Octavia III

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Uživatelský avatar
breadvan
Řidič začátečník
Příspěvky: 192
Registrován: pon 07 lis 10:42

Re: Octavia III

Příspěvek od breadvan »

Dix píše: To teda není.Manuál patří do minulého století. B-)
Jeste chvili a budou do minuleho stoleti patrit taky pedaly. A pak treba i volant... b-(
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od Snowman000 »

To Palas: Nikdy som nikomu nezakazoval AT, a rovnako ako vidim neponukanie MT stratou pre automobilky, tak aj neponukanie AT..., vzdy budu zakaznici aj pre jedno aj pre druhe. A tym ako sa AT prevodovky zlepsuju a je do nich investovane, stavaju sa aj atraktivnejsimi.
No vzdy tu bude jeden rozdiel a tou je cena a naklady. AT nikdy nebude na vyvoj, vyrobu a servis lacnejsi ako MT. No vsetci vieme ze zakaznik uz nejaky cas nie je bohuzial panom a vstupuju nam aj ine faktory...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
PetrL
Řidič začátečník
Příspěvky: 162
Registrován: pon 10 pro 15:32

Re: Octavia III

Příspěvek od PetrL »

Určitě faktorů je více, ale ruku na srdce...kdo z nás tady nikdy nepřišel k dealerovi a nesnažil se ušetřit na čemkoli? A automat je pořád brán jako "luxus", za který se musí připlácet a který na ceně vozu můžeš ušetřit, když si ho prostě nevezmeš. Většina lidí o automatu ani nepřemýšlí, protože s ním nikdy nejela a ani nikde v okolí ho nikdo nemá. Souhlasím s tím, že většina odpůrců je mezi lidmi co nikdy s AT nejeli.
Nutně neodsuzuji MT, mám jí v jednom autě čistě pro srandu, protože mě baví řadit a vytáčet do červenýho, ale pokud mám zavítat do centra prahy (ale klidně i na obchvat), tak v 99% volím automat, protože s manuálem je to peklo, když člověk pořád stojí na spojce a poskakuje.
Mám zkušenost s několika druhy a paradoxně nejhorší s DSG...to je tupost na n-tou i při sportovním režimu. Nejlepší zkušenost mám (a to se asi budete divit) s AT v toyotě corrola - v té americké s kterou jsem projezdil východní pobřeží usa. Nevím co to bylo za převodovku, ale dodnes na to vzpomínám, když sednu do jakýhokoliv automatu.
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Octavia III

Příspěvek od KDB »

Souhlas s Petrem - jezdil jsem jen s HDM AT , takže DSG neznám (většina, kdo přešli z MT jsou nadšeni, ti, kdo přešli z HDM AT už tolik ne), ale AT mě rozhodně neochuzuje v požitku z jízdy, naopak mu dává další rozměr :ymhug:
U mne vede AT v RR P38 - sice "jen" 4Q, ale naladění hydroměniče a odstupňování bez výhrad.
Nejhorší je 5Q v BMW 320 E36 - příliš měkký hydroměnič, k tomu nesmyslně dlouhá 1 (spolu s motorem mrtvým do 3500ot jsou adrenalin rychlé rozjezdy v křižovatkách :-o ) a nerozumím, proč se kromě 5 nezamyká i 4 ( zbytečný nárůst spotřeby).... u RR se zamyká 3 i 4. Nevím, co tím soudruzi v Bavorsku mysleli. Přitom obě převodovky jsou ZF...
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od Snowman000 »

Asi som fakt divny ale AT mi este v ziadnom aspekte neponukol nic navyse, v kazdej jednej situacii sa objavilo nieco co mi vadilo a niekedy az frustrovalo...dokonca aj vsetkymi obhajovane poposuvanie sa v kolone mi neprslo zrovna uzasne - stat furt na brzde, pripadne to furt davat do P - D, mi neprislo o nic pohodlnejsie ako spojka a kvedlat 1-N-1...
Takze aj keby cenovo stala AT a MT na rovnakej urovni tak vzdy budem volit MT, ci uz do mestskeho prditka/sedanu na dlhe vzdialenosti/coupe na okruhy
A to sa vobec nevyjadrujem k tomu akou slastou pre moju dusu je spravne prevedeny medziplyn s 2x vyslapnutou spojkou o ktory sa nesnazim len pri jazde na krv ale aj pri blbom premiestnovani po parkovisku obchodaku...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Octavia III

Příspěvek od HondaMan »

KDB píše: jezdil jsem jen s HDM AT , takže DSG neznám (většina, kdo přešli z MT jsou nadšeni, ti, kdo přešli z HDM AT už tolik ne)
+1
Posledních několik let jezdím střídavě s MT a AT HDM a z DSG jsem nadšený příliš nebyl. Ale možná to bylo kombinací s nevhodným motorem.
Snowman000 píše:pripadne to furt davat do P - D, mi neprislo o nic pohodlnejsie
Mám obavu, že tady bude problém jinde než u automatu.
btw. co to bylo za auto?
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od Snowman000 »

Odpor k DSG mam este vacsi nez ku klasickemu HDM, v tom som s vami ;)

No mozno je chyba medzi volantom a sedackou a neviem jak spravne jazdit s AT...ale pride mi nelogicke a blbe stat napriklad 2 minuty na brzde aby sa mi nezopla spojka v DSG/menic pri HDM a ja nepotlacil toho predomnou, preto som tam (ked som po urcitom case odhadol aky je cca casovy interval kolko stojim/kolko sa hybem) vzdy radsej dal P a vsetko pustil. A najcastejsie sa jednalo prave o VW group DSG a vynimocne 5st. HDM v MB W220...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Octavia III

Příspěvek od KDB »

U HDM je hydroměnič v záběru stále, pokud není volič v P/D. Osobně na brzdě stojím u MT i AT.
Možná jezdíš málo, mě AT začal do města přitahovat až v posledních letech, když jsem nadrandil 6-10.000 za měsíc a denně 4x přes Prahu.
A další je, že mě to baví jako technická libůstka.
Když je dobře postavená a sladěná s dobrým motorem je to rozkoš s tím jezdit - stejně jako s dobře postaveným a k motoru sladěným manuálem.
Dobře postavená manuální skříň dnes často bohužel padla za oběť (u koncernu ponejvíce) honbě za nízkými spotřebami při laboratorních kouzlech kvůli pokutám za emise.
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od Snowman000 »

O to viac mi je proti srsti na tej brzde stat ak ma furt byt v zabere...
A na brzde sa zase ja snazim stat co najmenej (jasne v kopci to je ina), ale nie je pre mna nic hnusnejsie ako v noci dostavat na krizovatkach plnu palbu brzdovych LED do ksichtu...
No zatial ma ziadny manual nedokazal odhovorit, takze bud som ziadny uplne ze zprzneny nezazil, alebo jazdim malo, co je mozne, ale vacsina km je posledne dva roky po BA...no mam to v hlave jasne...kym mam dve ruky a dve nohy, automat mi do garaze nesmie.

PS: Medziplyny som o minulom vikende zacal ucit aj polovicku...zatial cakame na ten prvy ze presny, no uz to bude, citim to.
A prisla s tym ona sama, bo ju zlostilo cukanie pri podradzovani :x
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od řidičBOB »

...je potřeba si připlatit za HOLD Assist
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět