Stránka 1 z 2

Správné řazení

Napsal: stř 21 lis 23:48
od xP_Koky_xP
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak správně řadit tak, aby to bylo plynulé a bez jakéhokoliv škubnutí a tak, aby to nebylo poznat? Papíry mám pár měsíců a řadil jsem tak, že po zařazení kvaltu jsem přidával plyn a pouštěl spojku, akorát v tom autě byla ta spojka už kompletně zničená a prokluzovala, takže nebylo poznat, jestli jsem řadil dobře, nebo ne - akorát to necuklo.
Mezitím jsem jezdil i v jiném autě, kde jsem takhle řadil a vůbec to necukalo (někdy jsem to třeba udělal špatně, takže to cuklo, ale minimálně). No a teď máme v autě novou spojku a já zkoušel takhle řadit, ale otáčky ze začátku vyletí nahoru, ale hned klesnou dolu a auto jede dál - bez cuknutí ale. A dozvěděl jsem se, že tímhle způsobem tu spojku akorát ničím (prošoupávám, nebo jak). Četl jsem, že začátečníci to dělají tak, že spojku pustí do záběru a pak přidají plyn, ale to taky někdy nemusí vyjít a spojku můžu pustit až moc a cukne to ještě víc. Jak to tedy správně dělat?
Díky moc.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 09:35
od mattonecz
U nekteryho auta to muze jit blbe proste. U moji astry je skoro nadlidsky ukol zaradit nejak hezky mezi 1-2. Musi se nechat ta spojka prokluzovat trochu. A radit v idealnich otackach pro motor.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 11:56
od xP_Koky_xP
A nenici se tak ta spojka? A ten problém mám taky, z 1 na 2 to skubne - 2x poskočí

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 12:42
od mattonecz
no opotrebovava se, ale od toho tam je. je to spotrebni material a neni zas tak draha. holt se jednou za 150-200tis km vymeni

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 12:55
od Zajda
Při řazení nahoru bys švrdlání spojky neměl potřebovat nikdy. Vyhlazení mezi 1 a 2 se dá vyřešit správným časováním. Počkáš s pákou už ve 2, plně sešláplou spojkou a úplně bez plynu až motor padne na správné otáčky. Pak spojku můžeš pustit rychle, jako bys pracoval s vypínačem. Stejně maji všechny spojky dnes ventil, který úplně okamžité spojení neumozni. Prošvrdlat se k těm otáčkám přes spojku je poněkud lama řešení, ale nijak zvlášť jí to nezatíží. Ale přidávat při tom švrdlání plyn je zvěrstvo. Takové použití spojky je přípustné jedině na jedničku při rozjezdu.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 13:03
od xP_Koky_xP
Zajda píše:Při řazení nahoru bys švrdlání spojky neměl potřebovat nikdy. Vyhlazení mezi 1 a 2 se dá vyřešit správným časováním. Počkáš s pákou už ve 2, plně sešláplou spojkou a úplně bez plynu až motor padne na správné otáčky. Pak spojku můžeš pustit rychle, jako bys pracoval s vypínačem. Stejně maji všechny spojky dnes ventil, který úplně okamžité spojení neumozni. Prošvrdlat se k těm otáčkám přes spojku je poněkud lama řešení, ale nijak zvlášť jí to nezatíží. Ale přidávat při tom švrdlání plyn je zvěrstvo. Takové použití spojky je přípustné jedině na jedničku při rozjezdu.
Díky moc za radu, asi budu ale za debila, ale co to znamená “švrdlání”?

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 13:15
od 970ka
Důležité je porozumět stroji a umět vyhovět,při řazení a vymačkávání spojky a přidávání plynu musí být taková souhra,aby to ani necuklo,časem na to přijdeš a půjde ti to,snad, pokud nejsi úplnej dřevák:-) Nic na tom není a nějaké rady na netu jsou k hownu,musíš to prostě cítit,no.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 13:24
od Zajda
Švrdlání jakože ji necháš prokluzovat. Optimálně by ses měl naučit sladit všechno tak, abys ji kromě rozjezdu používal jako vypínač, což znamená i meziplyny při podřazování.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 13:28
od mattonecz
jiste se ti obcas stane, ze kdyz radis, tak to jde tak zlehka, ze bys ani nemusel mackat spojku. to je kdyz presne trefis otacky. to si casem osahas.

Re: Správné řazení

Napsal: čtv 22 lis 13:29
od Stepan
Zajda->Tatík to dělá dodneška, prostě při řazení dolů pracuje s pedály jako při rozjezdu. Mě to normálně bolí :(
Na druhou stranu, na 1.9TDI mu vydržela spojka 300tis. km, takže to asi dělá v rámci možností (meziplyn je meziplyn) dobře