Stepan píše:* ok, už se mi trošku srovnal tep. Takže slušněji:
Jestli máte sklony k masochismu a chcete si nechat zkurvit geometrii na nápravách nebo prorazit disk (protože řidič vymete každou díru), postát si nějaký čas v servisu (protože budete muset na výměnu spálený spojky), darovnat nějaké peníze na pomoc postiženým (protože dostanete flastr ze stacionárního radaru, ikdyž ho Genovo hlásilo), zjisti, že i při přerazení 4-5 může auto cuknout a jít přes synchron, poslechnout si pár keců na téma jak je vaše auto na hovno (protože kámoš má woe předminulou generaci v chipu a to tahá daleko víc ty vole), rozbít držku o vlastní palubovku (protože řidič má tu drzost dělat meziplyny, které zjevně absolutně neovládá, na cizím autě, takže si kolem 70km prostě narve 3-2, železo třískne a vy málem letíte sklem před auto) a po přežití celý týhle krutojízdy nedostat ani účtenku, protože "to nějak nejde, sorry", nechte si zavolat želvu od Modrý Anděl. Budete sice čekat hodinu, ale za ten zážitek to stojí.
Jednoznačný highlight byl rozhodně tak 300 metrů od baráku při odbočování, kdy si říkám "to auto nějak táhne doleva, jak kdyby přibržďovalo" a ta korpuletní paní (SPZ auta s kterým přijela 6AP 2813) mi ještě drze odpoví "no jo, to nesmíte lítat jak hovado (ano, hovado), pak se to vymlátí"
NIKDY VÍC!
byl jsem obdařen telefonátem z nějaký customer care linky
Dobrý den, já Vám volám v souvislosti s Vaší stížností na našeho řidiče. Chtěla jsem se zeptat, zda máte vozilo nějak prokazatelně poškozeno
Ten důraz na slovo prokazatelně byl slyšet i v tom přeslazeném hlásku. Jsme si to vysvětlili a myslím, že už mi paní nikdy nezavolá
abgx1: Základní situace, kdy se v normálním autě nejčastěji pálí spojka, je rozjezd "moc plynu, moc spojky", kdo tvrdí, že se mu to v jeho začátcích nestávalo, tomu se to stává dodnes.
K tomu analogicky, když třeba podřadíš přes spojku proti kopci, jdeš hned na plyn a přes spojku si dorovnáváš otáčky, aby to s autem necuklo. A mnoho dalších situací. Vpodstatě kdykoliv spojka prokluzuje, klidně i při rozjezdu, dochází k jejímu opotřebení. No a když jedeš moc jako prase, třeba si dorovnáš otáčky při nějakém netrefeném meziplynu do vysokých otáček, tak to zasmrdí. Jasně, pokud nemáš zrovna Hyundai, tak ta spojka to párkrát přežije. Ale je to zbytečný poškozování materiálu. A spojka spotřebák nemá bejt, ať si říká kdo chce, co chce. Maximálně spojkový ložiško.
Za mě platí, že spojka má klouznou při rozjezdu a pak až při parkování. Během jízdy k tomu není důvod.
Samozřejmě, v tom úvodním postu to byla do jisté míry nadsázka. Na výměnu to nebylo. Ale už je to načatý a u pár měsíců starého auta to zamrzí.