Částečně bych za tím viděl i obavu aby nový majitel s autem které nemá v ruce, s nezajetýma brzdama a pneu moc nedivočil. A pokud to je nějaký kazisvět tak bude určitě šetrnější když bude vystrašný a pojede zajížděcí kilometry jak s hnojem, než aby vytáčel za studena. Navíc zas u některých sportovních aut jako Porsche se traduje, že každé nové auto vyzkouší na testovací trati na plný plyn. Takže je to nekonečná debata Napadá mě (bez toho abych věděl jaký to bude mít výsledek) že bych pravdu hledal zřejmě u záběhu leteckých pístových motorů.Vrooom píše:Proc teda automobilky doporucuji zajizdet, co je za tim za spiknuti?
Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
No, Tatra je trochu jiný případ, při dnešních výrobních tolerancích by mělo jít všehovšudy o zajetí pístních kroužků. Zajížděli jsme benzinový Hnůjdaj 1,6 po zahřátí cca 100 km mezi 2 a 4k s občasným výletem k 6, po 5 letech a 50 000 km žádný problém nemá a nebere olej, takže asi cajk.
Naposledy upravil(a) Zajda dne ned 13 lis 18:53, celkem upraveno 3 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
už sem ten flooring našel i v češtině....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
K porsche je neco tady,Zajda píše:No, Tatra je trochu jiný případ, při dnešních výrobních tolerancích by mělo jít všehovšudy o zajetí pístních kroužků. Zajížděli jsme benzinový Hnůjdaj 1,6 po zahřátí cca 100 km mezi 2 a 4k s občasným výletem k 6, po 5 letech a 50 000 km žádný problém nemá a nebere olej, takže asi cajk.Částečně bych za tím viděl i obavu aby nový majitel s autem které nemá v ruce, s nezajetýma brzdama a pneu moc nedivočil. A pokud to je nějaký kazisvět tak bude určitě šetrnější když bude vystrašný a pojede zajížděcí kilometry jak s hnojem, než aby vytáčel za studena. Navíc zas u některých sportovních aut jako Porsche se traduje, že každé nové auto vyzkouší na testovací trati na plný plyn. Takže je to nekonečná debata Napadá mě (bez toho abych věděl jaký to bude mít výsledek) že bych pravdu hledal zřejmě u záběhu leteckých pístových motorů.Vrooom píše:Proc teda automobilky doporucuji zajizdet, co je za tim za spiknuti?
http://yel.pca.org/porsche-engine-break-in/
podle vseho jde na zacatku o to presprilis motor nezahrat (tocit do tech 4k otacek), ale taky ho nesetrit na nizkych otackach, nebo jezdit v konstatnich na tempomat. Ono kdyz to PP parkrat proslapl tak to tomu asi nic neudela, ale nejspis by byl problem pokud by nekdo hned vzal novy auto na okruhu kde se da dlouhodobe drzet vysoky otacky.
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
Mi přijde prvních cca 1kkm zajížděcích v režimu: plyn do 50%, omezeně otáčky se střídáním režimu + delší jízdy aby se motor prohřál, docela rozumných. Už jen proto, aby si všechna mechanika tak nějak pěkně sedla. S tím, že když automobilky doporučují těch cca prvních 500mil, tak to asi znamená že již po polovině je víceméně zajeto a pak už se toho moc nepokazí. Pokud jsem tomu videu ale dobře rozuměl, tak to vše tam platilo pro dosažení optimálního (maximálního) výkonu u sporťáku, tzn. když se na to vyprdnou tak to halt bude mít o jednotky procent menší výkon, ale nic se asi nepokazí. Z dob ctra vím, že když se někomu repasoval motor, tak se zajíždělo vždycky - zároveň ale vím, že kluci od závoďáků říkali, že když se složí nový závodní motor tak se nechá chvíli běžet na volnoběh, pak se pár km projede a hrrr plnej kotel.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
Tak závodní motor je asi něco jiného, v něm jsou od výroby větší vůle takže vysoké zatížení snese hned zkraje. A navíc se u něj nepočítá s žádnou životností, v kilometrech kde normální motor začíná být zajetý má závodní motor za sebou už několik dalších repasí.
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
U modernych aut by som nic ako zabeh neriesil, skratka jazdit uplne normalne. Uz som to tu pisal niekolko krat, skoro kazde drahsie auto (minimalne VW koncern) je testovane na testovacej drahe, kde dostava vacsinou riadne kakao. O volnobehu v desiatkach minut ani nehovorim. A zase rad prilozim vyskum zabehu, ktory vsetky teoreticke dohady "expertov" vyvraca.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?
Taky bych to viděl podobně.
Btw: ve většině automobilek mají auta, která sjedou z linky, aktivní servisní mód...takže ona pověstná blbnutí, jsou již tatam. Ale zažil jsem to třeba ve VW, když do Touaregu V10 skočil mládenec a kola se na hale zaryla do podlahy a to monstrum vystřelilo dopředu, aby šel v zápětí na plné brzdy A to prosím vyjížděl z linky, poprvé nastartován.
Btw: ve většině automobilek mají auta, která sjedou z linky, aktivní servisní mód...takže ona pověstná blbnutí, jsou již tatam. Ale zažil jsem to třeba ve VW, když do Touaregu V10 skočil mládenec a kola se na hale zaryla do podlahy a to monstrum vystřelilo dopředu, aby šel v zápětí na plné brzdy A to prosím vyjížděl z linky, poprvé nastartován.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time