Stránka 1 z 6

Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pát 19 říj 21:18
od sváteční řidič
Zdravím, v blízké době budu mít k dispozici nový vůz s velkým (4,8L) benzinovým atmosferickým motorem a automatickou osmistupňovou převodovkou.
Doposavaď jsem zajížděl auta s malýma motorama (do 2L) a manuální převodovkou, a proto Vás žádám o radu, jak se ze začátku chovat k novému autu s velkým motorem?

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pát 19 říj 21:25
od řidičBOB
Základem je - moc to neprožívat a jezdit s tím úplně normálně.

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pát 19 říj 22:29
od Caddy
no vida, dneska se jeste vyrabi auta :) Tohle zni dobre :)

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pát 19 říj 22:36
od Jenyk
Jezdit, automat si to ošéfuje. A levou nohu skrčit pod sedadlo :-) A motor 4,8 litru není velký, je normální.

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pát 19 říj 22:57
od beaumont
Jediné, co mě napadá, tak prvních ca. 1.500-2.000 km:
- nedávat na automatu program Sport (jestli tam teda něco takového je)
- pokud možno se vyvarovat kickdownu
- pokud možno nedávat prudce plný plyn v nízkých otáčkách, raději přidávat plynule a postupně

A po těch ca. 2.000 km naopak začít to výše zmíněné dělat, aby motor "nezlenivěl". Samozřejmě pouze ve chvíli, kdy bude voda i olej zahřáté na provozní teplotu.

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: sob 20 říj 08:20
od Honza42
Jak zajíždět? Úplně normálně, od pumpy k pumpě.

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: sob 20 říj 19:03
od Jenyk
beaumont píše:Jediné, co mě napadá, tak prvních ca. 1.500-2.000 km:
- nedávat na automatu program Sport (jestli tam teda něco takového je)
- pokud možno se vyvarovat kickdownu
- pokud možno nedávat prudce plný plyn v nízkých otáčkách, raději přidávat plynule a postupně

A po těch ca. 2.000 km naopak začít to výše zmíněné dělat, aby motor "nezlenivěl". Samozřejmě pouze ve chvíli, kdy bude voda i olej zahřáté na provozní teplotu.
Hele tohle je trochu jiná třída, když něco takového udělá bude na stromě. Jezdit, neřešit.

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: sob 20 říj 19:37
od pavproch
co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pon 22 říj 12:37
od sváteční řidič
pavproch píše:co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....

Napovím. Nové auto má rovných 400 koní. Věřím, že někteří z vás určitě tuší, co to je za auto a doufám, že mě nebudou proklínat za můj výběr. :D

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Napsal: pon 22 říj 12:49
od vasco
pavproch píše:co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....
Co Cayenne? ;)