Zdravím,
už od podzimu řeším problém se zatékáním do mé Octavia 1 1.6 sedan, r. v. 2000 a tím zatékáním nemyslím pár kapek, ale vodu po kotníky. Nejdřív jsem šel po dveřích a po těsnění, dále po okénkách, potom kanálky ve dveřích, následně i u stěračů.. Zkrátka vyzkoušel jsem mnoho řešení, která jsem dohledal na různých fórech a žádné řešení mi nepomohlo.
Stále jsem si říkal, že je kravina aby tam teklo skrz okna nebo dveře, protože ty lišty kam by voda už téct neměla jsou naprosto suché, i sedačky naprosto suché - pouze a jen na podlaze podotknu na straně ŘIDIČE, vepředu i vzadu. Jelikož se v autech tolik nevyznám, vyzkoušel jsem opravdu mnoho řešení a nemohl jsem přijít na to, kudy tam teče, příjde mi to trochu jako hledat jehlu v kupce sena..
Každopádně, dnes jsem to zase celé zkoumal a přišel jsem na to, že to kape z pod volantu. Oddělal jsem tedy takovou plastovou "mřížku" na které byl jakýsi molitan který byl samozřejmě úplně nasáklý. S kamarádem jsme zkoušeli pomalu lít vodu po čelním skle a kanálky to krásně odtékalo, ale po nějaké chvilce (nevím jestli to bylo tím, že jsem začal lít víc vody, nebo se to tam dostalo až po nějaké chvilce) se objevil proud vody a nebyl opravdu malý. Proud vedl jakoby mi přišlo skrz ty kabely, které vedou z motoru dovnitř interiéru.
Nikde jsem nenašel řešení tohoto problému a tak se chci zeptat tady a budu doufat v to že se to třeba vyřeší.
Opravdu jsem si s tím užil dost nervů a jsem rád, že jsem konečně přišel, kudy to teče.. a že to není pár kapiček.
Předem moc děkuji a přeji hezký den
KLIKNĚTE PRO ZOBRAZENÍ VIDEÍ
RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
Mně kdysi takhle teklo do auta, když byla vyrezlá díra pod těsněním okna. Svářeč vyřezal gumu okna, vysadil okno a tam místo hrany na sklo cca 5cm díra.
Octavia už měla myslím sklo lepené? Je tedy možné, že je jen díra v tmelu. Pokud máš to auto na dojetí, tak najdi tu díru a vecpi tam silikon odolný UV záření. Na rok či dva to vydrží. Pokud s autem ještě na dlouho počítáš, tak sklo ven, opravit případnou rez a znovu vlepit.
Octavia už měla myslím sklo lepené? Je tedy možné, že je jen díra v tmelu. Pokud máš to auto na dojetí, tak najdi tu díru a vecpi tam silikon odolný UV záření. Na rok či dva to vydrží. Pokud s autem ještě na dlouho počítáš, tak sklo ven, opravit případnou rez a znovu vlepit.
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
teklo mi takhle do auta, Opel Omega, když byly přiucpané odtokové kanálky u čelního skla listím. Vidět to nebylo, bordel byl uvnitř. Když pršelo málo, stačilo to odtékat, ale když přišel plavák, tak už se to ucpalo a vše teklo dovnitř, tuším, že ventilací. Zkus nejdříve pořádně prostříkat odtokové kanálky tlakovou vodou.
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
to bývá u spousty aut, ty ucpané odtoky. Teď nevím přesně jak to O1 má a podívat se nemám kam ale obecně, ten prostor mezi kabinou a motorem, kde je pohon stěračů a další věci má někde dole odtoky které vedou někam za motor, pod auto. Bývají v nich takové gumové průchodky se štěrbinou, nejspíš je to tam proto aby nečistoty co víří pod autem nelezly do toho prostoru. Jenže se v tom zachytí i smetí co spadne shora a časem to ty výtoky ucpe. A pak když přijde víc vody, nestíhá to odtéct a někudy to vteče kam nemá. Najít, vyčistit, někdy to bývá vidět shora, někdy se to dá nahmatat zespoda,
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
Tak už jsem to našel. Teklo tam skrz rozbočovací box který rozvádí kabely dovnitř. Stačilo to polít kýblem po čelním skle a tekl tam takový proud vody že se nedivím že jsem tam měl takové jezero. Zaizolovali jsme to a teď už je sucho, doufám že to vydrží.
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
ale stejně doporučuju prohlídnout ty odtoky, pokud ta voda nestíhá odtékat, zase si někde najde cestu kam nemá. Při běžným dešťů pršání by se ta voda přes ty kabelový průchody vůbec neměla dostat, měla by stíhat odtékat než to ty kabely zaplaví, musel se tam udělat bazén.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát 26 dub 06:34
- Kontaktovat uživatele:
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
situace, kterou popisujete, zní opravdu frustrující, ale dobrá zpráva je, že jste alespoň zjistil, odkud voda teče. Problémy s těsností u starších vozidel, jako je vaše Škoda Octavia z roku 2000, mohou být náročné na diagnostiku i opravu, ale zdá se, že jste na dobré cestě k vyřešení této situace.
Možné příčiny a řešení:
Těsnění kolem čelního skla:
Někdy těsnění kolem čelního skla může oslabit nebo prasknout, což umožní vodě proniknout dovnitř kabiny. Zkuste pečlivě prohlédnout celé těsnění čelního skla a zkontrolovat, zda nejsou viditelné praskliny nebo jiné poškození. Pokud najdete nějaké nedostatky, těsnění by mělo být opraveno nebo vyměněno.
Těsnění a průchodky kabelů:
Jelikož voda zřejmě proniká skrz kabely vedoucí z motoru do interiéru, měli byste zkontrolovat průchodky kabelů ve stěně ohniskové zábrany (odděluje motorový prostor od kabiny). Tyto průchodky by měly být dobře utěsněny. Pokud jsou staré nebo poškozené, mohou způsobovat právě popisované problémy. Vyměnit je může být náročné, ale je to nezbytné pro zabránění dalšímu zatékání.
Odvodnění čelního skla:
Kanálky, které by měly odvádět vodu od čelního skla, mohou být ucpány nečistotami nebo listím, což způsobuje přetékání vody a její následné zatékání do kabiny. Ujistěte se, že jsou odvodňovací kanály čisté a průchodné.
Kontrola a oprava:
Vzhledem k tomu, že problém je lokalizován u mřížky pod volantem, může být účinné demontovat příslušné části palubní desky a podívat se, odkud přesně voda proniká. Tímto způsobem můžete lépe identifikovat praskliny nebo špatně utěsněná místa, která by mohla být příčinou problému.
Zapojení odborníka:
Pokud jste si s opravou nejistí, může být dobré obrátit se na odborný servis, kde mají zkušenosti s podobnými problémy. Někdy může být problém složitější, než se zdá, a profesionální diagnostika a oprava může ušetřit čas i peníze v dlouhodobém horizontu.
Důkladná kontrola a oprava těsnění může vyžadovat nějaké investice, ale vzhledem k potenciálním škodám, které může způsobit voda v interiéru vozidla, je to rozhodně investice, která se vyplatí. Držím palce, abyste problém úspěšně vyřešili!
Možné příčiny a řešení:
Těsnění kolem čelního skla:
Někdy těsnění kolem čelního skla může oslabit nebo prasknout, což umožní vodě proniknout dovnitř kabiny. Zkuste pečlivě prohlédnout celé těsnění čelního skla a zkontrolovat, zda nejsou viditelné praskliny nebo jiné poškození. Pokud najdete nějaké nedostatky, těsnění by mělo být opraveno nebo vyměněno.
Těsnění a průchodky kabelů:
Jelikož voda zřejmě proniká skrz kabely vedoucí z motoru do interiéru, měli byste zkontrolovat průchodky kabelů ve stěně ohniskové zábrany (odděluje motorový prostor od kabiny). Tyto průchodky by měly být dobře utěsněny. Pokud jsou staré nebo poškozené, mohou způsobovat právě popisované problémy. Vyměnit je může být náročné, ale je to nezbytné pro zabránění dalšímu zatékání.
Odvodnění čelního skla:
Kanálky, které by měly odvádět vodu od čelního skla, mohou být ucpány nečistotami nebo listím, což způsobuje přetékání vody a její následné zatékání do kabiny. Ujistěte se, že jsou odvodňovací kanály čisté a průchodné.
Kontrola a oprava:
Vzhledem k tomu, že problém je lokalizován u mřížky pod volantem, může být účinné demontovat příslušné části palubní desky a podívat se, odkud přesně voda proniká. Tímto způsobem můžete lépe identifikovat praskliny nebo špatně utěsněná místa, která by mohla být příčinou problému.
Zapojení odborníka:
Pokud jste si s opravou nejistí, může být dobré obrátit se na odborný servis, kde mají zkušenosti s podobnými problémy. Někdy může být problém složitější, než se zdá, a profesionální diagnostika a oprava může ušetřit čas i peníze v dlouhodobém horizontu.
Důkladná kontrola a oprava těsnění může vyžadovat nějaké investice, ale vzhledem k potenciálním škodám, které může způsobit voda v interiéru vozidla, je to rozhodně investice, která se vyplatí. Držím palce, abyste problém úspěšně vyřešili!
Re: RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1
Doporučuji zkontrolovat průchodky a pryžová těsnění v místech, kde dráty nebo kabely procházejí firewallem z motorového prostoru do kabiny, zejména kolem oblasti sloupku řízení. Pokud najdete opotřebované nebo poškozené průchodky, vyměňte je. Pokud jsou těsnění stále v dobrém stavu, ale posunula se, zkuste je znovu správně usadit, abyste zajistili vodotěsné uložení.