Jeste chvili a budou do minuleho stoleti patrit taky pedaly. A pak treba i volant...Dix píše: To teda není.Manuál patří do minulého století.
Octavia III
Re: Octavia III
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
To Palas: Nikdy som nikomu nezakazoval AT, a rovnako ako vidim neponukanie MT stratou pre automobilky, tak aj neponukanie AT..., vzdy budu zakaznici aj pre jedno aj pre druhe. A tym ako sa AT prevodovky zlepsuju a je do nich investovane, stavaju sa aj atraktivnejsimi.
No vzdy tu bude jeden rozdiel a tou je cena a naklady. AT nikdy nebude na vyvoj, vyrobu a servis lacnejsi ako MT. No vsetci vieme ze zakaznik uz nejaky cas nie je bohuzial panom a vstupuju nam aj ine faktory...
No vzdy tu bude jeden rozdiel a tou je cena a naklady. AT nikdy nebude na vyvoj, vyrobu a servis lacnejsi ako MT. No vsetci vieme ze zakaznik uz nejaky cas nie je bohuzial panom a vstupuju nam aj ine faktory...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Octavia III
Určitě faktorů je více, ale ruku na srdce...kdo z nás tady nikdy nepřišel k dealerovi a nesnažil se ušetřit na čemkoli? A automat je pořád brán jako "luxus", za který se musí připlácet a který na ceně vozu můžeš ušetřit, když si ho prostě nevezmeš. Většina lidí o automatu ani nepřemýšlí, protože s ním nikdy nejela a ani nikde v okolí ho nikdo nemá. Souhlasím s tím, že většina odpůrců je mezi lidmi co nikdy s AT nejeli.
Nutně neodsuzuji MT, mám jí v jednom autě čistě pro srandu, protože mě baví řadit a vytáčet do červenýho, ale pokud mám zavítat do centra prahy (ale klidně i na obchvat), tak v 99% volím automat, protože s manuálem je to peklo, když člověk pořád stojí na spojce a poskakuje.
Mám zkušenost s několika druhy a paradoxně nejhorší s DSG...to je tupost na n-tou i při sportovním režimu. Nejlepší zkušenost mám (a to se asi budete divit) s AT v toyotě corrola - v té americké s kterou jsem projezdil východní pobřeží usa. Nevím co to bylo za převodovku, ale dodnes na to vzpomínám, když sednu do jakýhokoliv automatu.
Nutně neodsuzuji MT, mám jí v jednom autě čistě pro srandu, protože mě baví řadit a vytáčet do červenýho, ale pokud mám zavítat do centra prahy (ale klidně i na obchvat), tak v 99% volím automat, protože s manuálem je to peklo, když člověk pořád stojí na spojce a poskakuje.
Mám zkušenost s několika druhy a paradoxně nejhorší s DSG...to je tupost na n-tou i při sportovním režimu. Nejlepší zkušenost mám (a to se asi budete divit) s AT v toyotě corrola - v té americké s kterou jsem projezdil východní pobřeží usa. Nevím co to bylo za převodovku, ale dodnes na to vzpomínám, když sednu do jakýhokoliv automatu.
Re: Octavia III
Souhlas s Petrem - jezdil jsem jen s HDM AT , takže DSG neznám (většina, kdo přešli z MT jsou nadšeni, ti, kdo přešli z HDM AT už tolik ne), ale AT mě rozhodně neochuzuje v požitku z jízdy, naopak mu dává další rozměr
U mne vede AT v RR P38 - sice "jen" 4Q, ale naladění hydroměniče a odstupňování bez výhrad.
Nejhorší je 5Q v BMW 320 E36 - příliš měkký hydroměnič, k tomu nesmyslně dlouhá 1 (spolu s motorem mrtvým do 3500ot jsou adrenalin rychlé rozjezdy v křižovatkách ) a nerozumím, proč se kromě 5 nezamyká i 4 ( zbytečný nárůst spotřeby).... u RR se zamyká 3 i 4. Nevím, co tím soudruzi v Bavorsku mysleli. Přitom obě převodovky jsou ZF...
U mne vede AT v RR P38 - sice "jen" 4Q, ale naladění hydroměniče a odstupňování bez výhrad.
Nejhorší je 5Q v BMW 320 E36 - příliš měkký hydroměnič, k tomu nesmyslně dlouhá 1 (spolu s motorem mrtvým do 3500ot jsou adrenalin rychlé rozjezdy v křižovatkách ) a nerozumím, proč se kromě 5 nezamyká i 4 ( zbytečný nárůst spotřeby).... u RR se zamyká 3 i 4. Nevím, co tím soudruzi v Bavorsku mysleli. Přitom obě převodovky jsou ZF...
MG - radost až na kost.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Asi som fakt divny ale AT mi este v ziadnom aspekte neponukol nic navyse, v kazdej jednej situacii sa objavilo nieco co mi vadilo a niekedy az frustrovalo...dokonca aj vsetkymi obhajovane poposuvanie sa v kolone mi neprslo zrovna uzasne - stat furt na brzde, pripadne to furt davat do P - D, mi neprislo o nic pohodlnejsie ako spojka a kvedlat 1-N-1...
Takze aj keby cenovo stala AT a MT na rovnakej urovni tak vzdy budem volit MT, ci uz do mestskeho prditka/sedanu na dlhe vzdialenosti/coupe na okruhy
A to sa vobec nevyjadrujem k tomu akou slastou pre moju dusu je spravne prevedeny medziplyn s 2x vyslapnutou spojkou o ktory sa nesnazim len pri jazde na krv ale aj pri blbom premiestnovani po parkovisku obchodaku...
Takze aj keby cenovo stala AT a MT na rovnakej urovni tak vzdy budem volit MT, ci uz do mestskeho prditka/sedanu na dlhe vzdialenosti/coupe na okruhy
A to sa vobec nevyjadrujem k tomu akou slastou pre moju dusu je spravne prevedeny medziplyn s 2x vyslapnutou spojkou o ktory sa nesnazim len pri jazde na krv ale aj pri blbom premiestnovani po parkovisku obchodaku...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Octavia III
+1KDB píše: jezdil jsem jen s HDM AT , takže DSG neznám (většina, kdo přešli z MT jsou nadšeni, ti, kdo přešli z HDM AT už tolik ne)
Posledních několik let jezdím střídavě s MT a AT HDM a z DSG jsem nadšený příliš nebyl. Ale možná to bylo kombinací s nevhodným motorem.
Mám obavu, že tady bude problém jinde než u automatu.Snowman000 píše:pripadne to furt davat do P - D, mi neprislo o nic pohodlnejsie
btw. co to bylo za auto?
2.9T RWD
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Odpor k DSG mam este vacsi nez ku klasickemu HDM, v tom som s vami
No mozno je chyba medzi volantom a sedackou a neviem jak spravne jazdit s AT...ale pride mi nelogicke a blbe stat napriklad 2 minuty na brzde aby sa mi nezopla spojka v DSG/menic pri HDM a ja nepotlacil toho predomnou, preto som tam (ked som po urcitom case odhadol aky je cca casovy interval kolko stojim/kolko sa hybem) vzdy radsej dal P a vsetko pustil. A najcastejsie sa jednalo prave o VW group DSG a vynimocne 5st. HDM v MB W220...
No mozno je chyba medzi volantom a sedackou a neviem jak spravne jazdit s AT...ale pride mi nelogicke a blbe stat napriklad 2 minuty na brzde aby sa mi nezopla spojka v DSG/menic pri HDM a ja nepotlacil toho predomnou, preto som tam (ked som po urcitom case odhadol aky je cca casovy interval kolko stojim/kolko sa hybem) vzdy radsej dal P a vsetko pustil. A najcastejsie sa jednalo prave o VW group DSG a vynimocne 5st. HDM v MB W220...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Octavia III
U HDM je hydroměnič v záběru stále, pokud není volič v P/D. Osobně na brzdě stojím u MT i AT.
Možná jezdíš málo, mě AT začal do města přitahovat až v posledních letech, když jsem nadrandil 6-10.000 za měsíc a denně 4x přes Prahu.
A další je, že mě to baví jako technická libůstka.
Když je dobře postavená a sladěná s dobrým motorem je to rozkoš s tím jezdit - stejně jako s dobře postaveným a k motoru sladěným manuálem.
Dobře postavená manuální skříň dnes často bohužel padla za oběť (u koncernu ponejvíce) honbě za nízkými spotřebami při laboratorních kouzlech kvůli pokutám za emise.
Možná jezdíš málo, mě AT začal do města přitahovat až v posledních letech, když jsem nadrandil 6-10.000 za měsíc a denně 4x přes Prahu.
A další je, že mě to baví jako technická libůstka.
Když je dobře postavená a sladěná s dobrým motorem je to rozkoš s tím jezdit - stejně jako s dobře postaveným a k motoru sladěným manuálem.
Dobře postavená manuální skříň dnes často bohužel padla za oběť (u koncernu ponejvíce) honbě za nízkými spotřebami při laboratorních kouzlech kvůli pokutám za emise.
MG - radost až na kost.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
O to viac mi je proti srsti na tej brzde stat ak ma furt byt v zabere...
A na brzde sa zase ja snazim stat co najmenej (jasne v kopci to je ina), ale nie je pre mna nic hnusnejsie ako v noci dostavat na krizovatkach plnu palbu brzdovych LED do ksichtu...
No zatial ma ziadny manual nedokazal odhovorit, takze bud som ziadny uplne ze zprzneny nezazil, alebo jazdim malo, co je mozne, ale vacsina km je posledne dva roky po BA...no mam to v hlave jasne...kym mam dve ruky a dve nohy, automat mi do garaze nesmie.
PS: Medziplyny som o minulom vikende zacal ucit aj polovicku...zatial cakame na ten prvy ze presny, no uz to bude, citim to.
A prisla s tym ona sama, bo ju zlostilo cukanie pri podradzovani
A na brzde sa zase ja snazim stat co najmenej (jasne v kopci to je ina), ale nie je pre mna nic hnusnejsie ako v noci dostavat na krizovatkach plnu palbu brzdovych LED do ksichtu...
No zatial ma ziadny manual nedokazal odhovorit, takze bud som ziadny uplne ze zprzneny nezazil, alebo jazdim malo, co je mozne, ale vacsina km je posledne dva roky po BA...no mam to v hlave jasne...kym mam dve ruky a dve nohy, automat mi do garaze nesmie.
PS: Medziplyny som o minulom vikende zacal ucit aj polovicku...zatial cakame na ten prvy ze presny, no uz to bude, citim to.
A prisla s tym ona sama, bo ju zlostilo cukanie pri podradzovani
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...