Fabia 1.2 HTP 47kw
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv 17 úno 10:40
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
Prostě mi připadá, že to auto není tak pod kontrolou, jak když tam mám kvalt. Na neutrál nikdy nejezdím, nějak se prostě necítím.
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
já věděl, že mám v nádrži cca litr a musel jsem dojet 26km takže došlo i na vypínání motoru to je Vám teprve divnej pocit ale dojel. (došlo mi béňo a měl jsem jen prá drobných v kastlíku, takže s petkou na pumpu, ale to jsem byl ještě mladý a odvážný D )
jinak to chce zkoušet a zkoušet, 60 pokud udržuješ bych klidně jel i na 5, řadit před kruháčem, pokud je toho zatím na Tebe hodně. A nemá smysl zaměřovat se jen na šolich jízdu, občas tomu trochu i pusť výfukem, ať víš co čekat
jinak to chce zkoušet a zkoušet, 60 pokud udržuješ bych klidně jel i na 5, řadit před kruháčem, pokud je toho zatím na Tebe hodně. A nemá smysl zaměřovat se jen na šolich jízdu, občas tomu trochu i pusť výfukem, ať víš co čekat
Slow and serious
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
No nevím, i když dojíždím se zařazeným kvaltem, tak to většinou není ten optimální pro "rychle odjet", takže z toho neutrálu tam ten vhodný kvalt dám rychleji. Jinak se teda rozhoduju podle aktuální situace, jestli neutrál nebo nevyřazovat.525iX píše:Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
Při dojíždění podřazuji s meziplynem na cca 2500 - 3000, s tím už se dá něco dělat.EL_XEL píše:No nevím, i když dojíždím se zařazeným kvaltem, tak to většinou není ten optimální pro "rychle odjet", takže z toho neutrálu tam ten vhodný kvalt dám rychleji. Jinak se teda rozhoduju podle aktuální situace, jestli neutrál nebo nevyřazovat.525iX píše:Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
Ja mam este taky zly poci ako keby auto bez zataze (tah/brzdenie) bolo minimalne pocitovo menej stabilne...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
už sice uplynulo několik dní od posledních komentářů, ale rád bych zde vnesl pár podstatných věcí.
1) výkonější HTP motor se vyskytoval snad jen u kombi verze
2) kombi verze měla velmi odlišné odstupňování převodovky.
3) vzhledem k faktu, že fabka HTP je ryze středootáčkový motor, tedy vadnoucí výkonový progress, je návrh převodovky dost zásadní. Tu měla 47kw HTP kombi solidní.
jízda pro udržení konstatní rychlosti byla vždy bezproblémová i v 1700ot. V žádném případě se nadměrně neopotřebovává, to sou takové mystifikace, o HTP už sem slyšel snad vše co se na motory vymyslet dá. 4ka byla možná i pro 50km rychlost. Pro stoupání podřadit.
jízda podle sluchu je největší žert století, neb motor řve pořád jinak. Pokud bych se měl řídit dle příjmenosti zvuku, nedalo by se jezdit nad 2500 otáček, neb míra nepříjemnosti se zvyšuje exponenciálně, přičemž výkonový nárust je přesně opačný. HTP zkrátka nemá smysl přetáčet. Ve městě je svižná až až a to nepřetáčím přes 2500 nikdy... Mimo město se musí rezignovat, 47kw by nebylo ani tak málo, kdyby tomu dodali ještě tak dalších 15Nm navíc.
běžně jsem s ní v průměru jezdil za 5,8l/100km na trasách nymburk praha, tedy 25km mimo město 25km dálnice (dálnice 120-130km/h)... Tato fóbka byla s větrem v zádech schopna jet i přes 160, rekord 170 s 5ti lidmi. Vítr v zádech dělá divy.... Dlouhá pětka kombíkovky byla fajn.... Dnešní už nutí motory moc vytáčet....
kultvovnost motoru leží pouze někde mezi 1700-2300 otáček.. zbytek už je o nervy...
vhodnost převodu a otáček je nutnépoznat vibracema a tahem (podotknu ještě, že na 100% plynu jsem skoro nikdy nedošáhl a ve městech pedál jen lechtám)... prostě HTP je nejúčinější právě v nízkých až středních otáčkách... Pro spotřebu nutno volit otáčky vždy co nejnižší. (řidiči ty vozy trápí myslíc si že to pojede, ale ono to víc nepojede, prostě na to není vůz konstruován.... Když se setkáš s řidiči co jezdí s HTP za 8 a výš v kombinovaném prostředí, neumějí jezdit a jejich komentáře tedy vůbec nebrat v úvahu)
- hlavní neduh HTP je rozvod a miniaturní olejová nádrž..... Na toto když si někdo nedával bacha, měl po srandě... Zvláště parkování na jedničku..... njn že zrovna pražáci mívali strach ze zamrznutých lanek ruční brzdy... nechápačka...
to jsou jest moje postřehy...
1) výkonější HTP motor se vyskytoval snad jen u kombi verze
2) kombi verze měla velmi odlišné odstupňování převodovky.
3) vzhledem k faktu, že fabka HTP je ryze středootáčkový motor, tedy vadnoucí výkonový progress, je návrh převodovky dost zásadní. Tu měla 47kw HTP kombi solidní.
jízda pro udržení konstatní rychlosti byla vždy bezproblémová i v 1700ot. V žádném případě se nadměrně neopotřebovává, to sou takové mystifikace, o HTP už sem slyšel snad vše co se na motory vymyslet dá. 4ka byla možná i pro 50km rychlost. Pro stoupání podřadit.
jízda podle sluchu je největší žert století, neb motor řve pořád jinak. Pokud bych se měl řídit dle příjmenosti zvuku, nedalo by se jezdit nad 2500 otáček, neb míra nepříjemnosti se zvyšuje exponenciálně, přičemž výkonový nárust je přesně opačný. HTP zkrátka nemá smysl přetáčet. Ve městě je svižná až až a to nepřetáčím přes 2500 nikdy... Mimo město se musí rezignovat, 47kw by nebylo ani tak málo, kdyby tomu dodali ještě tak dalších 15Nm navíc.
běžně jsem s ní v průměru jezdil za 5,8l/100km na trasách nymburk praha, tedy 25km mimo město 25km dálnice (dálnice 120-130km/h)... Tato fóbka byla s větrem v zádech schopna jet i přes 160, rekord 170 s 5ti lidmi. Vítr v zádech dělá divy.... Dlouhá pětka kombíkovky byla fajn.... Dnešní už nutí motory moc vytáčet....
kultvovnost motoru leží pouze někde mezi 1700-2300 otáček.. zbytek už je o nervy...
vhodnost převodu a otáček je nutnépoznat vibracema a tahem (podotknu ještě, že na 100% plynu jsem skoro nikdy nedošáhl a ve městech pedál jen lechtám)... prostě HTP je nejúčinější právě v nízkých až středních otáčkách... Pro spotřebu nutno volit otáčky vždy co nejnižší. (řidiči ty vozy trápí myslíc si že to pojede, ale ono to víc nepojede, prostě na to není vůz konstruován.... Když se setkáš s řidiči co jezdí s HTP za 8 a výš v kombinovaném prostředí, neumějí jezdit a jejich komentáře tedy vůbec nebrat v úvahu)
- hlavní neduh HTP je rozvod a miniaturní olejová nádrž..... Na toto když si někdo nedával bacha, měl po srandě... Zvláště parkování na jedničku..... njn že zrovna pražáci mívali strach ze zamrznutých lanek ruční brzdy... nechápačka...
to jsou jest moje postřehy...
Re: Fabia 1.2 HTP 47kw
1) Výkonnější HTP (47kw) se montovalo do všech karosářských verzí Fabie první generace.
2) Odstupňování převodovky se u Fabie váže k motorizaci, nikoliv k typu karoserie. Slabší a silnější HTP měly do určité doby odlišné převody. Od roku 2006 nebo 2007 se to pak sjednotilo.
2) Odstupňování převodovky se u Fabie váže k motorizaci, nikoliv k typu karoserie. Slabší a silnější HTP měly do určité doby odlišné převody. Od roku 2006 nebo 2007 se to pak sjednotilo.