Lyžárna
Re: Lyžárna
Z Lusti se stává v CZ poněkud modlička. Jako ze všeho, čeho je málo. Než se to rozšíří a s tím i skazky o negativních stránkách, které má všechno
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Lyžárna
ExFun: Já jsem k nim došel spíš proto, že AHV05 mi vyhovovaly a skoro bych u nich i zůstal, jen jsem chtěl trochu širší lyži a myslím, že zrovna ty RCT by mohli být díky podobný konstrukci dost podobný. Co by jsi dyžtak doporučoval za tyto peníze?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Lyžárna
EF: je to mozne. znam ale par "chudsich" zavodniku, kteri na nich jezdi uz 3. sezonu, a zatim si nikdo z nich nestezoval
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Lyžárna
Já jsem po dlouhém rozhodování nakonec skončil u FCT 160 a jsem spokojen. Myslím že ExFun o nich prohlásil, že by to mohla být dobrá "univerzálka". Jestli jsou dobré nebo ne nedokážu posoudit, ale mě se na nich jezdí dobře. Takže díky všem za rady a pomoc při rozhodování.
2.9T RWD
Re: Lyžárna
Já jsem teď ještě dlouze zvažoval SCT w, ale nakonec to vidím na RCT 165 (se bojím právě tý univerzálnosti, když jsem zvyklý na oblouky). Jediný co mě trochu znervózňuje je, že v diskuzích se píše, že ty RCT neumí brzdit smykem. Může mi to někdo zběhlejší vysvětlit? To se na nich jako nedá smýknout a přibrzdit???
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Lyžárna
Jsem teď v Söldenu. Kamarádovi jsem na jeho žádost půjčoval RCT 165cm. Před měsícem ve Schladmingu měl SCTw. Na RCT jsem nejel. On je spokojenější - lyže je o něco měkčí, ještě víc ovladatelnější, smýknout jde, do patek kope méně než SCTw (ale trochu kope).
Druhý kamarád měl min. týden na Stuhlecku Lusti CCTw.
FCT by měly být ještě o dost měkčí.
To moje rýpnutí směřovalo k jednomu faktu. Jezdím Völkl Racetiger SL 165cm a ty mají broušení hrany 88,5° (celkem obvyklé u slalomek) Lusti IMHO (a potvrdili mi to servisáci) mají hranu na max. 88°, možná i 87-87,5°. Imho i ještě trochu specificky natočené. Z toho plyne jejich celkem specifické chování Taky to má svoje nevýhody... Lušitnec kamarádovi s CCTw výslovně potvrdil, že dává specifické broušení. Pokud Lusti, tak si najděte předem servis, který je bude umět nabrousit jako z výroby.. jinak je pohřbíte prvním broušením, resp. je po prvním přebroušení nepoznáte.
IMHO u lyží má cenu řešit jen 3 věci - tuhost v ohybu, zkrutu a broušení. První 2 určuje výrobce, tu třetí jen do prvního broušení.
Jarka: SCT w, ale nakonec to vidím na RCT 165 (se bojím právě tý univerzálnosti, když jsem zvyklý na oblouky - jsi jak ten kamarád, ale 2 věci - 1) ne vždy máš podmínky na carv. V tvrdých boulích nezacarvuješ. RCT nakonec kamarádovi připadají univerzálně použitelnější než SCTw.. 2) RCT jsou měkčí než SCTw.
Nejel jsem toho zase tak moc, ale pro mě nejuniverzálnější lyže (na sjedovku), co jsem měl na nohou je, co jsem koupil - Völkl Racetiger SL. Sice to je "závodní" slalomka, ale má neskutečný rozsah použitelných R, ve kterých funguje. Nemá tak agresivní patku, takže jde přismýknout, ale umí i pekelně držet. S vyšší rychlostí funguje líp a líp. Dlouhé otevřené oblouky ji nerozhazují a nemá tendenci se kousat, přitom ji dokážu donutit do slalomových (skákanýho) oblouků s R 7-8, ze kterých pekelně vystřeluje a vrací, co do ní dám. Čeho se bojím je životnost. Hrany jsou tenké a asi nebudou nejtvrdší..
Pokud srovnám Racetiger s SCTw, tak jsou to diametrálně odlišné lyže. SCTw byla lyže - jeď krásně carvový oblouk, nic jiného mě nezajímá, jestli ho vyjedeš pomalu, nebo rychle mi je fuk, ale vyjeď ho čistě po hraně v R, který umím. Racetigery jsou o rychlosti - to je lyže - je mi jedno, jestli carvuješ, nebo smýkáš, ale přidej, zrychli, chci rychlost, zatlač na mě.
Druhý kamarád měl min. týden na Stuhlecku Lusti CCTw.
FCT by měly být ještě o dost měkčí.
To moje rýpnutí směřovalo k jednomu faktu. Jezdím Völkl Racetiger SL 165cm a ty mají broušení hrany 88,5° (celkem obvyklé u slalomek) Lusti IMHO (a potvrdili mi to servisáci) mají hranu na max. 88°, možná i 87-87,5°. Imho i ještě trochu specificky natočené. Z toho plyne jejich celkem specifické chování Taky to má svoje nevýhody... Lušitnec kamarádovi s CCTw výslovně potvrdil, že dává specifické broušení. Pokud Lusti, tak si najděte předem servis, který je bude umět nabrousit jako z výroby.. jinak je pohřbíte prvním broušením, resp. je po prvním přebroušení nepoznáte.
IMHO u lyží má cenu řešit jen 3 věci - tuhost v ohybu, zkrutu a broušení. První 2 určuje výrobce, tu třetí jen do prvního broušení.
Jarka: SCT w, ale nakonec to vidím na RCT 165 (se bojím právě tý univerzálnosti, když jsem zvyklý na oblouky - jsi jak ten kamarád, ale 2 věci - 1) ne vždy máš podmínky na carv. V tvrdých boulích nezacarvuješ. RCT nakonec kamarádovi připadají univerzálně použitelnější než SCTw.. 2) RCT jsou měkčí než SCTw.
Nejel jsem toho zase tak moc, ale pro mě nejuniverzálnější lyže (na sjedovku), co jsem měl na nohou je, co jsem koupil - Völkl Racetiger SL. Sice to je "závodní" slalomka, ale má neskutečný rozsah použitelných R, ve kterých funguje. Nemá tak agresivní patku, takže jde přismýknout, ale umí i pekelně držet. S vyšší rychlostí funguje líp a líp. Dlouhé otevřené oblouky ji nerozhazují a nemá tendenci se kousat, přitom ji dokážu donutit do slalomových (skákanýho) oblouků s R 7-8, ze kterých pekelně vystřeluje a vrací, co do ní dám. Čeho se bojím je životnost. Hrany jsou tenké a asi nebudou nejtvrdší..
Pokud srovnám Racetiger s SCTw, tak jsou to diametrálně odlišné lyže. SCTw byla lyže - jeď krásně carvový oblouk, nic jiného mě nezajímá, jestli ho vyjedeš pomalu, nebo rychle mi je fuk, ale vyjeď ho čistě po hraně v R, který umím. Racetigery jsou o rychlosti - to je lyže - je mi jedno, jestli carvuješ, nebo smýkáš, ale přidej, zrychli, chci rychlost, zatlač na mě.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Lyžárna
Díky za info - vidím to na ty RCT . Ještě si zkusím zjistit to broušení... Jinak zeptám se asi úplně blbě, ale já byl zvyklý si lyže pravidelně přelíznout ručním brouskem - to teda asi u těhle padá, nebo se jen použije úhel 87°?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Lyžárna
No, o servisu pro lusti (a stejně tak to asi platí i pro ostatní značky) jako správně volbě bych nebyl přesvědčen - moje roční lusti race sl 165cm byly na montaně v autorizovaném a specializovaném servisu/prodejci lusti v praze a hned poté je vzal do ruky milantrnka a řekl mi, že jsem vyhodil prachy, abych si vzal jako vždy pilník do ruky a šel dělat. Po skoro 2 hodinách ruční práce to byla použitelná lyže
brousím 1°spodní a 88°boční brus (ale milan vše brousí v ruce bez vodítek...)
brousím 1°spodní a 88°boční brus (ale milan vše brousí v ruce bez vodítek...)
Re: Lyžárna
Na servis osobně docela dost kašlu. Takže v tomto mě nebrat moc vážně. Resp. to vždy někam po pár dnech šoupnu.
Ručně to brousit jde, ale je potřeba zachovat úhlování.
Vůbec nevěřím ručnímu broušení. Tak jako nevěřím ruční výrobě čehokoliv. Člověk nikdy nebude tak přesný jako stroj. Dokonalá hrana je podle mě ostrá, ale hladká. Člověk neudělá konstantní tlak/tah/posun. Takže nějaké kecy o suprovosti ručního broušení jsou pro mě nesmysly (tím neříkám, že mám pravdu, ale prostě tomu odmítám věřit). Člověk má výhodu v přizpůsobivosti, což není případ broušení - tam je potřeba to stáhnout po celé délce stejně... (o "racing" broušení s tupější špičkou a patou vím)
Rozdíl v servisech na strojích je v tom, jak umí stroj nastavit, udržovat a lyži upnout.
Ručně to brousit jde, ale je potřeba zachovat úhlování.
Vůbec nevěřím ručnímu broušení. Tak jako nevěřím ruční výrobě čehokoliv. Člověk nikdy nebude tak přesný jako stroj. Dokonalá hrana je podle mě ostrá, ale hladká. Člověk neudělá konstantní tlak/tah/posun. Takže nějaké kecy o suprovosti ručního broušení jsou pro mě nesmysly (tím neříkám, že mám pravdu, ale prostě tomu odmítám věřit). Člověk má výhodu v přizpůsobivosti, což není případ broušení - tam je potřeba to stáhnout po celé délce stejně... (o "racing" broušení s tupější špičkou a patou vím)
Rozdíl v servisech na strojích je v tom, jak umí stroj nastavit, udržovat a lyži upnout.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Lyžárna
na hladkou hranu máš diamant...