Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Fila90_CZ
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Fila90_CZ »

Zdravím všechny,
prosím potřeboval bych radu ohledně cukání motoru.

Situace se má následovně:
- nastartuji, čekám 1-2 min než se všechno promaže
- řadím 1-2 a pak z 2 na 3 nebo také i ze 3 na 4 při mírném plynu cca do 1500 otáček to třeba 2x lehce zacuká :(
- takto se to opakuje než se motor lehce zahřeje (třeba cca 50 °C)

Nevíte čím by to mohlo být? :-? Je to nějaká elektronika, která mě nechce pustit do otáček při studeném motoru?

Je to třeba řešit se servisem?

Díky za informace :ympray:
Filip

PS Zkouším v takto zimních podmínkách nejlepší palivo od MOLu. Předtím jsem tankoval u ONA a o nich jsem se dověděl, že mají nějaké staré palivo, tak jsem se chtěl vyhnout nějakým problémům.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od ctrl_j »

Jakoze ti auto vubec nedovoli tocit vic nez 1500 rpm? To jako stojis na plynu a auto proste zastavi otackomer na 1500??
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Fila90_CZ
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Fila90_CZ »

Nene, pustí mě dál, ale prostě to zacuká.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od ctrl_j »

Tak pokud radis sam o sve vuli v 1500 rpm, tak se tomu ani nedivim. Auto je studene a v techto otackach se turbo teprve zacina probouzet. Podtacet motor a navic studeny je stejna hloupost jako radit v „cervenem“. Kdyz tam v techto otackach das vyssi rychlost, tak ti pak musi spadnout az pomale do volnobehu.
Rada je jednoducha: radit v cca 2400 rpm, aby sly otacky po prerazeni na alespon 2000 rpm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Fila90_CZ
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Fila90_CZ »

OK, díky za info, otestuji...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1923
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Zajda »

Schválně se podívej na volnoběžné otáčky po startu. Auto jede po studeném startu na automatický sytič a řazením v 1500 ho pravděpodobnĕ na dalším kvaltu podtáčíš pod aktuální hodnotu volnoběhu. Pak je to tedy podobné, jakobys při normálním řazení úplně nepustil plyn.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Fila90_CZ
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Fila90_CZ »

Po startu se chovají otáčky stabilně (600-700 až 1000), myšleno, že záleží na okolní teplotě a jak se motor snaží zahřát (a taky na kolik je puštěno topení apod.)
Uživatelský avatar
Beeswax
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 10:58

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Beeswax »

Zkrátka, takhle malej benzín nemá pod 2000rpm co dělat :D
Fila90_CZ
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Fila90_CZ »

OK ok, už mě nelinčujte :-D
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvek od Lachende Bestien »

Pojede si někdo zítra zaližovat? Bratři ze Sybiře posílají pohádkové zimní počasí...

Ad cukání - působí to mě jako příklad šetření na nesprávném místě, kdy se řidič domnívá, že si prodlužuje životnost motoru, zatímco tomu může být i naopak (nechce někdo dostatečně znalý problematiky krátce objasnit, co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?).

Každopádně díky, že jste si pořídil benzínovou motorizaci a ne smradlavý diesel.

To vždy potěší v době, kdy si nemálo lidí dokazuje svůj (poměrně vysoký) materiálně-sociální status koupí a řízením aut prémiových značek za pár mega, a zároveň pro mě naprosto nepochopitelně sobě i okolí smrdí pod nosem zaručeně úsporným dehťákem.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Odpovědět