To je voda na můj mlejn, to je voda na můj mlejn.
Já měl 2.0Tdci 96kw (312 000km) a koupil jsem ho za 25 v perfektním stavu bez koroze (až na motor) s tím, že se tam už něco trochu děje. Za ty máry mi to bylo jedno. Nemělo mi to být jedno. Zkrátím...Za 25 jsem ho za měsíc prodal a kupujícímu popsal, kde nechal tesař díru. Tomu to už bylo ale fakt jedno. Ale můj 2.0Tdci pouštěl při výměně oleje už i slušné množství špon...Ten motor byl v hajzlu. Přesto zněl před korekcema vstřiků lépe než po nich a jel jak prase. Otec ale říká, že nejlíp to jede před smrtí
Kámoš má stejné Mondeo jako ty. Najeto 320K a zatím OK. Já osobně bych se s takovým autem nevydal ani do Polska.
Projev "vstřiků v prdeli" mimojiné nejčastěji u tohoto Tdci je houpání otáček na volnoběh +/- 50-100 (zkontroluj si,jestli nemáš odpojený čidlo na pedálu spojky, tím se paradoxně to houpání utne a nic nepoznáš - mě to v tahu jelo jak splašené, ani to nekouřilo, ale při ustálených 140km/hod klidnou jízdou to žralo i trávu kolem cesty - na 400+400km tam 140km/hod, zpět 120km/hod mi to sežralo 1 a 1/2 nádrže ! )
Pokud s tím autem skutečně chceš jet, doporučuju :
1) Zajeď si do servisu zkontrolovat ty vstřiky alespoň diagnosticky bez demontáže - u common railu toto lze provádět a nestojí to skoro nic. Řeknou ti tolerance.
2) Vyměň palivák (dej MANN) a na něj nalep malé neodymové magnety - to samé udělej na každou trubku před vstřikovačem. Filtr chytá jen bordel z nádrže, ne bordel z čerpadla - můžeš nalepit něco i na rail. Je to léčba na prase za asi 300Kč - dlouhodobě to takhle provozovat nejde, protože pokud to čerpadlo pouští špony, tak by se ti ta jedna trubka mohla přicpat.
3) + sundej dekl motoru a mrkni, jestli nemáš kolem vstřiků černej bordel (=podfukujou - říká se tomu Black Death), ale dělaly to spíše Cdi od Merglu a PD od VW.
po provedení těchto 3 věcí (hlavní je ta diagnostika vstřiků) bych s tím klidně jel podle výsledku.
Jinak já = 21let staré auto a divné destinace, kam se normální Čech (páč ten jezdí přece do HR) na dovču nevydá. Před 2 lety jsem byl kupříkladu v
Kundě.
Chtěl jsem na auto celoevropskou asistenci. Před 5 lety to nabízelo pár pojišťoven, dnes de facto už jen 2 pokud je mi známo. Tuzemskou asistenčku nepočítám.
Generali (což jsou debilové na entou a mají v papírech bordel - chtěli mi poslat exekutora, že neplatím pojistné i přesto, že jsem 6x doložil že jsem to zaplatil a jejich "Agenta" jsem pak už nazval čurákem a poslal ho do prdele). Navíc u Generali když si uděláš povinné ručení, pojištění oken a asistenci, tak máš jako debil 2 platby. Prostě místo jedné složenky, ti přijdou 2 ve zcela odlišnou dobu...Nechápu...
A Alianz. Ta ovšem už nenabízí asistenci bez limitu.
Co je podle mého názoru důležité :
1) Musí tam být REPATRIACE vozidla třeba za 50 000Kč, jinak to nemá smysl
2) Musí tam být oprava do 24hodin (ne pracovních), nebo repatriace. Protože na co mi je asistence v případě, kdy mi praskne např. těsnění pod hlavou a servis má 3 dny na opravu, kterou já někde v Norsku zaplatím. Na hovno...Buď rychle a levně, nebo šup na odtahovku a domů
Pokud nezvládnete sehnat důvěryhodnou asistenci, odporučuji tento postup :
1) Nakoupit to nejlevnější benzínové auto od které ho se dá očekávat jakás takás spolehlivost (napadá mě Focus Mk1 apod..) udělat na tom nejzákladnější věci, odjet, po prodeji prodat.
2) Pokud to tam klekne, nechat tam, domů stopem/vlakem/jakkoliv. Známej takhle nechal v Africe motorku...
Protože vyjet si někam autem za 150 000Kč a dražším znamená, že ten odtah za 50 000Kč budete jistě zvažovat. Vyjet někam autem za 50 000Kč znamená, že ten odtah za 50 000Kč už zvažovat fakt nebudete. A vzhledem k tomu, že jsme každý z nás někdy někam jeli šrotem a dojeli mě utvrzuje v tom, že se to dá opakovat a nic divného se nestane.
Já musím zaklepat, zatím jsem to nepotřeboval...Závada na autě 1500Km od domova nepotěší a mě se to (ťuk ťuk) zatím vyhlo...Ale lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat.