Stránka 1 z 1

Škoda Felicia 1.3 MPI a E85

Napsal: čtv 06 úno 13:29
od Moon
Nedávno se mi dostalo do ruky číslo Svět motorů z r. 2010, kde vzali normální starší Felicii 1.3 MPI a nalili do toho normální E85 a jelo to.

Vzhledem k tomu, že za ten měsíc najedu cca 1200 km, uvažoval jsem také o E85. Máte někdo s tím zkušenost ve Feldě??

Re: Škoda Felicia 1.3 MPI a E85

Napsal: pát 05 zář 11:20
od Acetonek
Na různých fórech jsem se dočetl, že poměr N95:E85 1:1 případně 1:2 je bezproblémový, bratr však jezdil i na poměr 1:4.

Vlastní zkušenosti:
Jezdím už půl roku se starší Felicii (motor 1.3, sice jednobod, ale bratr měl MPI), z počátku jsem do ní tankoval v poměru 1:4 (na doporučení bratra), na tankování N95 jsem však s postupem času nějak "zapomněl" :)) Sice to na čistý Ethanol jezdilo, ale pokuckávalo a nechtělo to moc táhnout...
Po čtvrt roce mi však výrazně stoupla spotřeba (o cca 3L), tak jsem vyměnil palivové čerpadlo... slyšel jsem totiž, že Ethanol ti pročistí motor, ale ty usazeniny zůstanou v čerpadlu... prý je to potřeba měnit jen poprvé...
Nevím jaký to má vliv na opotřebení motoru (údajně žádný), toto však vzhledem ke stáří Felicie neřeším :)
Co se týče spotřeby, jezdím asi 30% město, 70% mimo město a spotřeba se mi pohybuje mezi 6,5 L/100km a 7,5 L/100km.

Každopádně na poměr 1 litr Naturalu na 4 litry Ethanolu se dá jezdit bez problémů.

Dokonce jsem slyšel, že mnohé benzinky ředí Natural z poloviny Ethanolem, že to běžný uživatel nepozná, ale nevím, zda to je pravda.

Re: Škoda Felicia 1.3 MPI a E85

Napsal: pon 10 lis 13:10
od Moon
A já teda po půl roce ježdění na E85 musím říct, že víceméně spokojenost. Teď jezdím víceméně na ethanol dávám trochu benzínu kvůli startům.

Co však vnímám, tak problém s palivovým čerpadlem - když je ručička mírně nad rezervou, tak auto občas škubne a ztrácí výkon, až to někdy zdechne. Mechanik mi řekl, ať právě vyměním palivové čerpadlo. Tam si myslím, že je problém.
Ještě mám i pocit, že auto je hlučnější. Jinak přijde mi, že tahá lépe.

Po vrácení zpět na čistý benzín prudce vzrostla spotřeba, údajně kvůli lambdě.