Š. Roomster-pomoc s výběrem motorizace
Napsal: pon 22 dub 19:29
Zdravím,
dlouho jsem se rozhodoval, co koupit za další auto(H.Lantra v kombiku na LPG dosloužila) a přes Kanga,Dobla Caddy a podobné krabice, jsem se rozhodl, že Roomster bude snad ještě rozumný kompromis v požadavcích, které od auta vyžaduji(naložit 2 jízdní kola,v případě potřeby možnost relativně pohodlného přespání v autě,větší zavazadlový prostor+pokud možno po rozložení-rovná podlaha).
Vzhledem ke způsobu, jakým bude auto nejvíce používáno(městský provoz s kratšími a častějšími popojížďkami+dojíždění do práce na krátkou vzdálenost), naftu jsem rovnou škrtl a zaměřil se na benzín, popřípadě přestavbu na LPG.
Jenže těch benzínových variant u Roomsteru je docela dost(1.2HTP,1.4,1.6 a nejnovější 1.2TSi).
Co za motorizaci by jste mi z těchto doporučili?Samozřejmě největší důraz kladu na spotřebu a spolehlivost...
O 1.2HTP jsem se nedočetl vesměs nic moc pozitivního, jen určením nejvíce odpovídá způsobu používání, protože ve městě má být relativně slušně pružný již od nízkých otáček, 1.4+1.6 jsou údajně mdlé od nejnižších otáček a dosti hlučné navíc 1.6 má mít dost hrubý chod a 1.2 TSi má problémy s rozvodovým řetězem(od 2011 vyřešeno modifikovaným řetězem) a navíc jsem slyšel případy, kdy s do oleje dostával benzín, díky častému podtáčení a ježdění po městě na čtvrt plynu, kdy má být tento motor paradoxně nejžravější(snad kvůli tomu, že turbo se zapojuje až od cca 2000 ot/min...).Navíc po městě má být dost žravý!
Našel by se tu někdo znalý těchto motorizací, nejlépe i někdo z vlastní zkušeností a poradil, jaký motor vybrat?
Nevím, na co se zaměřit, hlavně chci mít klid a nestarat se ustavičně o nějaké problémy s motorem...
dlouho jsem se rozhodoval, co koupit za další auto(H.Lantra v kombiku na LPG dosloužila) a přes Kanga,Dobla Caddy a podobné krabice, jsem se rozhodl, že Roomster bude snad ještě rozumný kompromis v požadavcích, které od auta vyžaduji(naložit 2 jízdní kola,v případě potřeby možnost relativně pohodlného přespání v autě,větší zavazadlový prostor+pokud možno po rozložení-rovná podlaha).
Vzhledem ke způsobu, jakým bude auto nejvíce používáno(městský provoz s kratšími a častějšími popojížďkami+dojíždění do práce na krátkou vzdálenost), naftu jsem rovnou škrtl a zaměřil se na benzín, popřípadě přestavbu na LPG.
Jenže těch benzínových variant u Roomsteru je docela dost(1.2HTP,1.4,1.6 a nejnovější 1.2TSi).
Co za motorizaci by jste mi z těchto doporučili?Samozřejmě největší důraz kladu na spotřebu a spolehlivost...
O 1.2HTP jsem se nedočetl vesměs nic moc pozitivního, jen určením nejvíce odpovídá způsobu používání, protože ve městě má být relativně slušně pružný již od nízkých otáček, 1.4+1.6 jsou údajně mdlé od nejnižších otáček a dosti hlučné navíc 1.6 má mít dost hrubý chod a 1.2 TSi má problémy s rozvodovým řetězem(od 2011 vyřešeno modifikovaným řetězem) a navíc jsem slyšel případy, kdy s do oleje dostával benzín, díky častému podtáčení a ježdění po městě na čtvrt plynu, kdy má být tento motor paradoxně nejžravější(snad kvůli tomu, že turbo se zapojuje až od cca 2000 ot/min...).Navíc po městě má být dost žravý!
Našel by se tu někdo znalý těchto motorizací, nejlépe i někdo z vlastní zkušeností a poradil, jaký motor vybrat?
Nevím, na co se zaměřit, hlavně chci mít klid a nestarat se ustavičně o nějaké problémy s motorem...