No zrovna velikost kotoučů nezaručuje zhola nic... Jel jsem s RS, které má tuším 340 mm a tak nějak předpokládám, že v rámci jednoho modelu je rozdíl jen ve velikosti, takže bych si tipnul, že brzdí líp, jak ty 312. A jak říkám, ani ty mě nepřesvědčily. Takže pokud máš navíc vepředu ještě kamna, tak nevěřím tomu, že to brzdí slušně. Brzdí to při nejlepším průměrně.Brus píše:Děkuji za doporučení. O brzdění netřeba mít obavy, 312mm kotouče na relativně lehkém autě fungují velmi slušně. Ostatně místní recenze od PJ se o nich vyjadřuje velmi pozitivně.
Octavia III
Re: Octavia III
Re: Octavia III
Pánové, velikost brzd nemá na to, jak dobře to auto bude brzdit jednorázově z velké rychlosti, až takový vliv. To budou gumy. Takže pokud na to obujete nějaký Matador Protektor, tak se nedivte, že vám to moc nebrzdí. Ty velké brzdy začnou hrát roli až při opakovaném brždění. (jestli se pletu, tak napište kde).
Jinak nějaké výrazné nestability ve 230+ jsem si nevšiml, na druhou stranu tak rychle skoro nejezdím; občas v Německu, když je chuť, ale to už mám za sebou typicky 400+ kilometrů a na podobné pytloviny nemám náladu (a adaptivní tempomat končí ve 160).
Jinak nějaké výrazné nestability ve 230+ jsem si nevšiml, na druhou stranu tak rychle skoro nejezdím; občas v Německu, když je chuť, ale to už mám za sebou typicky 400+ kilometrů a na podobné pytloviny nemám náladu (a adaptivní tempomat končí ve 160).
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
...jj, kolega taky říká, že ho omezení do 160kmh naučilo jezdit pomalu
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
Dovolím si rozporovat tím, že dle mě velikost kotouče samozřejmě má vliv při jakémkoliv brzdění, jelikož velikost kotouče je to samé jako délka páky. Čím menší kotouč, tím větší sílu na menší ploše musí destičky krotit. Nejsem fyzik, asi to není terminologicky správně uvedeno, ale dá se to jednoduše představit, jak to myslím. S velikostí plochy pak určitě při opakovaném brzdění souvisí i odvod tepla, to je jasné. I tak si ale myslím, že menší větraný kotouč odvádí teplo lépe, než velký nevětraný, ale to nemusí být pravda, to je čistě moje domněnka.EL_XEL píše:Pánové, velikost brzd nemá na to, jak dobře to auto bude brzdit jednorázově z velké rychlosti, až takový vliv. To budou gumy. Takže pokud na to obujete nějaký Matador Protektor, tak se nedivte, že vám to moc nebrzdí. Ty velké brzdy začnou hrát roli až při opakovaném brždění. (jestli se pletu, tak napište kde).
Jinak nějaké výrazné nestability ve 230+ jsem si nevšiml, na druhou stranu tak rychle skoro nejezdím; občas v Německu, když je chuť, ale to už mám za sebou typicky 400+ kilometrů a na podobné pytloviny nemám náladu (a adaptivní tempomat končí ve 160).
Re: Octavia III
S brzdami 03 RS jsem spokojen. Rozhodně jsou nadprůměrné. Ani jsem nikde neslyšel a nečetl jejich kritiku, až teď od janjana. Dokonce jsem někde četl, že jsou shodné jako u Audi S3. Ale to je nezaručený zdroj. U normální O3 jsou brzdy logicky horší, ale vliv mají i užší pneu. Ale pořád solidní průměr.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Octavia III
Teoreticky máš pravdu, v praxi je to IMHO tak, že ty brzdy jsou podstatně účinější než kontakt mezi gumou a asfaltem. Velikost brzd pak hraje roli při tom opakovaném bzdění (teda určitě i nejenom to, dále například odvod tepla od kol, větrání kol, atd.)janjan píše:Dovolím si rozporovat tím, že dle mě velikost kotouče samozřejmě má vliv při jakémkoliv brzdění, jelikož velikost kotouče je to samé jako délka páky. Čím menší kotouč, tím větší sílu na menší ploše musí destičky krotit. Nejsem fyzik, asi to není terminologicky správně uvedeno, ale dá se to jednoduše představit, jak to myslím. S velikostí plochy pak určitě při opakovaném brzdění souvisí i odvod tepla, to je jasné. I tak si ale myslím, že menší větraný kotouč odvádí teplo lépe, než velký nevětraný, ale to nemusí být pravda, to je čistě moje domněnka.EL_XEL píše:Pánové, velikost brzd nemá na to, jak dobře to auto bude brzdit jednorázově z velké rychlosti, až takový vliv. To budou gumy. Takže pokud na to obujete nějaký Matador Protektor, tak se nedivte, že vám to moc nebrzdí. Ty velké brzdy začnou hrát roli až při opakovaném brždění. (jestli se pletu, tak napište kde).
Jinak nějaké výrazné nestability ve 230+ jsem si nevšiml, na druhou stranu tak rychle skoro nejezdím; občas v Německu, když je chuť, ale to už mám za sebou typicky 400+ kilometrů a na podobné pytloviny nemám náladu (a adaptivní tempomat končí ve 160).
Jo a O3RS má velké větrané kotouče. Nemá je ale ani vrtané ani vroubkované, nicméně podle nějakého videa od Engineering Explained to je stejně spíš frajeřina k prdu
Re: Octavia III
O3RS měla AFAIK stejné brzdy jako Golf GTI performance. Od posledního modelového ročníku tam ale snad prý začali dávat ty o něco menší (jako do normálního GTI). Já mám teda ještě ty větší (nejde tam nasadit nic menšího než sedmnáctipalcové kolo).jerry píše:S brzdami 03 RS jsem spokojen. Rozhodně jsou nadprůměrné. Ani jsem nikde neslyšel a nečetl jejich kritiku, až teď od janjana. Dokonce jsem někde četl, že jsou shodné jako u Audi S3. Ale to je nezaručený zdroj. U normální O3 jsou brzdy logicky horší, ale vliv mají i užší pneu. Ale pořád solidní průměr.
Re: Octavia III
asi špatný kus.. První kritika co slyším, od člověka co neznám, takže nemyslím, že je potřeba v diskuzi pokračovat. Měly by to být stejné brzdy jako golf R, nejdou tam dát menší než 17" kola a kamna tam nemámjanjan píše:No zrovna velikost kotoučů nezaručuje zhola nic... Jel jsem s RS, které má tuším 340 mm a tak nějak předpokládám, že v rámci jednoho modelu je rozdíl jen ve velikosti, takže bych si tipnul, že brzdí líp, jak ty 312. A jak říkám, ani ty mě nepřesvědčily. Takže pokud máš navíc vepředu ještě kamna, tak nevěřím tomu, že to brzdí slušně. Brzdí to při nejlepším průměrně.Brus píše:Děkuji za doporučení. O brzdění netřeba mít obavy, 312mm kotouče na relativně lehkém autě fungují velmi slušně. Ostatně místní recenze od PJ se o nich vyjadřuje velmi pozitivně.
Pravda vyděsí
Re: Octavia III
Souhlas
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.