Škoda Rapid
Re: Škoda Rapid
rapid dlouhodobě, za kniplem -pj-
btw, mám pocit že včera před obědem, když sem projížděl sudschleife, tak v Chvalšinách proti ně jel modrý rapid.... žeby shoda náhod?![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Applause :ymapplause:](./images/smilies/41.gif)
![Applause :ymapplause:](./images/smilies/41.gif)
![Applause :ymapplause:](./images/smilies/41.gif)
btw, mám pocit že včera před obědem, když sem projížděl sudschleife, tak v Chvalšinách proti ně jel modrý rapid.... žeby shoda náhod?
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Psycho vlk Wolf
- Mistr volantu
- Příspěvky: 827
- Registrován: stř 18 kvě 11:53
- Bydliště: Zoo Praha - oddělení šelem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Rapid
Na Rapida jsem koukal, když jsem vybíral "nové" auto, ale odradila mě cena za výbavu a motor. Nakonec jsem šel do poctivé atmosféry a jsem rád. Nevěřím těmhle malým oturbeným motůrkům. Navíc se Škodovky začínají ksichtit všechny stejně. ![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
Peugeot 301 1.6VTi 85kw/115hp
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kw/110hp
Škoda Octavia I 1.6MPi 74kw/100hp
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kw/110hp
Škoda Octavia I 1.6MPi 74kw/100hp
Re: Škoda Rapid
-pj - žene rapida na max:
úsměvné je, že si sice vypíná stabilizaci jako profík (což -pj- bezesporu je), ale nechává si zapnutý ukazatel okamžiku řazení jako nějaká blondýna....![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
úsměvné je, že si sice vypíná stabilizaci jako profík (což -pj- bezesporu je), ale nechává si zapnutý ukazatel okamžiku řazení jako nějaká blondýna....
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Škoda Rapid
Když už jsme u toho - díky bohu za ty šipky. Pokud je mi známo, tak jsou v autech víceméně proto, aby v testu spotřeby se jelo podle nich a ne podle metodiky, čímž odpadá nutnost automatů nebo nesmyslně dlouhých převodů.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Škoda Rapid
mno, u mně teda v žádném autě (které tuhle fičuru mělo) nevydržely dýl než do prvního nastartování, pak sem je hned vypnul... snad vím, kdy mám a chcu řadit, ni? nepotřebuju aby mi do teho někdo kecal,a popravdě řečeno ňa to vyložene séře...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Škoda Rapid
To naprosto chápu, ale jde o to, že existence tohoto nesmyslu nás aspoň uchránila nesmyslů větších. Když má auto funkci trvalého vypnutí, tím líp.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Škoda Rapid
Nevim o tom, ze by to slo v Rapidu vypnout.pavproch píše:-pj - žene rapida na max: http://www.youtube.com/watch?v=4RaoFpft4Fg
úsměvné je, že si sice vypíná stabilizaci jako profík (což -pj- bezesporu je), ale nechává si zapnutý ukazatel okamžiku řazení jako nějaká blondýna....
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Škoda Rapid
aha, tak odtud vítr fouká.... v tym přypadku sa -pj- omlouvám za tu blondinu... ![Blushing :ymblushing:](./images/smilies/9.gif)
![Blushing :ymblushing:](./images/smilies/9.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Škoda Rapid
to mi nedá, abych to sem nezkopnul z diskuse pod druhou částí dlouhodobého testu rapida z pera -pj-:
![Tongue :p](./images/smilies/10.gif)
Pán je zřejmě fajnšmekr a je vidět že věci rozumí.... kde já jen ten nekriticky-zarputilý obdiv k talošům už viděl/četl....Competizione píše:Ti, kdo sledovali vývoj motorů již v polovině 80. let samozřejmě očekávali, že atmosférické motory nepřežijí rok 2000. Kupodivu se tak nestalo, ač téměř nelze najít důvod, proč tomu tak je.
Staré heslo "objem ničím nenahradíš" totiž platí naprosto přesně. Motor zdvihového objemu 1,2 litru umí nasát objem směsi odpovídající dvoulitru a proto je schopen také dvoulitru konkurovat - jeli přeplňován. Pokud mechanicky, seřere mechanika část výkonu plnicího systému, je-li to řešeno turbodmychadlem, je to naopak zužitkování odpadu a zahozené práce. V čem je ale výhoda turba je 1. objem směsi není závislý na podtlaku v sání, a tak může být onen objem 2 litrů do válců "napumpován" i v nízkém a středním pásmu otáček (což u toho atmosféráku nelze, i když je jeho fyzický zdvihový objem oněch 2 litrů, protože v sání jsou pulzy a odpory, které v režimu nízkých a středních otáček hrají rozhodující roli) a 2. objem "napumpovaný" do válců motoru je přímo závislý na zatížení motoru; když motor pracuje bez zátěže, turbo se točí volně a motor je 1,2 litru s kompresním poměrem 9,5 : 1, čemuž odpovídá i spotřeba paliva (dálnice, dlouhé cesty bez využívání výkonu). V okamžiku, kdy řidič podá informaci "jeď", zvýší se objem spalin, turbo se roztočí a bez ohledu na konkrétní otáčky motoru "napumpuje" do válců patřičný objem směsi, jehož spálení vyvolá požadovaný výkon. Geniální, samoregulační, jednoduché. Pravda, pouze na první pohled, protože na ten druhý máme u zážehového motoru obrovský problém s odvodem tepla z malého objemu v krátkém čase, máme vyšší nároky na dimenzování motorových dílů (není problém, všimněte si, že v rally vykazují větší úmrtnost motorů atmosféráky než výkonnější turbomotory) a turbomotory vyžadují trochu specifické zacházení (delší dobu ohřevu, dochlazení, nároky na olej).
Po 20 letechzkušeností s turbomotory, zejména Fiat/Lancia musím konstatovat, že právě jižní Evropa dokázala dotlačit vývoj turbomotorů do takového stadia, že mi právo na život atmosféricky plněných agregátů přijde pouze jako principiální, ale iracionální požadavek.
Osobně mám sice úplně jiné favority než jsou motory TSI (1.4 T-Jet je poslehlivější a funguje minimálně stejně dobře jako 1.4 TSI, který má hodně vleklých nemocí, o 1750 TBi versus 1.8 TSi platí totéž), ale je jisté, že cesta přeplňování je tou jedinou principiálně správnou. I když se v detailech technických řešení stále u VW nacházejí /občas fatální) chyby a nedostatky.
![Tongue :p](./images/smilies/10.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.