Stránka 1 z 1

Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: pon 06 srp 21:00
od Kaisinel
Zdravím. Nejsem technický typ a nikde jsem na to nedohledal odpověď. Proto se chci zeptat na vysvětlení.
Proč, když se při parkování zatáhne ruční brzda, tak zadek auta se zvýší? Asi ne vždy. Ale zvlášť je to patrné, když auto stojí do kopce.
Ilustrační obrázek pro lepší pochopení:
Obrázek

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: pon 06 srp 21:11
od 970ka
Je to dané konstrukcí zadní nápravy,týká se to hlavně tzv. klikové nápravy u vozů Citroen,Peugeot,kdy váha vozu z kopce působí na kliku jako páka,která zadní část vozu zvedne.Zdar. :-)

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: pon 06 srp 21:22
od Kaisinel
Díky za odpověď. Jo, viděl jsem to u Citroënů a Peugeotů, nevím, jestli i další to mají. Podívám se po nějakých nákresech.

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: pon 06 srp 21:50
od lampa
Zrovna nedavno jsem nad tim taky premyslel. Skodovky to delaji taky. Kdyby to někdo dokazal ještě vice rozvest, bylo by to fajn.

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: pon 06 srp 22:30
od 970ka
Jo,I u škodovky to lze vidět,pokud nemá víceprvek a má tam příčku,která se chová podobně jako vlečená klika. Je to dané konstrukcí a směrem síly,která na ni působí.

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: úte 07 srp 11:54
od lampa
Mam pocit, ze jsem to videl i u superba s viceprvkem.

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: úte 07 srp 14:09
od 970ka
V podstatě,ano, je to u každého vozu s ručkou na zadní kola,kde pákou je vlastně poloměr kola,jen to není tak výrazné,jako u nápravy vlečené,či klikové.

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: úte 07 srp 14:22
od M.Z.
Já jednou zatáhnul na sněhu ruční brzdu a zadek se mi sevřel B-)

Re: Zvednutý zadek auta při zatažené ruční brzdě

Napsal: úte 07 srp 17:30
od 970ka
Tak to je potom úplně jiná klika :-)