Stránka 1 z 2
Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 08:45
od Fila90_CZ
Zdravím všechny,
prosím potřeboval bych radu ohledně cukání motoru.
Situace se má následovně:
- nastartuji, čekám 1-2 min než se všechno promaže
- řadím 1-2 a pak z 2 na 3 nebo také i ze 3 na 4 při mírném plynu cca do 1500 otáček to třeba 2x lehce zacuká
- takto se to opakuje než se motor lehce zahřeje (třeba cca 50 °C)
Nevíte čím by to mohlo být?
Je to nějaká elektronika, která mě nechce pustit do otáček při studeném motoru?
Je to třeba řešit se servisem?
Díky za informace
Filip
PS Zkouším v takto zimních podmínkách nejlepší palivo od MOLu. Předtím jsem tankoval u ONA a o nich jsem se dověděl, že mají nějaké staré palivo, tak jsem se chtěl vyhnout nějakým problémům.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 09:06
od ctrl_j
Jakoze ti auto vubec nedovoli tocit vic nez 1500 rpm? To jako stojis na plynu a auto proste zastavi otackomer na 1500??
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 09:24
od Fila90_CZ
Nene, pustí mě dál, ale prostě to zacuká.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 09:30
od ctrl_j
Tak pokud radis sam o sve vuli v 1500 rpm, tak se tomu ani nedivim. Auto je studene a v techto otackach se turbo teprve zacina probouzet. Podtacet motor a navic studeny je stejna hloupost jako radit v „cervenem“. Kdyz tam v techto otackach das vyssi rychlost, tak ti pak musi spadnout az pomale do volnobehu.
Rada je jednoducha: radit v cca 2400 rpm, aby sly otacky po prerazeni na alespon 2000 rpm.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 09:34
od Fila90_CZ
OK, díky za info, otestuji...
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 10:09
od Zajda
Schválně se podívej na volnoběžné otáčky po startu. Auto jede po studeném startu na automatický sytič a řazením v 1500 ho pravděpodobnĕ na dalším kvaltu podtáčíš pod aktuální hodnotu volnoběhu. Pak je to tedy podobné, jakobys při normálním řazení úplně nepustil plyn.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 10:12
od Fila90_CZ
Po startu se chovají otáčky stabilně (600-700 až 1000), myšleno, že záleží na okolní teplotě a jak se motor snaží zahřát (a taky na kolik je puštěno topení apod.)
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 11:24
od Beeswax
Zkrátka, takhle malej benzín nemá pod 2000rpm co dělat
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 11:26
od Fila90_CZ
OK ok, už mě nelinčujte
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Napsal: pát 06 led 17:51
od Lachende Bestien
Pojede si někdo zítra zaližovat? Bratři ze Sybiře posílají pohádkové zimní počasí...
Ad cukání - působí to mě jako příklad šetření na nesprávném místě, kdy se řidič domnívá, že si prodlužuje životnost motoru, zatímco tomu může být i naopak (nechce někdo dostatečně znalý problematiky krátce objasnit, co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?).
Každopádně díky, že jste si pořídil benzínovou motorizaci a ne smradlavý diesel.
To vždy potěší v době, kdy si nemálo lidí dokazuje svůj (poměrně vysoký) materiálně-sociální status koupí a řízením aut prémiových značek za pár mega, a zároveň pro mě naprosto nepochopitelně sobě i okolí smrdí pod nosem zaručeně úsporným dehťákem.