Výběr materiálu příjezdové cesty
Napsal: úte 20 pro 17:06
Do léta bychom chtěli vedle domu udělat příjezdovou/parkovací cestu. Aktuálně je tam jen hlína, což je na prd i na dočasné parkování. Natož tak na dlouhodobé. O víkendu to přeměřím přesně, ale dle map to bude cca 3,5x18 m příjezdová cesta. Na konci chci udělat rozšíření 5x5 m, aby tam mohly zaparkovat dvě auta vedle sebe. Samozřejmě že čím levnější to bude, tím lepší, ale zase to nesmí být tak levné, aby se to za pár let vybouchávalo a dělalo znovu.
Než budu obepisovat různé firmy, tak bych se chtěl zeptat vás. Co máte? S čím na tom jste a nejste spokojení? Několik dnů už hledám na internetu výhody i nevýhody jednotlivých řešení, ale osobní zkušenost někoho se vždy hodí.
Asfalt by byl fajn. S našim zatížením i prakticky doživotní. Nevýhoda je malá odolnost vůči bodovému zatížení a případné drahé lokální opravy (dělají se za tepla, takže je k tomu potřeba profíky s vybavením). Na autech v rodině dělám většinu věcí sám, takže to musí vydržet i tlak heveru a stojek a v asfaltu se bohužel dělají vrypy.
Beton je odolnější než asfalt, ale zase dražší. Bojím se, že už by byl nad naše finanční možnosti. Lokální opravy jsou snadné a levné.
Zámková dlažba je takový český standard. Mají to všichni, dělají to všichni. Je to levné, odolné. Jedinou nevýhodu vidím ve spárách. Hever po tom bude poskakovat. Lokální opravy jsou opravdu snadné a levné.
Betonové dlaždice. Je to levnější než litý beton. Na druhou stranu nejsou tak odolné, protože nemají armování. Pod heverem tedy může prasknout. Opravy, dle velikosti, mohou být snadné.
Zatravňováky máme na druhé straně baráku, kde se stojí teď. Už bych je nechtěl. Nevypadá to ani pěkně a není to ani praktické. Pracovat na autě se na tom nedá.
Vše je to za předpokladu, že tam bude správný základ. Tedy vykopaná hlína, různé vrstvy štěrku s udusáním. Určitě to bude dělat firma. Nenašel jsem způsob, jak by se mi to vyplatilo dělat. Ani to nemám jak sám navozit a ani na to nemám vybavení. Lopatou to fakt nevykopu v rozumném čase a nemám vibrační plošinu.
Než budu obepisovat různé firmy, tak bych se chtěl zeptat vás. Co máte? S čím na tom jste a nejste spokojení? Několik dnů už hledám na internetu výhody i nevýhody jednotlivých řešení, ale osobní zkušenost někoho se vždy hodí.
Asfalt by byl fajn. S našim zatížením i prakticky doživotní. Nevýhoda je malá odolnost vůči bodovému zatížení a případné drahé lokální opravy (dělají se za tepla, takže je k tomu potřeba profíky s vybavením). Na autech v rodině dělám většinu věcí sám, takže to musí vydržet i tlak heveru a stojek a v asfaltu se bohužel dělají vrypy.
Beton je odolnější než asfalt, ale zase dražší. Bojím se, že už by byl nad naše finanční možnosti. Lokální opravy jsou snadné a levné.
Zámková dlažba je takový český standard. Mají to všichni, dělají to všichni. Je to levné, odolné. Jedinou nevýhodu vidím ve spárách. Hever po tom bude poskakovat. Lokální opravy jsou opravdu snadné a levné.
Betonové dlaždice. Je to levnější než litý beton. Na druhou stranu nejsou tak odolné, protože nemají armování. Pod heverem tedy může prasknout. Opravy, dle velikosti, mohou být snadné.
Zatravňováky máme na druhé straně baráku, kde se stojí teď. Už bych je nechtěl. Nevypadá to ani pěkně a není to ani praktické. Pracovat na autě se na tom nedá.
Vše je to za předpokladu, že tam bude správný základ. Tedy vykopaná hlína, různé vrstvy štěrku s udusáním. Určitě to bude dělat firma. Nenašel jsem způsob, jak by se mi to vyplatilo dělat. Ani to nemám jak sám navozit a ani na to nemám vybavení. Lopatou to fakt nevykopu v rozumném čase a nemám vibrační plošinu.