Jak zazimovat auto?
Napsal: stř 22 úno 22:19
Omlouvám se, pokud už tu podobný post je, ale nenašel jsem ho.
Otázka tedy zní, jak nejlépe zazimovat auto - typicky hračku nebo youngtimera nebo něco podobného? Někde jsem četl stručný návod, kde se psalo o tom, že auto má mít plnou nádrž, pneu nafouklá nad provozní tlaky, mírně pootevřená okna kvůli větrání a samozřejmě vyčištěno, umyto, navoskováno. Zcela ideálně pod plachtou. U baterky psali, že je nutno ji vyndat anebo připojit na udržovací nabíječku.
Tohle všechno je mi víceméně jasný, i když výčet asi nebude kompletní - napadá vás něco dál? Dřív se motory zalejvaly olejem, ale ta doba už je pryč .
Taky mě zajímá další věc. Když jsem kdysi, v časech bezstarostného řízení, zimoval Focus RS, nechával jsem ho stát na kolech. Abych předešel tvorbě plošek na gumách, každý týden jsem s ním škubnul o pár centimetrů. Jenže - údajně ideální by bylo mít takový auto zvednutý, aby kola byla ve vzduchu a nezatěžovaly se nápravy, pružiny, prostě všechno, co s tím souvisí.
Uvažuju o tom, že bych si do garáže na podobný případy nechal instalovat nůžkovej zvedák a auto levitoval pár čísel nad zemí, ale pak mě zajímá jiná věc... Když si představím, že auto leží kupříkladu 5 měsíců prahama na zvedáku celou svojí vahou, nemůže dojít k jejich poškození, protlačení, prohnutí? Není pak lepší mít ho na gumách? Bavím se samozřejmě o zimování auta, který si chci nechat dlouho, ne jen 3-5 let.
Když se dívám na záběry z garáží faktickejch sběratelů, stojí jim většinou auta pod plachtou normálně na kolech, tak vůbec nevím.
Ano, možná to jen moc řeším, ale co kdybych vyhrál ve sportce .
Otázka tedy zní, jak nejlépe zazimovat auto - typicky hračku nebo youngtimera nebo něco podobného? Někde jsem četl stručný návod, kde se psalo o tom, že auto má mít plnou nádrž, pneu nafouklá nad provozní tlaky, mírně pootevřená okna kvůli větrání a samozřejmě vyčištěno, umyto, navoskováno. Zcela ideálně pod plachtou. U baterky psali, že je nutno ji vyndat anebo připojit na udržovací nabíječku.
Tohle všechno je mi víceméně jasný, i když výčet asi nebude kompletní - napadá vás něco dál? Dřív se motory zalejvaly olejem, ale ta doba už je pryč .
Taky mě zajímá další věc. Když jsem kdysi, v časech bezstarostného řízení, zimoval Focus RS, nechával jsem ho stát na kolech. Abych předešel tvorbě plošek na gumách, každý týden jsem s ním škubnul o pár centimetrů. Jenže - údajně ideální by bylo mít takový auto zvednutý, aby kola byla ve vzduchu a nezatěžovaly se nápravy, pružiny, prostě všechno, co s tím souvisí.
Uvažuju o tom, že bych si do garáže na podobný případy nechal instalovat nůžkovej zvedák a auto levitoval pár čísel nad zemí, ale pak mě zajímá jiná věc... Když si představím, že auto leží kupříkladu 5 měsíců prahama na zvedáku celou svojí vahou, nemůže dojít k jejich poškození, protlačení, prohnutí? Není pak lepší mít ho na gumách? Bavím se samozřejmě o zimování auta, který si chci nechat dlouho, ne jen 3-5 let.
Když se dívám na záběry z garáží faktickejch sběratelů, stojí jim většinou auta pod plachtou normálně na kolech, tak vůbec nevím.
Ano, možná to jen moc řeším, ale co kdybych vyhrál ve sportce .