Politický koutek

Volné diskuse na libovolná témata...
Odpovědět
bojler
Pan Řidič
Příspěvky: 439
Registrován: sob 01 srp 15:57

Re: Politický koutek

Příspěvek od bojler »

Stepan píše:A že v týhle zkurvený situaci budeme až do voleb je uplně jasný.

Ještě se to sešlo tak, že vzhledem k excesivnímu navyšování platů v posledních letech se dá za 60-80% nakrásno přežít. Navíc je léto, tak vocode.
Motivace k návratu do práce nulová.
Ono to není černobílé. Každá ze stran si stěžuje a každá má velký podíl na problému. Velmi často se k sobě vzájemně chovají zaměstnanci a zaměstnavatelé jako prasata. Situací, kdy se začalo propouštět/nezvedat platy s dojemným zdůvodněním "nejsou peníze" a vzápětí majitel/management nakoupil Porsche (nebo něco podobného) jsem pár zažil. Možná to někoho překvapí, ale není to zrovna taktické.

Že dělníci nejsou většinou žádní myslitelé, to asi moc řešit nemusíme. Jen je potřeba si uvědomit, že často nemají jediný důvod k loajalitě. A v managementu je psychopatů dost a dost. Do toho všeho se motá stát s nesmyslnými regulacemi.

Poznámka na konec - volby nic nevyřeší, protože tady není žádná opozice a žádná pravicová strana. A TOP09 opravdu nemá s pravicí nic společného.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Politický koutek

Příspěvek od řidičBOB »

Do jakých voleb? Před volbami vyběhne statistika, že počty závratně rostou. Volby nebudou a následně se zjistí, že vlastně ani nejsou potřeba. Všetko šlape, už je pomalu líp a ty lidi se mají dobře!
Nakonec - celou tu šaškárnu řídí KGB a v Moskvě si hravě poradí i s takovou drobností, jakou volby jsou.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Politický koutek

Příspěvek od Stepan »

bojler: ale tohle není problém zaměstnanců. Tohle je problém systému. Já bych se na to, na jejich místě, vysral taky. Problém ovšem je, že to systém umožňuje.


řB: Až tak černě bych to zase neviděl. ABčko ví, že ty volby v pohodě vyhraje. Tak proč dělat drama.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Politický koutek

Příspěvek od HondaMan »

Jsem optimista a doufám, že se postupně bude zveřejňovat jak je současná parta neschopná = preference by mohly jít dolů.

Z toho bych naopak dovodil, že se AB bude snažit o volby v co nejbližší době...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Politický koutek

Příspěvek od .Z3 »

Míchá se tu více věcí dohromady, tak si dovolím s citacemi...
Stepan píše:Když pro tebe, jako externistu, nemají práci pro VW za 300 EUR / MD, budeš holt muset začít kreslit pro nějakou lokální strojírenskou firmu za 100 EUR / MD (čísla nejsou přesný, neznám tyhle poměry). Ale aby ti stát dával skrze VW 180 EUR / MD za to, že sedíš doma na prdeli, no to mi přijde fakt nemocný.
Externisty bych do toho fakt nemíchal, ti se nikdy na pomoc státu nespoléhali a museli o sebe vždy postarat (nějaké odpuštění min. záloh nebo "pětadvacítka" pomůže možná těm nejmenším a přímo postiženým, ale jinak jde hlavně o nákup hlasů). Kdo dělá externě dlouhodobě ví, že v dobrých časech je dobré počítat s tím, že přijdou horší. Zvláště v situaci, kdy má člověk smlouvy na konkrétní projekty. U mě jsou to projekty ve vývoji, kde není vyjímkou že je projekt odložený/zrušený ze dne na den. Pokud jde o mě, tak já klidně budu sedět měsíce doma a věnovat se věcem, na které jindy z důvodu vytížení čas nemám.

Já ale nemluvím o sobě, umím se vžít i do situace druhých a sám rozhodně nejsem příznivce sociálního státu. Máš rád příklady tak z mého okolí. Inženýr ve výrobě pro dodavatele autmotive nebo oprátor CNC. Oba živí rodinu, závazky taky neznamenají hned miliónové hypo na barák, ale třeba i jen statisícové půjčky na rekonstrukce RD/bytu. Řekneš, že si žili nad poměry, když by měli se ztrátou zaměstnání problém? Nemyslím si. (A problém myslím se splácením toho dluhu, ne problém typu "vždycky jezdíme v létě k moři a v zimě na lyže, tak letos musíme jet taky).

Stát(y) udělal(y) určitá zásadní opatření pro zdraví občanů (těď nepolemizuju jestli přiměřená nebo ne) a zásadně tím ovlivnily ekonomiky a hospodářství. Proto mi přijde v pořádku, že se tyto státy zavedou opatření - kurzarbeit - (byť za peníze z našich budoucích daní a daní těch firem), které ochrání prac. místa na dobu, kdy se firmy potýkají s výpadkem poptávky, nemají z čeho vyrábět nebo komu dodávat. A zaměstnavatelům to umožní si ponechat dobré a zodpovědné lidi, kteří se shání těžko v jakékoli době.
Stepan píše:Práce na poli a na stavbě je vždycky dost.
To je sice fajn argument, ale rodinu s tím neuživíš, že jo... Ono je totiž rozdíl, být mladý nezadaný a řešit jen jaký si koupím foun, jakej si líznu auťák a kam pojedu lyžovat a nebo být z větší části zodpovědný za fin. zajištění rodiny se vším, co k tomu patří.
HondaMan píše:Těch lidí, kteří rádi posedí za 60 - 80% mzdy u vody je až nezdravě moc... Obzvlášť u 80% OČR jsem nejednou slyšel, že jsou na tom lidé lépe než když chodí do práce...
Toto je samozřejmě špatně. To že každý systém generuje ty tzv. černé pasažéry a že češi umí všeho zneužít do poslení koruny je už věc druhá, ale podle mě je to oboustranné jak psal bojler...
bojler píše:Každá ze stran si stěžuje a každá má velký podíl na problému. Velmi často se k sobě vzájemně chovají zaměstnanci a zaměstnavatelé jako prasata.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Politický koutek

Příspěvek od Stepan »

.Z3 píše:Míchá se tu více věcí dohromady, tak si dovolím s citacemi...

Já ale nemluvím o sobě, umím se vžít i do situace druhých a sám rozhodně nejsem příznivce sociálního státu. Máš rád příklady tak z mého okolí. Inženýr ve výrobě pro dodavatele autmotive nebo oprátor CNC. Oba živí rodinu, závazky taky neznamenají hned miliónové hypo na barák, ale třeba i jen statisícové půjčky na rekonstrukce RD/bytu. Řekneš, že si žili nad poměry, když by měli se ztrátou zaměstnání problém? Nemyslím si. (A problém myslím se splácením toho dluhu, ne problém typu "vždycky jezdíme v létě k moři a v zimě na lyže, tak letos musíme jet taky).
Držím se svého argumentu. Tohle není problém společnosti, ale problém jejich. Ať si ho vyřeší se svým věřitelem.
Když si jako firma vezmu úvěr na modernizaci strojového parku a v půlce přijdu o zakázku tak co? Tak taky hovno, musím se s tím nějak vypořádat.
.Z3 píše: Proto mi přijde v pořádku, že se tyto státy zavedou opatření - kurzarbeit - (byť za peníze z našich budoucích daní a daní těch firem), které ochrání prac. místa na dobu, kdy se firmy potýkají s výpadkem poptávky, nemají z čeho vyrábět nebo komu dodávat.
Nezlob se na mě, ale tohleto je do nebe volající píčovina. Pokud člověk dělá něco, po čem na trhu zrovna není poptávka, nemůže mu stát v mezičase posílat vejplatu.
.Z3 píše: A zaměstnavatelům to umožní si ponechat dobré a zodpovědné lidi, kteří se shání těžko v jakékoli době.
Super. Takže mně stojí výroba, každým dnem přicházím o peníze a firma vedle si z mých daní udržuje "dobré a zodpovědné lidi". Bomba :D
Pokud si zaměstnavatel hodlá udržet své zaměstnance, nechť tak laskavě činí ze svých rezerv. Jako my, v roce 2009.
Já se mu na to skládat nehodlám. Teda, dobrovolně bych to nedělal.

.Z3 píše:
Stepan píše:Práce na poli a na stavbě je vždycky dost.
To je sice fajn argument, ale rodinu s tím neuživíš, že jo... Ono je totiž rozdíl, být mladý nezadaný a řešit jen jaký si koupím foun, jakej si líznu auťák a kam pojedu lyžovat a nebo být z větší části zodpovědný za fin. zajištění rodiny se vším, co k tomu patří.
Opět. Že někdo nemá peníze není problém společnosti. Na jedný straně máš desítky tisíc míst, které Češi odmítají obsazovat, protože jim nejsou dost nóbl (=za dost peněz) a na straně druhé máš desítky tisíc Čechů, kteří si v současné době válí doma prdel
za státní peníze. To je přece špatně. Jednak je to dlouhodobě neudržitelný a druhak to, jak jsem zmiňoval, vychovává z lidí debily. Žádná práce ti dneska nevoní? Nevadí, tak seď doma, tady máš vejplatu a počkej, až se ti nějaká líbit začne.
Lidi by si měli zvyknout, že mít dobrou práci není právo ale výsada. A o výsady se dá kdykoliv přijít, třeba ne i vlastní vinou.



*Na stavbě rodinu uživíš. Šikovnej dlaždič, klempíř (...) s jedním dvěma pohůnky v dnešní době osm pětek měsíčně čistá ruka a jde domů s čistou hlavou. Ale to holt musíš něco umět. :)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Politický koutek

Příspěvek od řidičBOB »

Stepan: AB nic neví. To je hloupý člověk. Nic z toho, co má a co “dokázal”, není jeho zásluha. Nic. Prachy na první podnikání dostal přes prostředníky od KGB. Od stejných lidí, jako Zemák v 2. volbě.
Nebyl bych optimista.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Politický koutek

Příspěvek od .Z3 »

Stepan píše:Držím se svého argumentu. Tohle není problém společnosti, ale problém jejich. Ať si ho vyřeší se svým věřitelem...
Nebyl by to problém společnosti kdyby jejich propuštění nebylo následkem celostátních (ne-li celosvětových) drastických opatření. V tom vidím ten zásadní rozdíl a důvod proč jsem ochoten připustit, že v takové situaci by stát něco děla měl. Není to přirozeným vývojem na trhu.
Stepan píše:
.Z3 píše: Proto mi přijde v pořádku, že se tyto státy zavedou opatření - kurzarbeit - (byť za peníze z našich budoucích daní a daní těch firem), které ochrání prac. místa na dobu, kdy se firmy potýkají s výpadkem poptávky, nemají z čeho vyrábět nebo komu dodávat.
Nezlob se na mě, ale tohleto je do nebe volající píčovina. Pokud člověk dělá něco, po čem na trhu zrovna není poptávka, nemůže mu stát v mezičase posílat vejplatu.
Není. To jako má např. BMW, když mu X dodavatelů nemůže dodat díly a prodejci mají zavřené autosalóny zase začít ze dne na den vyrábět hrnce a pánvičky jako za války? Nebo má snad VW, když mu dodavatel z číny nedodá baterky namotovat do těch aut, co mu stojí na lince, spalovací motor? Tak najivní snad nejsi. Konstrukční firma, která roky pro VW dělá vývoj konkrétních celků má snad všechny svoje lidi propustit, protože letos projekty nebudou? Nebo je má podle tebe přeškolit na šití roušek?

Lidi kteří se do těď jen vezli a zneužívali každé výhody propustit a schopné lidi, které můžu za pár měsíců potřebovat platit ze svých rezerv s pomocí státu dále. Je snad jasné, že ta pomoc státu by měla být částečná a časově omezená. Nakonec jsou to opatření státu, které aktuálně většinu firem do té situace dostalo.
Stepan píše:
.Z3 píše: A zaměstnavatelům to umožní si ponechat dobré a zodpovědné lidi, kteří se shání těžko v jakékoli době.
Super. Takže mně stojí výroba, každým dnem přicházím o peníze a firma vedle si z mých daní udržuje "dobré a zodpovědné lidi". Bomba :D
Tady asi záleží na oboru a s jak kvalifikovanými pracovníky firma zisk vytváří. Pokud jsou pro vás zaměstnanci jen ruce a nohy, hadry, které jeden měsíc můžu vyhodit a druhý měsíc můžu vytáhnout ze skříně nové pak ok.

Pokud ale firma pracuje s mozky, nechce je většinout pustit už jen z toho důvodu, že by se mohli dostat ke konkurenci. Pak se hledají cesty, jak si je s min. náklady udržet i v době, kdy firmě nic nepřinesou.
Stepan píše:Na jedný straně máš desítky tisíc míst, které Češi odmítají obsazovat, protože jim nejsou dost nóbl (=za dost peněz) a na straně druhé máš desítky tisíc Čechů, kteří si v současné době válí doma prdel za státní peníze. To je přece špatně. Jednak je to dlouhodobě neudržitelný a druhak to, jak jsem zmiňoval, vychovává z lidí debily. Žádná práce ti dneska nevoní? Nevadí, tak seď doma, tady máš vejplatu a počkej, až se ti nějaká líbit začne.
Lidi by si měli zvyknout, že mít dobrou práci není právo ale výsada. A o výsady se dá kdykoliv přijít, třeba ne i vlastní vinou.
Toto je dlouhodobý problém místního trhu práce a nemá nic společného s kurzarbeitem jako takovým. Jak jsem psal, mezi zaměstnanci je spousta vyčůránků, kteří znají dokonale svoje práva a využijou každou výhodu. Já ale neříkám, že takové lidi má teď stát platit aby nepřišli o práci a že mají mít na tu práci za všech okolností právo. Pak se ani nedivím zaměstnavatelům, že hledají nástroje, jak s nima vyj...
Stepan píše:*Na stavbě rodinu uživíš. Šikovnej dlaždič, klempíř (...) s jedním dvěma pohůnky v dnešní době osm pětek měsíčně čistá ruka a jde domů s čistou hlavou. Ale to holt musíš něco umět. :)
Ano, a to jsou právě většinou ti lidé, kteří nejsou zaměstnanci stavební firmy - externí, co se starají o sebe a kurzarbeit se jich taky netýká.

Abych se vrátil k prvnímu postu - prostě bych nezlehčoval to, že někdo teď přijde o práci. Chce to je trochu pokory. Že mi je teď hej a všechno šlape i v teď v krizi neznamená, že se ve podobné situaci, nevlastní vinou nemůžu ocitnout za pár měsíců/let taky.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Politický koutek

Příspěvek od Stepan »

Není. To jako má např. BMW, když mu X dodavatelů nemůže dodat díly a prodejci mají zavřené autosalóny zase začít ze dne na den vyrábět hrnce a pánvičky jako za války? Nebo má snad VW, když mu dodavatel z číny nedodá baterky namotovat do těch aut, co mu stojí na lince, spalovací motor? Tak najivní snad nejsi. Konstrukční firma, která roky pro VW dělá vývoj konkrétních celků má snad všechny svoje lidi propustit, protože letos projekty nebudou? Nebo je má podle tebe přeškolit na šití roušek?
Ale co mně, a všem ostatním, je po tom, že má nějaká firma bordel v dodavatelským řetězci? Nechávají si tahat shit z Číny, posledních X let na tom vydělávali, tak teď mají bejt taky chvilku v prdeli, aby si třeba řekli, že radši rozjedou výrobu v EU.
A ne, že jim to bude daňovej poplatník sanovat.
Když Madetě přetáhli dodavatele mlíka a musela osekávat produkci, nikdo neskučel. Přitom je to principielně uplně to samý.

Tady asi záleží na oboru a s jak kvalifikovanými pracovníky firma zisk vytváří. Pokud jsou pro vás zaměstnanci jen ruce a nohy, hadry, které jeden měsíc můžu vyhodit a druhý měsíc můžu vytáhnout ze skříně nové pak ok.

Pokud ale firma pracuje s mozky, nechce je většinout pustit už jen z toho důvodu, že by se mohli dostat ke konkurenci. Pak se hledají cesty, jak si je s min. náklady udržet i v době, kdy firmě nic nepřinesou.
Mám pocit, že reaguješ na něco uplně jiného, než já píšu. Tak znovu.
Pokud si chce firma zaměstnance udržet, tak ať za to zaplatí. Ale za svoje, ne z dotací. Na který se skládá mmjn. i přímá konkurence, která by ty kvalifikovaný zaměstnance třeba taky chtěla ;;)
Toto je dlouhodobý problém místního trhu práce a nemá nic společného s kurzarbeitem jako takovým. Jak jsem psal, mezi zaměstnanci je spousta vyčůránků, kteří znají dokonale svoje práva a využijou každou výhodu. Já ale neříkám, že takové lidi má teď stát platit aby nepřišli o práci a že mají mít na tu práci za všech okolností právo. Pak se ani nedivím zaměstnavatelům, že hledají nástroje, jak s nima vyj...
Akorát, že stát udělal "takovýhle" lidi prakticky ze všech, co na tom kurzarbeitu jsou, žejo :ymparty:
Abych se vrátil k prvnímu postu - prostě bych nezlehčoval to, že někdo teď přijde o práci. Chce to je trochu pokory. Že mi je teď hej a všechno šlape i v teď v krizi neznamená, že se ve podobné situaci, nevlastní vinou nemůžu ocitnout za pár měsíců/let taky.
To chce hlavně nebejt pokrytec. ;) Fandím ekonomii jako vědě, nikoliv svému okamžitému prospěchu.
https://www.expres.cz/celebrity/karante ... ebrity_ren
PR Stunt. Jasně. Ale nejde to neocenit :-bd
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
bojler
Pan Řidič
Příspěvky: 439
Registrován: sob 01 srp 15:57

Re: Politický koutek

Příspěvek od bojler »

řidičBOB píše:Stepan: AB nic neví. To je hloupý člověk. Nic z toho, co má a co “dokázal”, není jeho zásluha. Nic. Prachy na první podnikání dostal přes prostředníky od KGB. Od stejných lidí, jako Zemák v 2. volbě.
Nebyl bych optimista.
Tehdy v tom byla namočená Citi, že?
Odpovědět