Tak to dáme dohromady. Na tuninforu má v podpisu toto: "UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ + CZ REGISTRACE RHD VOZIDEL"HondaMan píše:Zemi?
Nejsem si jistý, ale mám pocit že i on jezdí na UK číslech.
Přihlášení auta s pravostranným řízením
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
RWD
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
tak pokud by šlo o cikány, tak nepochybuju, že ani zde by to nebyl problémmerlin píše:Ak to nie je veteran, tak som zasadne proti! Staci si pozriet kolko podobnych aut (vrakov) je v romskych osadach na slovensku, takze v SR to urcite ide.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
Todle mi přijde jako naprostá hovadina, a to z několika důvodů:HondaMan píše:Oficiálně by to jít nemělo (asi až na vyjímky viz stěhování).
Obvykle se to řeší tak, že auto jezdí na původních papírech, v ČR se platí pojištění a Ti zodpovědnější si dělají i STK. Ale ani to prý není potřeba.
1) Nikdo Ti nebude pojišťovat vozidlo (povinné ručení) na auto, k němuž nemáš pro ČR platný technický doklad, tzn. minimálně velký techničák. Auto mít pojištěné musíš, ale zcela jistě to bude třeba udělat v místě koupě, takže třeba v Německu, kde si takové auto koupíš a ve které jej můžeš i provozovat, tudíž registrace povinného ručení není v rozporu se zákonem - to by u nás samo byla, musel bys tu auto přihlásit a to s RHD prostě nelze (right hand drive).
2) STK je naprostá blbost, jelikož tam Ti musí napsat do techničáku všechny údaje o provedeném měření a testech a do cizích papírů (Německo, Anglie, to je fuck celkem) Ti tady nikdo čmárat nebude. Nehledě na to, že oni vůbec nemusejí mít údaje, jak vozidlo pro měření nastavit a jaké hodnoty očekávat, což by zrovna byl ten Nissan Skyline - auto se sem vůbec nedováželo a není schváleno pro místní provoz, tudíž nikde na STK nebudou mít potřebná data - ověřeno!
Jedinou možností je nechat auto na origo papírech, tzn. přepsat vůz na svoje nacionále přímo v cizině, aby bylo patrno, že jsi skutečně jeho majitel a zaplatit pojištění a technickou s emisemi. Poté můžeš vozidlo normálně provozovat na našich komunikacích, stejně jako bys byl cizinec. Oproti úskalím s registrací vozidla v naší zemi to přináší několikero výhod:
a) Nemusíš nikde prokazovat, že jsi skutečně pobýval nějaký čas v cizině a stěhuješ se zpět do Čech - tady by mě skutečně zajímalo, co se tím "prokazatelně" myslí, protože když budu pracovat v cizině a budu mít ČR občanství, měl bych se do měsíce ohlásit úřadům, leč když budu pracovat pod českou firmou, nikam se přihlašovat nemusím a přitom můžu být v cizině celý rok a domů se nevracet, ale pak zase nemám tušení, jak bych něco takového "prokazatelně" úřadům u nás dokazoval. Pokud v tomto někdo má jasno, rád bych znal fakta.
b) Auto pojistíš a necháš udělat STK bez nutnosti předělávat jej na LHD (left hand drive), což je o zatracenej balík levnější, než tak učinit! Na úřady tady nemusíš vůbec chodit, protože má auto všechny kontroly a i povinné ručení, takže ušetříš náklady za cestu a čas za dohadování s úředníkama. Pokud je mi dobře známo, podmínkou provozu auta registrovaného v jiné EU zemi není a nikdy nebyla nutnost prokazovat se občanstvím ze stejné země - v TP jsi uveden a proto jsi majitel, sotva Ti mohou něco ríct. A pokud má někdo jiný názor, rád jej vyslechnu.
Osobně jsem byl od koupě Skyline kousíček, protože dobrý kousek vyjde cca na 150k šušňů, ale ... dobře se jezdí pouze do doby, než Ti na káře něco odejde, protože na vrakáči seženeš houby, autorizovaný servis Ti díly neobjedná, jelikož vozidlo nesplňuje zákonem dané podmínky pro provoz na našich silnicích a tudíž není důvod zajišťovat jeho servis a konečně ani "Franta z garáže" Ti např. spojku na Skyline nevymyslí. Jedinou možností je poté objednat díl přímo u importéra třeba v Něměcku nebo Anglii, ale to se připrav na cca 2-3 násobek ceny oproti vozům starším méně jak 10 let, protože v Nissanu budou muset přestavět linku, aby Ti mohli vyrobit jeden kousek něčeho, co se už roky nevyrábí (výrobce je totiž povinen vyrábět náhradní díly po dobu POUZE 10ti LET OD UKONČENÍ PRODUKCE!), a pak Ti to samo taky nepošlou zadarmo. V praxi to znamená, že třeba kapota na mazdu MX-3 vyjde na "směšných" 35000 (můžete se mnou samo kdokoliv nesouhlasit, leč známému za tuto cenu nedávno přišla)!!!
BR, JayM
PS: Věděli jste, že jsme jediný stát v EU, v němž NELZE přihlásit RHD vozy??? Jakožto členská země EU celkem paradox...
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
Nejlevnější MX3 na bazosi stojí 9 000,-. Že nácháme známýho pozdravovat.
http://auto.bazos.cz/inzerat/14122225/Mazda-MX3-16.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/14122225/Mazda-MX3-16.php
RWD
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
Jenomže on má 2.5 V6, pane. Navíc cenu mu samo sdělili až poté, co to závazně objednal a zboží přišlo.d1.8t píše:Nejlevnější MX3 na bazosi stojí 9 000,-. Že nácháme známýho pozdravovat.
http://auto.bazos.cz/inzerat/14122225/Mazda-MX3-16.php
JayM
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
janmatys píše: Navíc cenu mu samo sdělili až poté, co to závazně objednal a zboží přišlo.
2.9T RWD
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
Jj, ten je dobrejHondaMan píše:janmatys píše: Navíc cenu mu samo sdělili až poté, co to závazně objednal a zboží přišlo.
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
kecy, v dnešním globalizovaným světě není od kompu problém sehnat úplně cokoliv za ceny veskrze přijatelné . Pravda, někdy to může trvat poněkud déle, ale to je tak asi jedinej problém. Podle tvý teorie by tady nemohla jezdit jediná amerika, neb se sem taktéž oficiálně nedováželi, a v drtivé většině případů ani nesplňují podmínky pro provoz na našich silnicích A oni tu přesto jezdí v počtech celkem hojných.....čím to asi bude?janmatys píše: dobře se jezdí pouze do doby, než Ti na káře něco odejde, protože na vrakáči seženeš houby, autorizovaný servis Ti díly neobjedná, jelikož vozidlo nesplňuje zákonem dané podmínky pro provoz na našich silnicích a tudíž není důvod zajišťovat jeho servis a konečně ani "Franta z garáže" Ti např. spojku na Skyline nevymyslí.
edit: když už jsme u tej spojky na Skyline......tak za 300USD není problém http://www.ebay.com/itm/ACT-CLUTCH-KIT- ... 4ab3218ecb
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
2.5 v MX3? Vy budete dobrá dvojka.janmatys píše:
Jenomže on má 2.5 V6, pane. Navíc cenu mu samo sdělili až poté, co to závazně objednal a zboží přišlo.
JayM
RWD
Re: Přihlášení auta s pravostranným řízením
tak 2,5 V6 se snad do MX-3 skutečně cpalo, mělo by jít o verzi MX-3 GS a motory měli dvě specifikace KL-DE (125kw) pro USA a pro JAP pak KL-ZE 149kw. Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že nejrůznější tuzingový haubny na tohle auto stojej +/- tak 500 USD třeba tato:http://www.ebay.com/itm/92-95-Mazda-MX3 ... 6609wt_952
Niko nadžanel ko kerdža