Stránka 1 z 2

Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 08:45
od Fila90_CZ
Zdravím všechny,
prosím potřeboval bych radu ohledně cukání motoru.

Situace se má následovně:
- nastartuji, čekám 1-2 min než se všechno promaže
- řadím 1-2 a pak z 2 na 3 nebo také i ze 3 na 4 při mírném plynu cca do 1500 otáček to třeba 2x lehce zacuká :(
- takto se to opakuje než se motor lehce zahřeje (třeba cca 50 °C)

Nevíte čím by to mohlo být? :-? Je to nějaká elektronika, která mě nechce pustit do otáček při studeném motoru?

Je to třeba řešit se servisem?

Díky za informace :ympray:
Filip

PS Zkouším v takto zimních podmínkách nejlepší palivo od MOLu. Předtím jsem tankoval u ONA a o nich jsem se dověděl, že mají nějaké staré palivo, tak jsem se chtěl vyhnout nějakým problémům.

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 09:06
od ctrl_j
Jakoze ti auto vubec nedovoli tocit vic nez 1500 rpm? To jako stojis na plynu a auto proste zastavi otackomer na 1500??

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 09:24
od Fila90_CZ
Nene, pustí mě dál, ale prostě to zacuká.

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 09:30
od ctrl_j
Tak pokud radis sam o sve vuli v 1500 rpm, tak se tomu ani nedivim. Auto je studene a v techto otackach se turbo teprve zacina probouzet. Podtacet motor a navic studeny je stejna hloupost jako radit v „cervenem“. Kdyz tam v techto otackach das vyssi rychlost, tak ti pak musi spadnout az pomale do volnobehu.
Rada je jednoducha: radit v cca 2400 rpm, aby sly otacky po prerazeni na alespon 2000 rpm.

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 09:34
od Fila90_CZ
OK, díky za info, otestuji...

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 10:09
od Zajda
Schválně se podívej na volnoběžné otáčky po startu. Auto jede po studeném startu na automatický sytič a řazením v 1500 ho pravděpodobnĕ na dalším kvaltu podtáčíš pod aktuální hodnotu volnoběhu. Pak je to tedy podobné, jakobys při normálním řazení úplně nepustil plyn.

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 10:12
od Fila90_CZ
Po startu se chovají otáčky stabilně (600-700 až 1000), myšleno, že záleží na okolní teplotě a jak se motor snaží zahřát (a taky na kolik je puštěno topení apod.)

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 11:24
od Beeswax
Zkrátka, takhle malej benzín nemá pod 2000rpm co dělat :D

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 11:26
od Fila90_CZ
OK ok, už mě nelinčujte :-D

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Napsal: pát 06 led 17:51
od Lachende Bestien
Pojede si někdo zítra zaližovat? Bratři ze Sybiře posílají pohádkové zimní počasí...

Ad cukání - působí to mě jako příklad šetření na nesprávném místě, kdy se řidič domnívá, že si prodlužuje životnost motoru, zatímco tomu může být i naopak (nechce někdo dostatečně znalý problematiky krátce objasnit, co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?).

Každopádně díky, že jste si pořídil benzínovou motorizaci a ne smradlavý diesel.

To vždy potěší v době, kdy si nemálo lidí dokazuje svůj (poměrně vysoký) materiálně-sociální status koupí a řízením aut prémiových značek za pár mega, a zároveň pro mě naprosto nepochopitelně sobě i okolí smrdí pod nosem zaručeně úsporným dehťákem.