pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Volné diskuse na libovolná témata...
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše:Zajda: íčka na to hlavně serou. Mám příhodu, kdy známej s SX4 (ale pouze FWD) chtěl nahoru do střediska, ale silnice od dálnice cca 20-30 cm sněhu bez jakéhokoliv ošetření. Dole hlídka a nepouštěla nikoho bez řetězů nebo 4x4 a to si ještě vybírali, které čtyřkoly jo a které ne. Takže konec pod kopcem, protože neměl ani řetězy. Stál tam takhle asi hoďku a půl. V šest skončila policajtům směna, nová nedorazila a tak bylo volno :D
Funguje to jako v jiných normálních krajinách - dokud nic neuděláš, nikoho nezajímáš.
Ja tohle zazil v AT, kdy to hlidka selektovala zpusobem ze koukli na auto, posvitili baterkou na vzorek a kdyz se jim to zdalo ok tak pustili, kdyz ne, tak sup na parkoviste. Zadny symboly, zadny vlocky, jen usudek a rozum a fungovalo to, pousteli podle me tak 70% a nikoho jsem cestou nahoru nepotkal zahrabanyho.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od 406 Coupe »

[/quote]

Michelin Alpin 5 je normální zimák s vločkou v hoře, měl jsem je taky, koukni na to znova, někdy bývá ten symbol poměrně malej...[/quote]

Máš recht, je to tam asi 6 mm velký. Už vidim německýho poldu, jak si k tomu lehá...
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od driver »

Nelehá, maji zrcadla na kloubech jako celníci a baterky, fotoaparáty a on-line databázi.

Normálně po mě chtěli k zimním diskům MTM, které byly v naprosto přesném rozměru origo kol, typové schválení, typový list.

Měl jsem kopii typáku a růžovou knihu origo a v TP to bylo dle originál kol ok ale půl hodiny to lustrovali protože MTM nemají v databázi. Měli pocit že doklady nemusí být pravé.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od 406 Coupe »

driver píše:Nelehá, maji zrcadla na kloubech jako celníci a baterky, fotoaparáty a on-line databázi.

Normálně po mě chtěli k zimním diskům MTM, které byly v naprosto přesném rozměru origo kol, typové schválení, typový list.

Měl jsem kopii typáku a růžovou knihu origo a v TP to bylo dle originál kol ok ale půl hodiny to lustrovali protože MTM nemají v databázi. Měli pocit že doklady nemusí být pravé.
Mám origo kola Peugeot ve správném rozměru, ale jiný ET, než ve velkým techničáku. Myslíš, že budou zkoumat i tohle?
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od Zajda »

Vůbec nechápu, proč bych měl na discích stejného rozměru a ET někomu ukazovat typový list. To bych ho pak musel vozit i s originálními koly, abych se obhájil. Nebo snad má gestapo brožurku originální výbavy ke každému autu?
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od driver »

Souvisí to s úpravami vozidel neschváleným příslušenstvím. ;)
I ocelové zimní disky můžeš mít na voze neoriginální místo VW-AG např tam je uvedeno KFZ...

406: ET je klasika, když si dáš disky z jiného modelu... Už se za to vyhazuje z STK a stejně to je u kontrol. Ale to riziko je zatím poměrně malé. Ale jak to najdou, tak Tě pošlou na STK a nebo rovnou uznáš že to je nezpusobilé pro provoz
Ta zrcadla mají 3x zoom :D
Přílohy
20181213_053935-490x1008.jpg
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od 406 Coupe »

Tak to ať si Helmutové strčí vánoční trhy za tralaláček. A nebo pojedu sockou, a dám si Glüwein und Schnaps - tam pojedu jako Adidas a zpátky jako Puma.

Na pravidelnou technickou samozřejmě jezdím se správnými letňáky.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od driver »

Neber si to osobně, ale jiné ET mění geometrii a jízdní vlastnosti a kvadraticky se ten vliv odchylky kumuluje při zvýšené rychlosti. To, co v 50kmh má nerozpoznatelný vliv, při 150kmh znamená i změnu, kdy se předokolka přetáčí jako zadokolka při nepatrné ztrátě adheze nebo nepatrně strmějším nárustu příčného přetížení se mění nedotáčivé chování na přetáčivé tak zákeřně, že to neudrží na silnici nikdo, určitě ne ten komediant, co drží volant jednou rukou. Geometrie je neskonale složitě nastavená na každém voze pomocí nekonečného testování. Dokonce existuje několik variant nastavení pro jediný typ vozidla, které se liší verzemi výbav! Potom se blbečci v kšiltovkách diví, že jim M3 na NS po jednom kole odskáče po tečně ven do svodidel, když o tom ví velké kulové a jediné co znají jsou PS/kW :))
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 267
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od spooon »

taky záleží, jak velká změna ET to je. Jestli o 2mm, tak to nikdo nepozná ani ve 150km/h. Jestli o 35, tak to už je jiná. Nehledě na to, že drtivá většina aut má na geometrii takový rozptyl hodnot, že lehce odlišný ET se v tom snadno schová.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od pavproch »

Já tu kdysik k vlivu změny ET (podložkama pod kola) napsal:
pavproch píše:Mám 5mm resp. 10mm podložky na obou autech (pod letními koly se správným ET), značkové podložky a prodloužené šrouby vč. prodloužených pojistných šroubů.... cílem podložek bylo rozšířit rozchod a.....a měl sem před instalací obavy jak kráva z vibrací kol/volantu atd .... naštěstí se obavy nenaplnily, navíc jako bonus se auto neskutečně zklidnilo na výmolech/nerovnostech (3er = všechna 4 kola stejně tlusté podložky +10mm) resp. mírně zmírnila přetáčivost a taky zklidnilo na nerovnostech (Z4 = vepředu +5mm, vzadu +10mm)

Takže za mně rozhodně ano, "rozumné" podložky jsou imho přínosem pro ovladatelnost/předvídatelnost chování auta na limitu
A mám na to stále stejný názor.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět