Fabia 1.2 HTP 47kw

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od Smrťák »

Jak po třech?
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
PzKpfw VI Tiger
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 17 úno 10:40

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od PzKpfw VI Tiger »

Prostě mi připadá, že to auto není tak pod kontrolou, jak když tam mám kvalt. Na neutrál nikdy nejezdím, nějak se prostě necítím. :-$
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od 525iX »

Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od KoPP »

já věděl, že mám v nádrži cca litr a musel jsem dojet 26km takže došlo i na vypínání motoru :D to je Vám teprve divnej pocit :D ale dojel. (došlo mi béňo a měl jsem jen prá drobných v kastlíku, takže s petkou na pumpu, ale to jsem byl ještě mladý a odvážný D )

jinak to chce zkoušet a zkoušet, 60 pokud udržuješ bych klidně jel i na 5, řadit před kruháčem, pokud je toho zatím na Tebe hodně. A nemá smysl zaměřovat se jen na šolich jízdu, občas tomu trochu i pusť výfukem, ať víš co čekat :)
Slow and serious
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od EL_XEL »

525iX píše:Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
No nevím, i když dojíždím se zařazeným kvaltem, tak to většinou není ten optimální pro "rychle odjet", takže z toho neutrálu tam ten vhodný kvalt dám rychleji. Jinak se teda rozhoduju podle aktuální situace, jestli neutrál nebo nevyřazovat.
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od ratus ratus »

Podle potřeby.
Uživatel neexistuje :-)
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od 525iX »

EL_XEL píše:
525iX píše:Taky mám divnej pocit když jedu na neutrál, takovej jakoby bezmocnej pokud by se cokoliv stalo.
No nevím, i když dojíždím se zařazeným kvaltem, tak to většinou není ten optimální pro "rychle odjet", takže z toho neutrálu tam ten vhodný kvalt dám rychleji. Jinak se teda rozhoduju podle aktuální situace, jestli neutrál nebo nevyřazovat.
Při dojíždění podřazuji s meziplynem na cca 2500 - 3000, s tím už se dá něco dělat.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od merlin »

Ja mam este taky zly poci ako keby auto bez zataze (tah/brzdenie) bolo minimalne pocitovo menej stabilne...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Jakub.K
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: pát 17 úno 08:18

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od Jakub.K »

už sice uplynulo několik dní od posledních komentářů, ale rád bych zde vnesl pár podstatných věcí.

1) výkonější HTP motor se vyskytoval snad jen u kombi verze
2) kombi verze měla velmi odlišné odstupňování převodovky.
3) vzhledem k faktu, že fabka HTP je ryze středootáčkový motor, tedy vadnoucí výkonový progress, je návrh převodovky dost zásadní. Tu měla 47kw HTP kombi solidní.

jízda pro udržení konstatní rychlosti byla vždy bezproblémová i v 1700ot. V žádném případě se nadměrně neopotřebovává, to sou takové mystifikace, o HTP už sem slyšel snad vše co se na motory vymyslet dá. 4ka byla možná i pro 50km rychlost. Pro stoupání podřadit.

jízda podle sluchu je největší žert století, neb motor řve pořád jinak. Pokud bych se měl řídit dle příjmenosti zvuku, nedalo by se jezdit nad 2500 otáček, neb míra nepříjemnosti se zvyšuje exponenciálně, přičemž výkonový nárust je přesně opačný. HTP zkrátka nemá smysl přetáčet. Ve městě je svižná až až a to nepřetáčím přes 2500 nikdy... Mimo město se musí rezignovat, 47kw by nebylo ani tak málo, kdyby tomu dodali ještě tak dalších 15Nm navíc.

běžně jsem s ní v průměru jezdil za 5,8l/100km na trasách nymburk praha, tedy 25km mimo město 25km dálnice (dálnice 120-130km/h)... Tato fóbka byla s větrem v zádech schopna jet i přes 160, rekord 170 s 5ti lidmi. Vítr v zádech dělá divy.... Dlouhá pětka kombíkovky byla fajn.... Dnešní už nutí motory moc vytáčet....
kultvovnost motoru leží pouze někde mezi 1700-2300 otáček.. zbytek už je o nervy...

vhodnost převodu a otáček je nutnépoznat vibracema a tahem (podotknu ještě, že na 100% plynu jsem skoro nikdy nedošáhl a ve městech pedál jen lechtám)... prostě HTP je nejúčinější právě v nízkých až středních otáčkách... Pro spotřebu nutno volit otáčky vždy co nejnižší. (řidiči ty vozy trápí myslíc si že to pojede, ale ono to víc nepojede, prostě na to není vůz konstruován.... Když se setkáš s řidiči co jezdí s HTP za 8 a výš v kombinovaném prostředí, neumějí jezdit a jejich komentáře tedy vůbec nebrat v úvahu)

- hlavní neduh HTP je rozvod a miniaturní olejová nádrž..... Na toto když si někdo nedával bacha, měl po srandě... Zvláště parkování na jedničku..... njn že zrovna pražáci mívali strach ze zamrznutých lanek ruční brzdy... nechápačka...

to jsou jest moje postřehy...
rkonf
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: stř 16 úno 19:13

Re: Fabia 1.2 HTP 47kw

Příspěvek od rkonf »

1) Výkonnější HTP (47kw) se montovalo do všech karosářských verzí Fabie první generace.
2) Odstupňování převodovky se u Fabie váže k motorizaci, nikoliv k typu karoserie. Slabší a silnější HTP měly do určité doby odlišné převody. Od roku 2006 nebo 2007 se to pak sjednotilo.
Odpovědět