Cool texty
Re: Cool texty
lehce podobnou situaci jsem nedavno zazil na rakouske dalnici - jeli jsme ve vlacku X5 X6 X3 a ob jedno auto X1
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Cool texty
Kchůůůůl ingzeráth z fiat fóra:
Nazdar lidi, mám k prodeji funkční, ale nenastartovatelného Fiata Punto MK1 Sporting 1997 1.6MPI (90k).
Auto je plně funkční až na špatně udělanou kopii klíčku (původní se zlomil), s klíčkem jdou odemknout dveře, ale nejde už s ním otočit ve spínací skřínce. Takže v případě zájmu si ho kupce bude muset odvézt (Most). Cenu vidím na 5000kč. Auto má zaplacenou EKO, ale už má propadlou STK.Bližší informace mohu poskytnout po telefonu, fotky atd. mohu zaslat mailem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cool texty
Dýfens o jedné mírně ojeté feličitě...
celé tu
Rozhlédl jsem se po celkovém stavu vozu. Felicie byla fdýzlu, fkombajnu, fkorozi a fkómatu. Kromě koroze, úniku oleje, prasklého světla a prasklého čelního skla jsem zaznamenal sjeté zimní gumy (venku 30°C +), stěrače s utrženými gumičkami a ulomené zrcátko.
celé tu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cool texty
Zajimave a poucne (zatial) dva texty...diky za ne
http://www.dailymale.sk/articles/makcene-plasty_3309
http://www.dailymale.sk/articles/nie-je ... kozka_3359
http://www.dailymale.sk/articles/makcene-plasty_3309
http://www.dailymale.sk/articles/nie-je ... kozka_3359
Mäkčené plasty
autor: Viking
Kto z vás aspoň raz vo svojom živote nepočul tento slovný zvratok z úst „odborníkov“ v relácií typu Motoring či Auto-salón, tak nech hodí prístrojovou doskou. Ale čo to ako má byť? Toto spojenie poriadne nepozná ani gúgeľ. Jediné, čo mi pod týmto pojmom našiel, sú také tie mäkké priesvitné pásy, ktoré sa používajú napríklad ako dvere medzi halami na bitúnku. A silno pochybujem, že ktokoľvek z vás to kdekoľvek v aute má. Teda možno na nejakom alegorickom voze sado-maso úchyláka na gay pride by sa to našlo, ale to rátať nebudem. Takže o čom vlastne točia postarší moderátori? Tak na to sa pozrieme v nasledujúcich riadkoch. Ha, na úvod celkom dobré. Môžeme ísť ďalej.
Hneď na začiatok si musíme povedať, že v automobilovom priemysle nič také ako mäkčený plast neexistuje. To by naši na slovo vzatí odborníci mali vedieť. Tým pádom čítač promo materiálov od importéra vs. rozhladený garážista... 0:1. Ale poďme konečne k tomu, čo to tam máme po celý ten čas pred očami.
1. Hard plastic. Pre Štúrofilov sú to tvrdé plasty. Tak dopadne prístrojová doska alebo dvere auta, keď to ma výrobca úplne na háku, alebo keď má auto stáť 7999 aj s dvojtisícovou maržou pre importéra a aspoň trojtisícovým ziskom pre výrobný závod. Prvá s tým v novodobej automobilovej histórii prišla asi Dácia a tento mor sa šíri naprieč celým nižším segmentov viac a viac a pomaly začína zasahovať aj do nižšej strednej triedy. Viď nová Škoda Fábia či Rapid. Pri tvrdom plaste tam nemáte nič iné, len obyčajný, hnusný, veľký kus plastu ako dekel od hajzla s tým rozdielom, že je čierny alebo nejak hnusne šedý a je na ňom nejaký grain (textúra, vzor...). Asi sa pýtate a čo je na tom zlé? V podstate nič, len si o to ľahšie rozbijete lakeť, ľahšie sa to poškriabe, keďže je to zväčša vyrobené z lacného PP-čka, tak je otázna farebná a tvarová stálosť. V zime to bude viac náchylné na vŕzganie čí dokonca na praskanie v prípade starších áut, ale inak je to úúúplne v pohode. V tomto prípade platí... no money, no burger.
2. Soft paint, alebo po našom niečo ako mäkká maľba. V tomto prípade to výrobca až tak na háku nemá a aj keď použil tvrdé plasty, tak sa aspoň snaží, aby to ako tak vyzeralo. Takže chytí hnusný tvrdý plast a zamaľuje ho nejakým druhom nástreku. Buď použije niečo matné, aby sa zbavil nepríjemných odleskov, alebo to ostrieka vrstvou gumového náteru. To v prípade, keď chce, aby to bolo aj ako tak príjemné na dotyk. Svoj účel to plní len do doby, pokiaľ to nie je na exponovanom mieste a nie je to vystavené mastnote z rúk a potu. Majitelia starších VW by určite vedeli hovoriť svoje. Tak schválne. Kto ma starší Golf alebo Passat, nech do komentárov napíše, ako mu vyzerajú madlá na dverách.
3. Foil (fólia). Prvá z dvoch posledných kategórii, pri ktorej spomínaný výraz „mäkčené plasty“ používajú. Ide o TPO či PVC fóliu, kožu alebo textil, ktorý je priamo nalepený na plastový diel, prípadne je medzi dielom a fóliu ešte pridaná vrstva peny. That´s all. Žiadna veda a ani zázraky sa nekonajú. Jednoduché, účelné, krajšie, hodnotnejšie a bohužiaľ drahšie.
4. Skin nie „skín“, takže účastníci nedávnych protestov utlmia emócie, nič normálne zatiaľ po nich pomenované nebolo. Táto technológia slovenský ekvivalent asi ani nemá, lebo hovoriť tomu „koža“ alebo „pokožka“ by bolo trochu divné. Tajomstvo tejto technológie je v tom, že sa vo forme vytvorí tenká vrstva (1mm) PU alebo PVC fólie, následne sa táto vrstva presunie do druhej formy spolu s dielom s tým, že medzi fóliou a dielom sa nechá priestor, ktorý sa následne vyplní penou. Snáď som to napísal zrozumiteľne a pochopí to aj lama. Ak by nie, nevadí, v živote sú aj dôležitejšie veci, ktoré nepochopíte. Hlavný rozdiel medzi týmito dvoma technológiami je v tom, že hrúbka fólie s lamináciou nepresahuje 5 milimetrov, avšak pri „skine“ môže hrúbka v niektorých miestach dosahovať centimeter. No a to by bolo k tomu v krátkosti asi všetko.
A že k čomu takýto článok bol? Po prvé, dostal som na papier moju frustráciu z našich motoristických relácií. Po druhé, chcel som vás trochu poučiť. Takže odteraz, keď budete počuť spojenie „mäkčený plast“, tak sa môžete smiať spolu so mnou a v neposlednom rade, som vám vytvoril priestor pre nové „baliace“ vety. Keď už 15-ka nezaberie na vetu typu: „Poď sa pozrieť ako mám na Golfe krásne „skinovanú“ prístrojovú dosku.“ Tak nezaberie už na nič. No a po x článkoch zúfalých slobodných žien si to proste nejakú rýdzo mužskú tému pýtalo. A čo je viac chlapské ako autá? Neodpovedajte, to bola rečnícka otázka. Takže dočítania nabudúce.
Nie je kožka ako kožka...
autor: Viking
Po prečítaní nadpisu ste asi ani náhodou nečakali, že po rozkliknutí vás čaká ďalší hyper mega odborne poučný článok z automobilového priemyslu. Dnes tak trochu o "kožených poťahoch".
Poznáte to všetci, kúpite si "kóódeny óópaťok za čtyli evráá" na Miletičke a on sa vám po týždni intenzívneho visenia v skrini rozpadne. Poviete si... wtf? Something went wrong a nemýlite sa. Po a.) Opasok okolo kože ani nebežal a je z takej umeliny ako väčšia časť tela Pamely Anderson. Neuveríte, ale to je ten lepší prípad, lebo po b.) Je z niečoho ako papier (true story). Pri tom opasku sa možno aj zasmejete a poviete si, kúpim si ďalší, ale keď sa niečo podobné deje pri príplatkovej výbave do auta za niekoľko stovák eur, tak to až také vtipné nie je.
Poťahy textilné, z "umelej kože", kožené...
Klasika, textilný poťah má asi 80% z vás v aute. Nič s nim nepokazíte. Ale na druhej strane, čajočky sa v ňom rozplývať blahom nebudú.
Čo sa týka "umelej kože" (eko kože, syntetickej kože, koženky...), je to asi ten najväčší bullshit, ktorý môžete v aute (aj kdekoľvek inde) mať. Buď to koža je, alebo nie je. Názov "umelá koža" má vo vás evokovať dojem, že to je niečo, čo kožu plnohodnotne nahradí, len je to tak trošku umelé. Opak je bohužiaľ pravdou. "Umelá koža" v sebe spája takmer všetky zlé vlastnosti rôznych poťahových materiálov. V zime je studená. V lete naopak kurevsky horúca. NEDÝCHA. To znamená, že riť a gule sa vám budú na nej extrémne potiť a naviac je aj nepríjemná na dotyk. Jedinou výhodou je, že sa ľahko umýva (approved by parents).
Pri kožených poťahoch platí, že väčšinou nie sú celé z kože. Výrobcovi stačí, aby dosiahol určité percento koženého podielu na poťahu a už ho môže označiť ako kožený. A verte, že túto medzierku v pravidlách aj využívajú. Poctivejší výrobcovia to máju uvedené v cenníku/katalógu, že ide o kombináciu kožených a umelých materiálov, ale mnoho predajcov to tak nerobí a nepovie vám, že časť poťahu je z "umelej kože".
Koža kam sa pozrieš...
Stále našťastie existujú poctiví, bohužiaľ prémioví výrobcovia a tí používajú kožu naozaj na celých sedadlách. Ide dokonca o tu najkvalitnejšiu a najjemnejšiu teľacinku aká sa dá zohnať. Jemnejšia by asi bola už len predkožka z barana. Na miesta, kde predsa len kožu nepoužijú (neviditeľné časti, kontaktné plochy...), aplikujú textil, aby aj laikovi bolo jasné, že nás nechcú odrbať osrať oklamať. Bavíme sa teraz o tých najdrahších sedadlách v autách typu DS5, Q7, S-Class a podobne. Proste o autách, ktoré bežný Slovák buď vymení za obličku, alebo si ich kúpi ako po Helmutovi preprdené, polorozpadnuté jazdenky z Nemecka.
Kombinácia kože a "umelej kože"...
Toto je ten prípad s tými percentami. Takže koža je použitá len na miestach, kde sa naše telo dotýka sedačky. Čiže stred sedáka a operadla a ich vnútorné bočnice. Sem tam pridajú aj prednú časť hlavovej opierky ak sa im veľmi chce. Boky a celá zadná časť sedadiel býva potiahnutá už spomínanou "umelou kožou". Dokonca ani použitá koža nedosahuje takých kvalít, ako v prípade poťahov o ktorých som písal vyššie (barania predkožka sa nekoná). Poznáte to podľa toho, že nie je taká jemná, má na sebe výraznú textúru a nie sú na nej vidieť dierky po srsti. Ale stále je to aspoň koža, ktorá ako tak dýcha. Na tento druh poťahov sa viaže jedna milá príhoda. Keď som zisťoval na výstave, z akého materiálu sú jednotlivé časti sedačky tuším na BMW X3, tak si ma všimol jeden z návštevníkov. Uznanlivo pokýval hlavou, pohladil sedačku a povedal: "good, very good leather". O to viac bol nemilo prekvapený, keď som mu ozrejmil, že to nie je koža a ako sa veci v skutočnosti majú. Takže sa nenechajte ani vy napáliť a skontrolujte si, ktoré časti sú z akého materiálu ešte predtým, ako si za tie “kožené sedačky“ priplatíte. Lebo dnešné umelé materiály sú skoro na nerozoznanie od prírodných.
Teraz vám v pár bodoch zhrniem ako rozlíšiť "umelú kožu" od prírodnej.
Vzhľad. Napríklad v Renaulte je aj na prvý pohľad jasné, že to koža nie je.
Vôňa. Áno, koža vonia (alebo smrdí, ako pre koho). Takže sa nehanbite a privoňajte si k sedačke. Budete vyzerať trošku zvláštne, ale aspoň sa vyznáte.
Dotyk. Ťažko sa to opisuje, ale je tam rozdiel. Najmä ak s miernym tlakom pohladíte kožu a hneď potom umelinu. Po koži sa vám ruka kĺže ľahšie, je teplejšia a... proste to vyskúšajte a uvidíte. A ak by ste chceli veľmi machrovať, tak sa to volá "haptic feeling".
Vrásky. Po zatlačení prstom na kožu by sa mali vytvoriť vrásky. To pri koženke nečakajte aj keď platí to o skvalitňovaní umelých materiálov.
Naťahovanie. Koža sa nenaťahuje. Ak je materiál čiastočne elastický, koža to nebude.
Zadná strana. Ak nezaberie ani jeden z piatich bodov a stále si nie ste celkom istý. Pohľad zo zadnej strany vás presvedčí. Koženka má na zadnej strane podlepenú takú tkanú alebo pletenú textíliu a koža je zozadu proste koža. Pozrite sa napríklad na vnútro kľúčenky (ak nejakú koženú kľúčenku máte). A ako sa k tej zadnej strane kože dostanete? Najľahšie nožíkom, ale tento spôsob neodporúčam.
Bod pre odvážnych - oheň. Koža nehorí, ale opäť vám to neodporúčam skúšať u dealera na showroome. Predajcovia sú na to dosť citliví.
Bonus na záver: Alcantara®
Tento prémiový materiál drahý asi ako panenská blana jednorožca nie je ničím iným ako obyčajnou umelinou. Kombinujú ho zväčša s kožou. Vyzerá pekne (asi ako brúsená koža), je aj príjemná na dotyk, ale stále je to len syntetická látka a naozaj neviem prečo tak veľmi drahá.
Takže poučení? Nožík so zapaľovačom do vačku a môžete ísť vyberať poťah do auta. Nabudúce si napíšeme napríklad o tom ako chiropraktická lobby núti automobilky vyrábať krivé sedačky. Dočítania nabudúce.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Cool texty
neska sem zahlíd: nákladák, nad maskou pod sklem řidiče jich dost má nápis "Autodoprava"... tenhle měl "Autodoleva"....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cool texty
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cool texty
Výsledek měření je závislý na subjektivních možnostech odhadu policistů, přičemž z provedených výslechů těchto osob vyplynulo, že nejsou schopny popsat, jakým způsobem měření probíhá, nebyly schopny odhadovat vzdálenost ani rychlost a nebylo jim známo, jaké veličiny vlastně měřily a jak. Nevědomost obsluhy měřícího zařízení o metodice použití a měřených veličinách podle žalobce činí jakékoliv výstupy naprosto nepoužitelnými a jejich důkazní hodnota je nicotná.
Jak vyplynulo z výpovědi svědků policistů ovládajících rychloměr, tyto osoby postrádaly základní znalosti potřebné k řádné obsluze předmětného rychloměru, neovládaly princip jeho fungování (zejména v případě řidiče policejního vozidla) a neuměly bez pochyb popsat, jakou veličinu přístroj vlastně měří.
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2406.0Neexistuje jediný důkaz, který by opravňoval domnívat se, že došlo ke spáchání přestupku ze strany žalobce na rozdíl od zasahujících policistů, kteří porušovali nejvyšší dovolenou rychlost, což je změřeno zařízením PolCam a také porušovali povinnost dodržení bezpečné vzdálenosti, a to za měřeným vozidlem.
Re: Cool texty
Bych to i pasoval minimálně na hlášku týdne...
AB před chvílů v čété: "Já sem nic neukrad."
AB před chvílů v čété: "Já sem nic neukrad."
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cool texty
Ale i tenhle byl dobrej...sic o 19 dní dřív, ale dobrej i tak
„Když tam přijdu, tak normálně platím.“
„Když tam přijdu, tak normálně platím.“
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time