Stránka 1 z 2
Svícení
Napsal: pát 19 srp 11:37
od Zanyn
Na silnicích plati pro vozidla povinné svícení i ve dne. Jak je to s oněmi cyklisty a elektrovozítky všeho druhu včetně oněch koloběžek? Bylo to pro lepší zviditelnění a zvýšení bezpečnosti. A jistě každý ví, že taková prdítka lze přehlédnout snadněji než koňský potah, když navíc mnohdy oblečení jejich vodičů splývá se silnicí. Jedán nový předpis 1,5 M . A co dále? Viditelniost nikoho nezajímá?...
Re: Svícení
Napsal: pát 19 srp 18:39
od PepaSFI
z toho si nic nedělej, touhle otázkou se zabývám od doby kdy zavedli povinné svícení pro motocykly. A nejen touhle otázkou, týká se to skoro všech věcí co se dějí kolem cyklistů v silničním provozu. Je toho celá řada, stručně by se dalo říct že máloco se přímo dotýká bezpečnosti cyklistů a u některých věcí se vynořuje těžko vyvratitelný dojem, že byly stvořeny jen a pouze k poškození "plechovkářů", tedy motorizovaných. Plus totální neznalost pravidel nebo dokonce jejich okázalé a arogantní porušování, bez ohledu na vlastní bezpečnost, ignorantství a agresivita vůči ostatním účastníkům provozu, chodce nevyjímaje. Dlouhodobým zkoumáním a pozorováním, jsem dospěl k poznání, že může a zhusta nastává dokonce jev, kdy se z docela fajn člověka, po usednutí na kolo, stane nebetyčný hovado co ignoruje i pud sebezáchovy. Vzhledem k tomu, že je fyzicky vyloučeno, bez následků sedět na něčem co vypadá jako jedenapůl rohlíku, domnívám se, že opakovaným bicyklováním dochází k přiskřípnutí konce míchy, následkem čehož přestane fungovat mozek. Zůstanou v činnosti jen dva neurony, jeden ovládá levou a druhý pravou nohu.
Tak a teď budu za nepřítele cyklistů i tady, jako už na mnoha místech. Což není tak docela pravda, kolo považuju za základní prostředek mechanizované přepravy a snad i trochu za rekreační sportovadlo. Ale někteří jedinci si z kola udělali symbol fanatického, nenávistného kultu a někteří si na tom vypěstovali těžkou závislost která je ohrožuje na zdraví a životě. A to si fakt nedělám srandu.
Re: Svícení
Napsal: pát 19 srp 23:58
od Lachende Bestien
Ano, povinné denní svícení na silnicích jistě ocenili všichni poloslepí semidementi za volanty, a ještě mnohem víc je ocenili výrobci světel, žárovek a diod a jistě i byrokradi spokojeně shrábli tučný bakšiš za zákonnou implementaci.
@PepaSFI
Co se vašich životních zkušeností s cyklisty a jejich interpretace týče, nelze než vyjádřit upřímnou soustrast.
PepaSFI píše: ↑pát 19 srp 18:39
..Vzhledem k tomu, že je fyzicky vyloučeno, bez následků sedět na něčem co vypadá jako jedenapůl rohlíku, domnívám se, že opakovaným bicyklováním dochází k přiskřípnutí konce míchy, následkem čehož přestane fungovat mozek. Zůstanou v činnosti jen dva neurony, jeden ovládá levou a druhý pravou nohu.
..., kolo považuju za základní prostředek mechanizované přepravy a snad i trochu za rekreační sportovadlo.
Tady si poněkud protiřečíte, ale budiž.
Jde spíše o to, zda výsledky svého "dlouhodobého pozorování a zkoumání" a hodnocení chování cyklounů ↓
PepaSFI píše: ↑pát 19 srp 18:39
...totální neznalost pravidel nebo dokonce jejich okázalé a arogantní porušování, bez ohledu na vlastní bezpečnost, ignorantství a agresivita vůči ostatním účastníkům provozu, chodce nevyjímaje.
...může a zhusta nastává dokonce jev, kdy se z docela fajn člověka, po usednutí na kolo, stane nebetyčný hovado co ignoruje i pud sebezáchovy.
...někteří jedinci si z kola udělali symbol fanatického, nenávistného kultu a někteří si na tom vypěstovali těžkou závislost která je ohrožuje na zdraví a životě.
považujete za aplikovatelné na každého "cyklistu obecného"?
Jejich větší nebo menší polovinu?
Co typ kola, nebo elektrický pohon, hrají nějakou roli? Viz. třeba u osobáků klasický archetyp řidiče BMW jako bezohledného a arogantního hulváta?
No, třeba si toto téma vybere na dizertačku nějaký budoucí psychololog nebo psychojátr nebo se dočkáme exxxpertní studie financované z fondů Evropského Svazu Socialistických Republik.
PepaSFI píše: ↑pát 19 srp 18:39
Tak a teď budu za nepřítele cyklistů i tady, jako už na mnoha místech.
Podobným vyjádřením tuto pravděpodobnost jistě nesnižujete.
Ale abyste neřekli, že jsem příliš suterénní, navrhuji kompromis:
Chceme-li i nadále v rámci inkluze díky institutu "denního svícení" umožnit řízení motorových vozidel i lidem se zrakovým a nervovým postižením a udržovat růst růstu zisků výrobců světel, zaveďme trestě stíhatelnou povinnost denního svícení pro kola a koloběžky s elektrickým pohonem.
Vlk se ožere a kozy se zdvojnásobí.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 05:58
od Zanyn
Zanyn píše: ↑pát 19 srp 11:37
Na silnicích plati pro vozidla povinné svícení i ve dne. Jak je to s oněmi cyklisty a elektrovozítky všeho druhu včetně oněch koloběžek? Bylo to pro lepší zviditelnění a zvýšení bezpečnosti. A jistě každý ví, že taková prdítka lze přehlédnout snadněji než koňský potah, když navíc mnohdy oblečení jejich vodičů splývá se silnicí. Jedán nový předpis 1,5 M . A co dále? Viditelniost nikoho nezajímá?...
Aby bylo jasno. Mě nejde ani tak o svícení, jako o viditelnost.Jsou lidé, co maj na sobě reflexní vesty i nějaké odraz pruhy a zdáli při osvícení svítí í ve stínu či šeru. (Ne nadarmo se do kol bicyklů a pedálů osazují ony odrazky).Podobně oni běžci či chodci, přestože ti vesměs běhaj po krajnici a pro ně jaksi odstup 1,5 neplatí. Jsou prostě případy, kdy osoba či cyklista splývá s okolím i pro lidi s ostrozrakem. A toho se příspěvek týká. Dřív, kdy motoristé jezdili max 60 to takový problém nebyl. Ale dnes kdy někdo jede i přes oněch 90 už je. Stejně tak jako ony moderní xenonky a oslnění s nimi v noci. Myslím, že tohle jsou věci, které by měly zkoumat a řešit odborníci či dopravní školy a dělat jasné rozbory a zkoušky.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 08:49
od Jenyk
Někde jsem kdysi četl, že zvýšená agresivita cyklistů, zvláště mužů mladšího a středního věku je způsobována vyplavováním hormonů, potřebných při vyšším fyzickém výkonu. Zní to logicky a mnoho by to vysvětlovalo.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 09:49
od M.Z.
Souhlas, mají tzv. provozní teplotu a startují na první našlápnutí
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 10:00
od PepaSFI
samozřejmě nejde o svícení, je blbost požadovat na bicyklu denní svícení ale pokud teda jde o bezpečnost, měl by cyklista mít vhodnou náhradu. Ale vzhledem k tomu že zákon nic takového, narozdíl od mopedu, nevyžaduje, asi o životy cyklistů tak moc nejde. Naštěstí pozoruju pozitivní trend, čím dál víc cyklistů používá reflexní doplňky a mnozí mají i ve dne zapnuté blikačky, což při dnešních možnostech LED a výkonných zdrojích není žádný problém.
S tím předjížděcím odstupem je to jasná nátlakovka na motorizované, o tom ostatně svědčí původní, naštěstí neschválené znění s nesmysly a šílenými tresty. A taky to jak je to postavené. Když tam je pruh pro cyklisty, odstupu netřeba. Tak ona je asi čára na zemi betonová zeď přes kterou cyklistu nelze ohrozit. Taky zrušení nikdy nedodržovaného předpisu, že pokud je v místě cyklostezka nebo cyklopruh, cyklista je povinen ho využít. Zas, pokud by šlo o bezpečnost, mělo by se vyžadovat aby cyklista, pokud ta možnost je, na silnici nejel. Stejně jako třeba traktor nesmí na dálnice a silnice I. třídy protože by svým způsobem jízdy vyvolával nestandardní situace. Cyklisti obvykle argumentují tím, že jim na cyklostezce strašně překážejí rodinky s dětičkama, rekreační nesportovci a lidi co jen jedou na kole. Zkrátka se nedokážou porovnat ani sami mezi sebou a proto radši překážejí na silnici. Vůbec nejde o bezpečnost, jen o vymáhání nesmyslů.
Později ještě něco dodám, teď jdu něco dělat.Oběd.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 13:08
od Zanyn
Sám se divím, jak to, že se nanšlo pár lidí co šijí obleky a doplňkypro cyklisty, aby tu začali s nabídkami. Vždyť časem z toho může bejt šlágr či moda jako s jiným.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 14:49
od jerry
Jezdím na kole i autem a tahle řevnivost mi přijde k smíchu. Většina cyklistů a řidičů je normální. Samozřejmě, že blbci se najdou všude. Trochu mimo mi připadají elektrokoloběžkáři. Normální člověk by se neřítil po městě na miniaturním vozítku s minikolečky, kdy ho může každá nerovnost sundat.
Re: Svícení
Napsal: sob 20 srp 18:28
od PepaSFI
čekal jsem kdy se někdo takový objeví. Zatím všude se tak stalo, v diskusích na netu i živě. Všichni jsou správní, ty divočiny jsou jen výjimka kterou udělal anonymní pitomec. Vždycky padne omluvný argument že většina cyklistů a řidičů jsou slušní. Možná ano, jen ten poměr je jiný.
Stačí si udělat výlet do turisticky atraktivní oblasti, tady třeba Žďárské vrchy. Po zavedení šikanovacího pravidla 1.5m nějak nemám chuť do takových míst jet, i před tím to nebylo jen tak. Při nedělním výletu člověk potkal spousty aut, možná stovky a z toho tak 10 se chovalo řekněme nestandardně a 5 problémově. A taky spousty cyklistů, řádově desítky a z nich polovina jede blbě, čtvrtina jak dobytek a najde se pár kousků kteří by bez aktivního zásahu anděla strážného a postřehu a umu řidičů, skončili v sanitce nebo ve futrálu. A do toho nepočítám takové bezvýznamnosti jako nedodržování zákazů vjezdu, ohrožování chodců a třeba věc kterou vídám každý víkend několikrát přímo tady před domem. S velikým kraválem přijede skupinka pedálů a zastaví uprostřed křižovatky. Hulákají na další opozdilou skupinku, až se dojedou hulákají kudy dál, třeba deset bicyklů uprostřed křižovatky. A pak přijede traktor a rozežene je.