Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Zdravím všechny,
prosím potřeboval bych radu ohledně cukání motoru.
Situace se má následovně:
- nastartuji, čekám 1-2 min než se všechno promaže
- řadím 1-2 a pak z 2 na 3 nebo také i ze 3 na 4 při mírném plynu cca do 1500 otáček to třeba 2x lehce zacuká
- takto se to opakuje než se motor lehce zahřeje (třeba cca 50 °C)
Nevíte čím by to mohlo být? Je to nějaká elektronika, která mě nechce pustit do otáček při studeném motoru?
Je to třeba řešit se servisem?
Díky za informace
Filip
PS Zkouším v takto zimních podmínkách nejlepší palivo od MOLu. Předtím jsem tankoval u ONA a o nich jsem se dověděl, že mají nějaké staré palivo, tak jsem se chtěl vyhnout nějakým problémům.
prosím potřeboval bych radu ohledně cukání motoru.
Situace se má následovně:
- nastartuji, čekám 1-2 min než se všechno promaže
- řadím 1-2 a pak z 2 na 3 nebo také i ze 3 na 4 při mírném plynu cca do 1500 otáček to třeba 2x lehce zacuká
- takto se to opakuje než se motor lehce zahřeje (třeba cca 50 °C)
Nevíte čím by to mohlo být? Je to nějaká elektronika, která mě nechce pustit do otáček při studeném motoru?
Je to třeba řešit se servisem?
Díky za informace
Filip
PS Zkouším v takto zimních podmínkách nejlepší palivo od MOLu. Předtím jsem tankoval u ONA a o nich jsem se dověděl, že mají nějaké staré palivo, tak jsem se chtěl vyhnout nějakým problémům.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Jakoze ti auto vubec nedovoli tocit vic nez 1500 rpm? To jako stojis na plynu a auto proste zastavi otackomer na 1500??
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Nene, pustí mě dál, ale prostě to zacuká.
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Tak pokud radis sam o sve vuli v 1500 rpm, tak se tomu ani nedivim. Auto je studene a v techto otackach se turbo teprve zacina probouzet. Podtacet motor a navic studeny je stejna hloupost jako radit v „cervenem“. Kdyz tam v techto otackach das vyssi rychlost, tak ti pak musi spadnout az pomale do volnobehu.
Rada je jednoducha: radit v cca 2400 rpm, aby sly otacky po prerazeni na alespon 2000 rpm.
Rada je jednoducha: radit v cca 2400 rpm, aby sly otacky po prerazeni na alespon 2000 rpm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
OK, díky za info, otestuji...
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Schválně se podívej na volnoběžné otáčky po startu. Auto jede po studeném startu na automatický sytič a řazením v 1500 ho pravděpodobnĕ na dalším kvaltu podtáčíš pod aktuální hodnotu volnoběhu. Pak je to tedy podobné, jakobys při normálním řazení úplně nepustil plyn.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Po startu se chovají otáčky stabilně (600-700 až 1000), myšleno, že záleží na okolní teplotě a jak se motor snaží zahřát (a taky na kolik je puštěno topení apod.)
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Zkrátka, takhle malej benzín nemá pod 2000rpm co dělat
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
OK ok, už mě nelinčujte
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)
Pojede si někdo zítra zaližovat? Bratři ze Sybiře posílají pohádkové zimní počasí...
Ad cukání - působí to mě jako příklad šetření na nesprávném místě, kdy se řidič domnívá, že si prodlužuje životnost motoru, zatímco tomu může být i naopak (nechce někdo dostatečně znalý problematiky krátce objasnit, co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?).
Každopádně díky, že jste si pořídil benzínovou motorizaci a ne smradlavý diesel.
To vždy potěší v době, kdy si nemálo lidí dokazuje svůj (poměrně vysoký) materiálně-sociální status koupí a řízením aut prémiových značek za pár mega, a zároveň pro mě naprosto nepochopitelně sobě i okolí smrdí pod nosem zaručeně úsporným dehťákem.
Ad cukání - působí to mě jako příklad šetření na nesprávném místě, kdy se řidič domnívá, že si prodlužuje životnost motoru, zatímco tomu může být i naopak (nechce někdo dostatečně znalý problematiky krátce objasnit, co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?).
Každopádně díky, že jste si pořídil benzínovou motorizaci a ne smradlavý diesel.
To vždy potěší v době, kdy si nemálo lidí dokazuje svůj (poměrně vysoký) materiálně-sociální status koupí a řízením aut prémiových značek za pár mega, a zároveň pro mě naprosto nepochopitelně sobě i okolí smrdí pod nosem zaručeně úsporným dehťákem.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender