Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Řeším problém s otáčkami při zahř.motoru již asi 2 roky.Prostě když se zahřeje,tak volnoběžné otáčky jsou tak kolem 400,většinou plavou mezi touto hodnotou a 800,chvíli drží také třeba na 800,pak jak když střelí a 0,motor KO.Klapka tam byla nová,beze změny,teď je tam ta původní,vyčištěná,nové těsnění na sání,nové zapal.kabely.Před pár dny jsem byl v jiném servisu,kam jsem si dovezl novou lambdu.Raději auto hodily na PC,kde jim vykazovalo čidlo chl.kapaliny cca 80st,přičemž motor nebyl ještě prohřátý,na palubce byla ručka asi ve čtvrtině.Jiný problém jim PC nehlásilo.Tak jsem odjel rovnou do autoprodejny,kdejsem koupil nové,před barákem vyměnil,ale problém trvá.Špatný čidlo to není,je na něm modrý použek,tak jsem takové koupil a v té prodejně jsou odborníci.Podezření jsem měl nejprve právě na tu lambdu,myslíte že by to mohl být ten problém?Už mě to docela štve,stále jen pokus omyl a peníze tečou.Kolega v práci se zmínil,že měl před lety stejný problém a vyřešil to výměnou podtl. regulátoru,má toto tato motorizace ?
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Ať v servisu nastaví vyšší otáčky volnoběhu. Smrt zeleným zmrdům
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Je divný,že by tohle v žádném z navštívených servisů nevěděli? Vždyť je toto určitě rozšířený problém.
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Ten motor má tuším nastaveno 500-550 z výroby. Prý emise. Kreténi zelení
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
U vozů Škoda Felicia máme posunuty volnoběžné otáčky na hodnotu 860 ot.min-1. Toto opatření řidiči ocení nejen při každém rozjezdu z křižovatky, kdy dochází prakticky k okamžité reakci na na přidání "plynu", ale také při při popojíždění v koloně, kdy se sériovou ŘJ se lze bez nadbytečného zatěžování spojky pohybovat pouze přískoky. Oproti tomu s námi upravenou ŘJ můžete popojíždět pouze při použití spojky (vůz se na zvýšený volnoběh "uveze"). U motorů Octavie je toto opatření zavedeno sériově. Cimbu. Nevím jestli to nastaví i v servisu,ale neměl by to být problém. Jinak můžeš zkontrolovat kabely od altíku. Vyčistit ,prostříknout kontoxem
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Kdyby otáčky alespoň držely,možná bych to (laicky) přisuzoval špatným nastavením volnoběhu,ale proč lítaj nahoru dolu (400-800) a taky kolikrát se zhoupnou k nule,problikne mazání a pak vystřelí k 400-800.Často taky kolaps!Včera jsem zkusil při prohř. motoru prošlápnout k caa 2tis ot,spadly dolu tak ke 200ot a hned nahoru a houpaly mezi 400-800,znovu sešlápnu plyn spadly k 1000,chvíly držely,pak rychlý pád ke 400ot.
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Buď klapka ,nebo kolísání napětí.
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
O té klapce jsem se již zmínil.Podrobně, koupil jsem novou,žádná změna,dala se tam zpět ta původní vyčištěná,tu novou jsem prodal.Přd pár dny jsem kontaktoval kupce a ten mě ujistil, že mu funguje spolehlivě.
Nevím,ale kdyby byl problém v el.,tedy nějakým kablíkem,kontaktem, nelítaly by ty otáčky hned?Když je motor studený,tak je volnoběh mezi 800-1000 a drží,pak postupným zahř. jdou ke 400 a začnou lítat!
Nevím,ale kdyby byl problém v el.,tedy nějakým kablíkem,kontaktem, nelítaly by ty otáčky hned?Když je motor studený,tak je volnoběh mezi 800-1000 a drží,pak postupným zahř. jdou ke 400 a začnou lítat!
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
Normálně je z výroby nastaven na cca. 500-550( ohřátý). Je to hnus. Chce to upravit na caa. 850
Re: Felicia 1.6MPI kolísavé voln. otáčky
A co ta lambda,nemůže být problém zde? Dá se na počítači nějak zjistit,že se chová nestabilně?