Škoda Superb 1 prasknutý EGR ventil?
Škoda Superb 1 prasknutý EGR ventil?
Zdravim idem sa vám tu "pochváliť" a poprosiť vás o radu dnes som šiel z domu do práce a asi 1km od domu keď som šiel dohora kopcom tak zrazu z motora počuť strašnú strelu a v momente auto začalo robiť zvuk ako by nasávalo vzduch úplne sičanie motor "kape" veľmi rýchlo otáčky nejdú nad 2500 keď držím plyn len tak jemne tak to robí ako by som po ňom skákal keď po chvíli jazdy zastavím otáčky poskakujú z hora na dol od nejakých 900 po 1100 spotreba o polovicu vyššia ten dym a smrad o tom ani nehovorím keď som zastavil tak som sa skúsil pozrieť na motor no niesom nejaký extra majster na takéto veci no všimol som si veľkého množstva oleja na jednom mieste pridávam v prílohe fotku mám pocit že to bude mať niečo s EGR ventilom no niesom si 100% istý skúsil by mi niekto poradiť čo by to mohlo byť? Mám aktuálne veľké finančné problémy takže by som bol veľmi rád keby to je niečo ako odpojená hadicka alebo prasknutá alebo niečo podobné no v prípade že je to niečo vážnejšie samozrejme pôjdem do servisu
Re: Škoda Superb 1 prasknutý EGR ventil?
Nešla mi dať taká veľká príloha takže zasielam link s fotografiou https://ctrlv.sk/6AbS
Re: Škoda Superb 1 prasknutý EGR ventil?
Za 1. bylo by fajn uvést typ motoru, předpokládám 1.9 TDI?
Za 2. jsem nikdy neviděl takhle dlouhé souvětí, nedá se to skoro přečíst a pravděpodobně většina lidí, co to začne číst toho hned nechá.
Za 3. Nerozumím pojmu motor "kape"
Za 4. Nikdo ti tu 100% neřekne, co s tím máš. Neexistuje nějaká univerzální rada. Pokud jsi slyšel velkou ránu a od té doby syčení, tak by se dalo usoudit, že prasklo vedení tlakového vzduchu mezi turbem a sáním motoru. Může to být hadice nebo také intercooler. EGR by tohle opravdu způsobit neměl, pokud teda nepraskne, což jsem ještě neviděl. Ale musí se zkontrolovat celá tlaková cesta, každopádně ten EGR máš hodně zblitý od oleje. Odkud teče? Byl tam i předtím? Rozhodně tam tolik oleje nemá co dělat. Správně by mělo být potrubí uvnitř jenom mastné a ne, že něco teče ven. Pokud nejsi aspoň trochu odborník, tak to dej do servisu.
Za 2. jsem nikdy neviděl takhle dlouhé souvětí, nedá se to skoro přečíst a pravděpodobně většina lidí, co to začne číst toho hned nechá.
Za 3. Nerozumím pojmu motor "kape"
Za 4. Nikdo ti tu 100% neřekne, co s tím máš. Neexistuje nějaká univerzální rada. Pokud jsi slyšel velkou ránu a od té doby syčení, tak by se dalo usoudit, že prasklo vedení tlakového vzduchu mezi turbem a sáním motoru. Může to být hadice nebo také intercooler. EGR by tohle opravdu způsobit neměl, pokud teda nepraskne, což jsem ještě neviděl. Ale musí se zkontrolovat celá tlaková cesta, každopádně ten EGR máš hodně zblitý od oleje. Odkud teče? Byl tam i předtím? Rozhodně tam tolik oleje nemá co dělat. Správně by mělo být potrubí uvnitř jenom mastné a ne, že něco teče ven. Pokud nejsi aspoň trochu odborník, tak to dej do servisu.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU