Politický koutek
Re: Politický koutek
Štěpán: Ty jsi slušný případ.
Slyšel si třeba někdy otom, že z infarktu se nevyspis?
Slyšel si třeba někdy otom, že z infarktu se nevyspis?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Politický koutek
Taxíky v Praze jsou problém od roku 1989 (co bylo předtím teď neřešme) a jinak než spoluprací mafie taxikářské s mafií na radnici se to nedá prostě vysvětlit.
Jinak UBER je jiný obecnější problém. Je to problém svobody rozhodnutí. Přísně pravicový pohled říká, že stát nemá právo zasahovat do svobodně uzavřené smlouvy mezi dvěma svéprávnými subjekty. Tedy svezu tě autem a ty mi za to zaplatíš. Ok beru.
Uklidím ti byt a ty mi za to zaplatíš. OK beru......
Stát, který tuto svobodu volby neuznává vymýšlí neustále jak to zařídit, aby to nešlo. Musíš mít na to papír, musíš mít.... nesmíš mít.... Všechno samozřejmě kvůli ochraně (nesvéprávného) občana.
Přitom jedinou starostí státu by mělo být, jak pohlídat výběr daní, to je všechno.
Máme stovky svobodných živností 1000x náročnějších než je pitomé řízení auta (navíc podpořené státním dozorem - policie, řidičský průkaz) k jejichž provozování není potřeba nic.
Jinak UBER je jiný obecnější problém. Je to problém svobody rozhodnutí. Přísně pravicový pohled říká, že stát nemá právo zasahovat do svobodně uzavřené smlouvy mezi dvěma svéprávnými subjekty. Tedy svezu tě autem a ty mi za to zaplatíš. Ok beru.
Uklidím ti byt a ty mi za to zaplatíš. OK beru......
Stát, který tuto svobodu volby neuznává vymýšlí neustále jak to zařídit, aby to nešlo. Musíš mít na to papír, musíš mít.... nesmíš mít.... Všechno samozřejmě kvůli ochraně (nesvéprávného) občana.
Přitom jedinou starostí státu by mělo být, jak pohlídat výběr daní, to je všechno.
Máme stovky svobodných živností 1000x náročnějších než je pitomé řízení auta (navíc podpořené státním dozorem - policie, řidičský průkaz) k jejichž provozování není potřeba nic.
Re: Politický koutek
jj a týpek co má/může mít otravu alkoholem se z toho asi jen tak vyspí Je rozdíl, když seš mladej a bleješ před hospodou do křoví, nebo když seš neduživej třicetikilovej novinář a flákneš sebou na zem.
Když chci do nemocnice, vždycky jedu sanitkou. Proč? Protože takových slušných, co hlavně nechtěli nikoho obtěžovat, jsou plný hřbitovy:
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek229 ... licie.html
Si na tenhle blábol vzpomeň až ti stát vytáhne trn z prdele v případě tvého individuálního selhání. Za volantem stačí vteřina nepozornosti a už potřebuješ hasiče aby tě vystříhavali. Tak je pak pošli domů, že je nechceš "zneužívat". Vzhledem k tomu, kolik normální výdělečně činnej člověk odvede na daních a kolik nepotřebných lemplů, menšin, dotací a podobných šaškáren tím financuje, si myslím, že zavolat si sanitku pro pocit jistoty, už není takovej zločin...
Když chci do nemocnice, vždycky jedu sanitkou. Proč? Protože takových slušných, co hlavně nechtěli nikoho obtěžovat, jsou plný hřbitovy:
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek229 ... licie.html
Si na tenhle blábol vzpomeň až ti stát vytáhne trn z prdele v případě tvého individuálního selhání. Za volantem stačí vteřina nepozornosti a už potřebuješ hasiče aby tě vystříhavali. Tak je pak pošli domů, že je nechceš "zneužívat". Vzhledem k tomu, kolik normální výdělečně činnej člověk odvede na daních a kolik nepotřebných lemplů, menšin, dotací a podobných šaškáren tím financuje, si myslím, že zavolat si sanitku pro pocit jistoty, už není takovej zločin...
Naposledy upravil(a) Stepan dne čtv 08 úno 22:43, celkem upraveno 2 x.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Politický koutek
Honza42: Co se týká té teze, tak přeprava osob je OK,
U Taxi je to tak náročné, že by možná někdo mohl nabýt dojmu, že podmínky pro získání licence TAXI jsou záminka pro jejich přerozdělování jen některým. Znalost ulic v době, kdy navigaci umožnuje i levný mobil za 2000kč, bije do očí a je absurdní a nevěřím že je uplatňována jak vypadá a není zneužita ale možná se pletu
Teze že radnice a TAXI spolupracuje by měla za následek zákaz UBERu
Šťěpán, sice to zcela nesouvisí problém nepoctivých TAXI s problémem konfliktu legislativy ale že existují nepoctiví všichni ví.
U Taxi je to tak náročné, že by možná někdo mohl nabýt dojmu, že podmínky pro získání licence TAXI jsou záminka pro jejich přerozdělování jen některým. Znalost ulic v době, kdy navigaci umožnuje i levný mobil za 2000kč, bije do očí a je absurdní a nevěřím že je uplatňována jak vypadá a není zneužita ale možná se pletu
Teze že radnice a TAXI spolupracuje by měla za následek zákaz UBERu
Šťěpán, sice to zcela nesouvisí problém nepoctivých TAXI s problémem konfliktu legislativy ale že existují nepoctiví všichni ví.
Naposledy upravil(a) driver dne čtv 08 úno 22:46, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Politický koutek
driver: ale souvisí. Moje myšlenka je taková, že Praha by Uber dávno vyřešit mohla. Ale je taky dost dobře možné, že pohledu některých radních by to bylo velmi neekonomické. Tak na to serou a oddalují řešení co nejdál.
Zakázat už si to nelajznou: https://brno.idnes.cz/uber-brno-vrchni- ... pravy_krut
Zakázat už si to nelajznou: https://brno.idnes.cz/uber-brno-vrchni- ... pravy_krut
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27943
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Politický koutek
driver: no, máš i nemáš pravdu... Když jsem ještě jezdíval s Jančurákem, tak pokaždé, když pro mne někdo přijel, tak to nebyl pražák. Naťukal naprosto profláklou adresu do google navi a jelo se. Povít ti, že na těch lidech bylo patrné, že absolutně netuší, kam jedou. A jeli fakt podle navi trasou, kterou by obyvatel Prahy, který Phu zná, nikdy nepoužil.
To je jako kdybys řekl, že automechanik nemusí umět spravovat auta. Dyť si dneska otevře net a připojit to na diagnostiku nebo povolit šroub, podle toho zvládne i cvičený jezevčík
BTW: taxík je většinou to první, co dělá dojem na turisty, když vystoupí z letadla nebo z vlaku. Takže stát by měl mít jistou možnost ovlivňovat. On jí také má a proto se mnoho let mrdá na výstavbu "rychlodráhy" nebo jiné formy normální dopravy mezi centrem a letištěm. Kvasnička a spol prostě sypou víc a radní se rochní.
To je jako kdybys řekl, že automechanik nemusí umět spravovat auta. Dyť si dneska otevře net a připojit to na diagnostiku nebo povolit šroub, podle toho zvládne i cvičený jezevčík
BTW: taxík je většinou to první, co dělá dojem na turisty, když vystoupí z letadla nebo z vlaku. Takže stát by měl mít jistou možnost ovlivňovat. On jí také má a proto se mnoho let mrdá na výstavbu "rychlodráhy" nebo jiné formy normální dopravy mezi centrem a letištěm. Kvasnička a spol prostě sypou víc a radní se rochní.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Politický koutek
Pokud tomu přísnému zadání bude ovšem skutečně odpovídat kvalita služby, nemám s tím problém a souhlasím, že nejlepší vybavení nenahradí grif a zkušenosti Já reagoval na to, že v té zoufalé situaci to neodpovídá
Podle mě to celé okolo taxi v praze vyřeší jedině odborník co ví která bije a zároveň bude nestranný.
Nikdy nevyloučí nepoctivce zcela, ale systémově z větší části snadno a systémem např elektronického hodnocení v aplikaci snadno.
Stačí sladit taxi legislativu s přepravou osob do stejné nebo podobné roviny, aby nebylo proti čemu protestovat a některé taxíky už na UBER dokonce jezdí, takže buď to začnou jezdit všichni a nebo alternativa např budou mít svou aplikaci "poctivéTaxiLevnějšíNežUber" a podobně.
Uber má taky model podobný jako kdysi za komunistů mělo ČSAD co TAXI provozovalo jako busy.
Prostě tam byla menší anonimita a větší zodpovědnost, zaměstnanec když na něj bylo mnoho stížností letěl.
Dneska když jezdí všichni OSVČ a mají kontakty tak jsou beztrestní takže systém dotáhli do absurdna. Tohle nemůže na kvalitu fungovat.
Podle mě to celé okolo taxi v praze vyřeší jedině odborník co ví která bije a zároveň bude nestranný.
Nikdy nevyloučí nepoctivce zcela, ale systémově z větší části snadno a systémem např elektronického hodnocení v aplikaci snadno.
Stačí sladit taxi legislativu s přepravou osob do stejné nebo podobné roviny, aby nebylo proti čemu protestovat a některé taxíky už na UBER dokonce jezdí, takže buď to začnou jezdit všichni a nebo alternativa např budou mít svou aplikaci "poctivéTaxiLevnějšíNežUber" a podobně.
Uber má taky model podobný jako kdysi za komunistů mělo ČSAD co TAXI provozovalo jako busy.
Prostě tam byla menší anonimita a větší zodpovědnost, zaměstnanec když na něj bylo mnoho stížností letěl.
Dneska když jezdí všichni OSVČ a mají kontakty tak jsou beztrestní takže systém dotáhli do absurdna. Tohle nemůže na kvalitu fungovat.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27943
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Politický koutek
Takovou alternativou je třeba Liftago. Jezdím s nima v Brně a ještě se mi nestalo, že by bylo něco špatně. Vesměs nová auta, platil lze přes spárovanou kartu nebo hotově, ceny normální, řidiči v poho a mluvící česky.
UBER mi tak trochu připomíná pokladny v supermarketech před 6ti lety - domluvit se česky býval velký problém.
UBER mi tak trochu připomíná pokladny v supermarketech před 6ti lety - domluvit se česky býval velký problém.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Politický koutek
no a v SF a LA to právě naprosto vyřešil UBER a teď na něj dotírá Lyft, jelikož je o něco levnější, umí upravit adresu pick-upu a dle nejen mých zkušeností s ním jezdí víc v pohodě lidi, ikdyž možná s o něco horšími auty (na tamní poměry ne naše!) i tak ovšem v kůži a samozřejmě klimou max cca 3 roky staré. V LA už nikdo taxíkem nejezdí, už se ani neřiká beru taxi ale beru uber, pár normálních taxi priusů tam je, ale vidíte je akorát postávat u chodníku. Také je zajímavé, že řidiče to většinou opravdu dělají jako side-job, ikdyž semtam vás třeba taky sveze Ázerbajdžánec na full-time ovšem s úplně novým Infinity v top výbavě, ale překvapivě ví kde je Praha a ještě se dozvíte pár zajímavých tipů. Všichni jezdí na kombinaci Waze+GoogleMaps vzhledem k nepředvídatelné dopravě v LA obecně. Průměrná dojezdová doba od objednání je asi tak 2-3 minuty a to i v jednu nebo v pět v noci. Běžný je i Lyft-line, sdílené jízdné až 3 lidí, dělíte se o náklady a pak je to opravdu za babku. Pro info z centra na letiště (Hlwd blvd-LAX) cca 3stovky na naše. Ta nesmyslná přeregulovanost v Evropě nás jednou zahubí, ikdyž i v USA je asi ve dvou městech zakázán. Další výhoda UBERu je, že máte jednu appku a funguje v půlce civilizovaného světa hned z letiště a víte, že Vás nikdo nenatáhne, sice v DE přijede klasické slonovinové taxi a v Nice to i tak stojí dardu.