia III 1.4 TSI - cukání po studeném startu
podtáčení jest termín, kdy výkon motoru respektive výkon na kole je nižší než výkon potřebný k udržení vozidla v pohybu.
A to tedy znamená, že při jízdě po parkovišti 20kmh rychlostí , tedy rychlost kterou vyvine i člověk když chce vůz roztlačit, utáhne bez remtání i volnoběh na dvojku !!!!!!!!!
A teď konečně k věci. To co zmiňuješ může být způsobeno mnoha věcmi. Ale napoví až dobrej diagnostik (nikolv diagnostika sama)... může se jednat o nějaký MAF senzor, nebo senzor polohy plynu, a mnoho dalšího..... Může třeba jít i o souhru měření více vadných čidel, které samy o sobě měří v nějaké toleranci... to se odhaluje absolutně nejhůř, to ale nebude tvůj případ
A to tedy znamená, že při jízdě po parkovišti 20kmh rychlostí , tedy rychlost kterou vyvine i člověk když chce vůz roztlačit, utáhne bez remtání i volnoběh na dvojku !!!!!!!!!
A teď konečně k věci. To co zmiňuješ může být způsobeno mnoha věcmi. Ale napoví až dobrej diagnostik (nikolv diagnostika sama)... může se jednat o nějaký MAF senzor, nebo senzor polohy plynu, a mnoho dalšího..... Může třeba jít i o souhru měření více vadných čidel, které samy o sobě měří v nějaké toleranci... to se odhaluje absolutně nejhůř, to ale nebude tvůj případ
Re: Škoda Octavia III 1.4 TSI - cukání po studeném startu
Čili nějakej průser v elektronice, která zničila auta a nikdo jí neumí opravit
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.